شکنجه شهروند انگلیسی در بازداشتگاه‌های امارات


رکنا: یک شهروند انگلیسی که در امارات به اتهام جاسوسی زندانی شده بود، از شکنجه خود و بازجویی‌های طولانی در مدت بازداشتش در این کشور خبر داد.

متئو هگز، شهروند و پژوهشگر انگلیسی که در امارات به اتهام جاسوسی زندانی شده بود، از شکنجه خود و بازجویی‌های طولانی در زمان بازداشتش در این کشور خبر داد.

این پژوهشگر انگلیسی گفت بازجویان اماراتی او را تهدید کردند چنانچه به جاسوسی برای سازمان اطلاعات انگلیس اعتراف نکند او را شکنجه می کنند و به یک پایگاه نظامی در خارج از امارات می فرستند و او را تا ابد زندانی خواهند کرد.

هگز در مصاحبه اختصاصی با الجزیره گفت: آنها مرا به شکنجه تهدید کردند و گفتند مرا به طور غیرقانونی به پایگاهی نظامی در خارج از امارات منتقل می کنند و در آنجا زندانی و شکنجه خواهند کرد و مرا کتک خواهند زد و اگر واقعیت را نگویم تا ابد من را زندانی خواهند کرد. آنجا تنها و در سلول انفرادی بودم و وکیل نداشتم. نمی توانستم فشارها را تحمل کنم.

متئو هگز همچنین گفت بازجویان اماراتی در شرایط سخت بازداشت، ساعت ها از او بازجویی می کردند که این وضع باعث شد بارها برای خودکشی تلاش کند.

او افزود: مقادیری دارو به من دادند و در یک جلسه به مدت پانزده ساعت از من بازجویی کردند و دوازده ساعت پی در پی به طور یکنواخت بازجویی شدم. شاید از ساعت سه صبح تا ساعت پنج یا شش عصر از من بازجویی کردند. در اتاقی بدون نور بودم و نگهبانان مرا کنترل می کردند. در مرحله ای از بازداشت تا دو ماه حمام نکردم. سربازان تا سرویس بهداشتی با من می آمدند و فکر خودکشی به ذهنم رسید. بارها برای خودکشی تلاش کردم و زمانی‌که اوضاع وخیم شد به بیمارستان منتقل شدم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خاص ترین لحظه زندگی اکرم خانم بیرانوند ثبت شد+ عکس