ممنوعیت تردد ماشین سنگین در جاده پلدختر- خرم‌آباد/خسارت بارندگی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد/امدادرسانی به 802/مسدودشدن راه ارتباطی20 روستا/ ریزش پل و تونل در برخی محورها


فرماندار پلدختر از انسداد آزادراه خرم‌زال و ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در جاده پلدختر- خرم‌آباد خبر داد.

آفتاب‌‌نیوز : نعمت‌الله دستیاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آزادراه خرم زال به علت ریزش کوه از هر دو طرف مسدود شده است.ممنوعیت تردد ماشین سنگین در جاده پلدختر- خرم‌آباد/خسارت بارندگی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد/امدادرسانی به 802/مسدودشدن راه ارتباطی20 روستا/ ریزش پل و تونل در برخی محورها

وی ادامه داد: عوامل راهداری در حال راه‌گشایی هستند اما چون جاده کوهستانی است و با توجه به بارش باران باز هم احتمال ریزش کوه وجود دارد.

دستیاری با اشاره به محور پلدختر- خرم‌آباد نیز گفت: این جاده می‌توانست جایگزین آزادراه باشد اما چون در افرینه یک پل قدیمی که زیر جاده قرار دارد لایه‌ای از آن نازک شده، برای پیش‌گیری از خطرات احتمالی فقط خودروهای سبک می‌توانند تردد کنند.

فرماندار پلدختر خاطرنشان کرد: این جاده نیز کوهستانی است و هر لحظه امکان ریزش کوه وجود دارد و نیاز است که رانندگان با احتیاط بیشتری در مسیر حرکت کنند.

وی در ادامه گفت: از ۳۶ روستا که قطعی آب داشتند، مشکل ۳۳ مورد رفع شده و تلاش برای وصل آب آن سه روستا ادامه دارد.

دستیاری بیان کرد: چون بارش باران امروز هم ادامه داشته، انسداد راه ارتباطی ۸ روستا همچنان پابرجاست.

خرم آباد- پلدختر، پرریسک‌ترین محور لرستان

حبیب جمشیدی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال بارش‌ها، چند مورد ریزش در محور خرم‌آباد - پلدختر اتفاق افتاده که با حضور به موقع همکاران ریزش برداری شده است.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از ابنیه فنی این محور تخریب شده که در حال تعمیر و با این حال، هم‌اکنون تردد روان در محور پلدختر برقرار است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: امکان ریزش مجدد در محور پلدختر وجود دارد از مردم تقاضا داریم هنگام تردد در این محور به توصیه‌های راهداران توجه کنند.

جمشیدی توصیه کرد: مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند و با اطلاع از وضعیت محورها و همراه داشتن تجهیزات ایمنی و رعایت نکات فنی و سرعت مطمئنه سفر کنند.

خسارت بارندگی‌های اخیر به بخش‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز از وارد شدن خسارت به بخش‌های مختلف استان در پی بارش‌های اخیر خبر داد.

وحید محمدی تبار پنج‌شنبه شب در نشست اضطراری ستاد بحران استان افزود: شدت بارش‌ها به شکلی بوده که بروز خسارت در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، زیرساختی، تاسیسات خدمات رسانی و آبگرفتگی منازل به ویژه در شهرستان کهگیلویه و شهر یاسوج را شاهد بودیم.

وی با بیان این‌که خوشبختانه تا این لحظه خسارت جانی ناشی از بارش‌های اخیر استان گزارش نشده است، اظهارکرد: پس از ارزیابی‌های لازم برآورد خسارات بارش های سیل آسا در مناطق مختلف استان انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر برآورد خسارت تمامی بخش‌های مختلف با محوریت فرمانداری‌های استان، خاطرنشان کرد: در همین راستا ظرف مدت هفت روز جمع بندی تمام خسارت‌ها با برآورد فنی توسط فرمانداری‌ها انجام خواهد شد و از طریق مدیریت بحران استان و حوزه متولی به وزارت کشور ابلاغ می‌شود.

محمدی تبار خواستار پوشش گزارش کامل خسارت‌ها با برآورد اصولی شد.

وی با اشاره به جذب ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه خسارت‌های بحران زمین لرزه‌های به وقوع پیوسته در استان، از جذب ۱۰۰میلیارد تومان دیگر در حوزه خسارات بحران تا پایان سال خبر داد.

هم‌چنین رضا کاکاوند، مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از افت دمای محسوس در استان تا مرز منفی ۱۰ درجه سانتیگراد در مرکز استان خبر داد.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته، دمای شهرهای مختلف استان در روزهای آتی با کاهش محسوس رو به رو می‌شود.

کاکاوند با اشاره به خروج سامانه بارشی از جو استان، اظهارکرد: وضعیت هوای استان در ۲۴ ‌ساعت آینده با جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شکل گیری گرد و غبار در چند شهر جنوب کشور خاطرنشان کرد: احتمال بروز پدیده گرد و غبار طی روز آینده در مناطق گرمسیری این استان وجود دارد.

کاکاوند اضافه کرد: هم‌چنین طی روز پنج‌شنبه، ۲۷ دی ماه سرعت وزش باد در برخی مناطق تا ۸۳ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

امدادرسانی هلال احمر لرستان به ۸۰۲ نفر طی دو روز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: در دو روز گذشته تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان به 802 نفر امدادرسانی کردند.

صارم رضایی اظهار کرد: طی دو روز گذشته سه حادثه جاده ای، چهار مورد برف و کولاک و سه مورد سیل و آبگرفتگی و دو مورد نیز حوادث شهری در استان به وقوع پیوست که تیم‌های امداد و نجات در آن امداد رسانی کردند.

وی افزود: طی این 2 روز ، ۱۶۹ خانوار متاثر از حوادث شدند که در پی آن به ۸۰۲ نفر امدادرسانی شد، ضمن اینکه ۳۵ نفر نیز اسکان گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان افزود: در دو روز گذشته ۴۳ نفر نیروی عملیاتی در قالب چهارده تیم و بهره‌مندی از هشت دستگاه آمبولانس، دو دستگاه ست نجات و پنج پیکاپ وارد کار امدادرسانی شدند.

رضایی بیان کرد: در دو روز گذشته ۶۶ بسته غذایی، سه چادر امدادی، ۲۷ پتو، تا 8 تخته موکت، ۵ ست ظروف، 3کلمن، 5شعبه والور و مقادیری آب معدنی نیز توزیع شد.

وی گفت: جمعیت هلال احمر با تمام توان خود در حال امدادرسانی به افراد حادثه دیده است و در صورت هرگونه اتفاق مردم استان می‌توانند با شماره سه رقمی ۱۱۲ تماس بگیرند.

مسدود شدن راه ارتباطی۲۰ روستای چاروسا کهگیلویه

بخشدار چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه بارش باران باعث مسدود شدن 20 راه روستایی در بخش چاروسا شد.

علی محمودی در گفت وگو با ایسنا افزود: بارش باران در روزهای اخیر باعث مسدود شدن 20 راه روستایی در بخش چاروسا شد.

بخشدار چاروسا از روستاهای برآفتاب، گوراب، آب نمک، گندمکار و دره شور به عنوان روستاهایی که راه آنها قطع شد نام برد.

وی با بیان این‌که راه چندین روستا بازگشایی شده است، گفت: به همت راهداری شهرستان کهگیلویه راه‌های دیگر روستاها در حال بازگشایی هستند.

محمودی بیشترین علت قطع شدن راههای روستایی را نیمه کاره رها شدن پل‌های این روستاها عنوان کرد.

وی ادامه داد: هم چنین بارش باران باعث تخریب کانال های کشاورزان، گابیون بندی‌ها و خسارت‌های زیاد به زمین‌های کشاورزی این بخش شده است.

۶ مصدوم حاصل ریزش پل در محور رامهرمز - بهبهان

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان نیز از وقوع یک تصادف زنجیره‌ای در پی ریزش پل در محور رامهرمز - بهبهان خبر داد و گفت: این حادثه موجب مصدومیت شش نفر شد.

شهیار میرخشتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ساعت 19:55 امشب (27 دی‌ماه) حادثه ریزش پل در محور رامهرمز - بهبهان (بین سلطان آباد و بن رشید) اتفاق افتاد که در پی آن تصادف زنحیره ای رخ داد. مصدومین این حادثه توسط تکنسین اورژانس 115 به بیمارستان مادر رامهرمز انتقال یافتند.

کاهش دمای 8 تا 12 درجه‌ای شرق و شمال شرق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما در شمال‌شرق و شرق کشور خبر داد.

احد وظیفه ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی کشور افزود: امروز جمعه (28 دی ماه) عمده فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق، سواحل دریای خزر و با شدت کمتر در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی است.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در قالب مناطق به صورت برف همراه با وزرش باد است، اظهار کرد: شدت بارش در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بارش باران رعد و برق، وزش باد شدید، خواهند داشت، تصریح کرد: این سامانه سبب کاهش دما، بین 8 تا 12 درجه در شمال شرق و شرق کشور خواهد شد.

وظیفه با اشاره به اینکه روز شنبه، بارش در شرق سواحل خزر، خراسان شمالی و به صورت پراکنده در دامنه‌های جنوبی البرز شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشورخواهد بود، ادامه داد: روز یکشنبه این سامانه از سمت شمال شرق، از کشور خارج می‌شود.

به گفته وی هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا اواسط هفته ماندگار خواهد بود. روزهای جمعه تا یکشنبه مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و همچنین روز یکشنبه دریای عمان مواج و طولانی است و روز جمعه و شنبه نیز دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روزهای جمعه و شنبه وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق تداوم دارد که در جنوب شرق کشور با پدیده‌ی گرد و خاک همراه است. توده گرد و خاک تولید شده بر روی عراق در روز جمعه نیز در برخی از مناطق جنوب غرب، غرب و جنوب کشور به سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وظیفه در مورد وضعیت هوای تهران نیز گفت: هوای تهران، امروز (جمعه) نیمه ابری، همراه با وزش باد، در بعضی ساعات افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید با بیشینه دمای 6 و منفی 3 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی‌ می‌شود. هوای پایتخت فردا نیز نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و با حداکثر دمای 6 و حداقل دمای منفی 4 درجه پیش‌بینی می‌شود.

ریزش کوه در محور ارتباطی روستای قراقوش – گرمدره

بخشدار زاینده‌رود از ریزش مجدد کوه و سقوط عمود برق در محور ارتباطی روستای قراقوش‌ به گرمدره در شهرستان سامان خبر داد.

سجاد کریمی‌کی با اعلام این خبر اظهار کرد: اکیپ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ چهارمحال و بختیاری به منطقه اعزام شدند.

وی از مردم خواست تا اطلاع ثانوی از تردد از محور یاد شده خودداری کنند.

محور کندوان باز شد

رئیس پلیس راه استان مازندران از باز شدن محور کندوان خبر داد.

علیرضا قدمی اظهار کرد: با توجه به این‌که در استان البرز، برف و کولاک شدید و ریزش بهمن اتفاق افتاده بود جاده کرج چالوس مسدود شده بود اما در حال حاضر با کاهش بارش برف مواجه هستیم و این امر منجر به بازگشایی محور کندوان شد.

وی تصریح کرد: بارش برف در محور هراز و فیروزکوه هم ادامه دارد اما از شدت آن کاسته شده است و تنها در محور کیاسر بارش برف شدت دارد.

رئیس پلیس راه استان مازندران گفت: تاکنون هیچ گونه تصادفی در محورها گزارش نشده و آسیب‌دیدگی ۲ نفر از نیروهای راهداری به دلیل برخورد سنگ به خودروی آنها بوده که خوشبختانه این آسیب جدی نیست و در حال حاضر وضعیت عمومی آنها مطلوب است.

آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی، آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

رسول علیزاده در تشریح این خبر، اظهار کرد: به دنبال بارش سنگین برف در اکثر محورهای مواصلاتی استان، 550 دستگاه ماشین برف روب و هزار نفر از پرسنل راهداری در محورهای مواصلاتی استان، مسئول عملیات برف روبی هستند.

وی افزود: تا به این لحظه، راه مسدود شده در راه‌های شریانی نداریم و ترافیک در گردنه‌های شیبلی، گردنه آتاجان، نهرآباد و "خواجه-تبریز"، سنگین بوده، ولی مسیر باز است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل کولاک شدید در محور چاراویماق، تعدادی از مسیرها در برخی روستاها، مسدود شده است و پرسنل راهداری در حال مسیرگشایی هستند.

علیزاده در ادامه با ارائه توصیه‌هایی به رانندگان مسافران، متذکر شد: با توجه به ادامه بارش‌ها، رانندگان و مسافران از سفرهای غیر ضروری پرهیز و وسایل نقلیه را به تجهیزات زمستانی و ایمنی تجهیز کرده و در طول راه با همکاران پلیس راه و راهداری همکاری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفسیر و رازهای بسیار خواندنی روشن کردن شمع