ورود وزارت علوم به بحث‌ ماموریت گرایی و اثر بخشی تحقیقات


ورود وزارت علوم به بحث‌ ماموریت گرایی و اثر بخشی تحقیقات

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری، مراکز نوآوری و مراکز رشد از جمله زیرساخت های فراهم شده در وزارت علوم برای توسعه حوزه فناوری در کشور هستند، گفت: نکته مهم این است که ما دیگر از رویکرد نشر و انتشار مقاله که آن هم جایگاه و ارزش خود را دارد، در حال عبور هستیم و به اینکه بحث های ماموریت...

به گزارش ایسنا، مهدی کشمیری در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خوزستان اظهار کرد: توسعه حوزه پژوهش در وزارت علوم باعث ایجاد پارک های علم و فناوری در کشور و ورود جدی به حوزه فناوری شد و در حال حاضر مجموعه هایی در وزارت علوم وجود دارند که زیرساخت خوبی برای توسعه فناوری در کشور محسوب می شوند.

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم با بیان اینکه پارک های علم و فناوری، مراکز نوآوری و مراکز رشد از جمله زیرساخت های فراهم شده در وزارت علوم برای توسعه حوزه فناوری در کشور هستند، گفت: نکته مهم این است که ما دیگر از رویکرد نشر و انتشار مقاله که آن هم جایگاه و ارزش خود را دارد، در حال عبور هستیم و به اینکه بحث های ماموریت گرایی و اثر بخشی در حقیقت جزو عنصرهای اصلی وزارت علوم قرار گیرند، ورود کردیم.

قائم مقام معاون پژوهشی وزیر علوم در امور فناوری ادامه داد: دیگر کفایت نمی کند یک استاد دانشگاه در اتاق دانشکده بنشیند و روی مقاله ای کار کند، هرچند همانطور که تاکید کردم این هم ارزش خاص خود را دارد ولی بحث جدی ما باید ارزش آفرینی باشد.

کشمیری افزود: هر کسی که در خانواده وزارت علوم فعالیت می کند چه در حوزه آموزش، پژوهش و یا در حوزه فناوری، باید جایگاه خود را در این نظام ارزش آفرینی پیدا کند. حال در این بین یکی می شود جزو یک درصد دانشمندان تاثیرگذار در دنیا، یکی هم می شود منبع معتبر برای یک صنعتی در کشور که هر کدام به نحوی ارزشمند است.

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان گفت: خوشبختانه مجموعه پارک های علم و فناوری در کشور جایگاه خوبی در بحث نظام ارزش آفرینی دارند و در واقع شکل گیری پارک ها در کشور و ریشه آن ها در راستای همین تفکر توسعه نظام ارزش آفرینی است.

به گزارش ایسنا، قائم مقام معاون وزیر و مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز، چهارشنبه 26 دی ماه در بازدیدی سرزده، از پارک علم و فناوری خوزستان و شرکت های زیر مجموعه دیدن و با فعالیت و عملکرد آن ها آشنا شد و با مدیران شرکت ها به بحث و گفت و گو نشست.

همچنین کشمیری جلسه ای با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و رییس دانشگاه شهید چمران اهواز داشت. وی دو روز در خوزستان خواهد بود و روز پنج شنبه، 27 دی ماه نیز سفری به شهرستان بهبهان برای آشنایی با فعالیت های صورت گرفته در حوزه فناوری این شهرستان و پردیس پارک علم و فناوری بهبهان خواهد داشت.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ایرانی نامزد قدیمی‌ترین جایزه سینمایی اروپا شد