خسارت بارندگی‌های اخیر به بخش‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد


خسارت بارندگی‌های اخیر به بخش‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از وارد شدن خسارت به بخش‌های مختلف استان در پی بارش‌های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، وحید محمدی تبار پنج‌شنبه شب در نشست اضطراری ستاد بحران استان افزود: شدت بارش‌ها به شکلی بوده که بروز خسارت در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، زیرساختی، تاسیسات خدمات رسانی و آبگرفتگی منازل به ویژه در شهرستان کهگیلویه و شهر یاسوج را شاهد بودیم.

وی با بیان این‌که خوشبختانه تا این لحظه خسارت جانی ناشی از بارش‌های اخیر استان گزارش نشده است، اظهارکرد: پس از ارزیابی‌های لازم برآورد خسارات بارش های سیل آسا در مناطق مختلف استان انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر برآورد خسارت تمامی بخش‌های مختلف با محوریت فرمانداری‌های استان، خاطرنشان کرد: در همین راستا ظرف مدت هفت روز جمع بندی تمام خسارت‌ها با برآورد فنی توسط فرمانداری‌ها انجام خواهد شد و از طریق مدیریت بحران استان و حوزه متولی به وزارت کشور ابلاغ می‌شود.

محمدی تبار خواستار پوشش گزارش کامل خسارت‌ها با برآورد اصولی شد.

وی با اشاره به جذب ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه خسارت‌های بحران زمین لرزه‌های به وقوع پیوسته در استان، از جذب ۱۰۰میلیارد تومان دیگر در حوزه خسارات بحران تا پایان سال خبر داد.

هم‌چنین رضا کاکاوند، مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از افت دمای محسوس در استان تا مرز منفی ۱۰ درجه سانتیگراد در مرکز استان خبر داد.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته، دمای شهرهای مختلف استان در روزهای آتی با کاهش محسوس رو به رو می‌شود.

کاکاوند با اشاره به خروج سامانه بارشی از جو استان، اظهارکرد: وضعیت هوای استان در ۲۴ ‌ساعت آینده با جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شکل گیری گرد و غبار در چند شهر جنوب کشور خاطرنشان کرد: احتمال بروز پدیده گرد و غبار طی روز آینده در مناطق گرمسیری این استان وجود دارد.

کاکاوند اضافه کرد: هم‌چنین طی روز پنج‌شنبه، ۲۷ دی ماه سرعت وزش باد در برخی مناطق تا ۸۳ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !