محبت به اهل بیت در امتداد عشق به خداست


محبت به اهل بیت در امتداد عشق به خداست

کارشناس مذهبی: محبت خدا، محبت اصلی است و محبت به اهل بیت در امتداد عشق به خداست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام احمد شرفخانی امروز در گفتگوی ویژه خبر قرآنی در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) درباره عداوت نسبت به خاندان عصمت و طهارت و عشق ایرانیان به این شجره طیبه گفت: خداوند در قرآن انسانها را به سه معرفت امر کرده که معرفت به خدا، معرفت به وجود خویشتن و معرفت به هستی است.

وی افزود: انسان اگر خداشناس خوبی باشد می تواند ایمان واقعی بدست آورد یعنی در باب معرفت اول معرفت به خدا، بعد ایمان واقعی و بعد محبت شدید به خدا ایجاد می شود که محبت بیشتر به خدا محبت اهل بیت را نیز به دنبال دارد.
این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه محبت خدا، محبت اصلی است و محبت به تمام موجودات و اهل بیت در طول آن است گفت: در نظام اصلی تنها محبت، محبت خداست و در جواب شبهات به اینکه چرا محبت به اهل بیت دارید این است که خداوند خود فرموده که مودت اهل بیت خودش امر خداست که در طول مسیر محبت به خداوند قرار می گیرد.
وی افزود: ما در روایت پیامبر اسلام داریم که اساس اسلام حب به اهل بیت است و اگر اساس اسلام را دقیق متوجه شویم محبت به اهل بیت و پیامبر اساس اسلام است.
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه اهل سنت نیز روایتی دارند که از رسول خدا آمده که من آقای بشریت هستم و تو یا علی و فرزندانت سروران امت من هستند هر کسی ما را دوست دارد خدا را دوست دارد و آنها که با ما عداوت دارند با خدا دشمنی می کنند.
وی با بیان اینکه خداوند در عالم خلقت مسیری را مشخص کرده و امام محمد باقر نیز فرموده اند: ما اهل بیت راه اصلی برای رسیدن به خداوند متعال هستیم یعنی مسیر اصلی رسیدن به خداوند فقط در محبت اهل بیت است حتی نجات ما در گرو این محبت است تا جایی که آنها سفینه النجاه هستند.

حجت الاسلام شرفخانی در پاسخ به اینکه چرا بعضی از به ظاهر مسلمانان همچون تکفیری ها و وهابیون که خود را از اهل سنت معرفی می کنند و بزرگترین جنایت ها را در عالم امروزی انجام می دهند، خود را به عالم اسلام وصل می کنند؟ گفت: وهابیت و تکفیری ها و همه فرقه هایی که نام اسلام را یدک می کشند مشکل اصلی شان در یکتا پرستی است زیرا آنها قرآن و روایات را به نفع خود تأویل می کنند. آنها گرفتار دنیا طلبی و بی تفاوتی هستند و همین علل بود که فاطمیه را شکل داد. آنها روایات اهل بیت و رسول خدا همچون حادثه غدیر را به نفع خود تفسیر کردند یعنی شکل ظاهری آن را گرفتند اما محبت به خدا را بر اساس منافع خود می خواهند.
وی گفت: امروزه نیز بوسیدن و عرض ارادت نسبت به اهل بیت و حرمین را شرک می دانند اما با منبع و منشا جرثومه فساد جهانی همچون اسرائیل و آمریکا دست می دهند و در کتاب های جدیدشان برخی از روایات را که به نفعشان نیست حذف می کنند در حالی که ما از امام جعفر صادق (ع) روایت داریم که نباید محبت مان با غرض دنیایی باشد.
وی افزود: هر گاه محبت بخاطر خدا و دشمنی نیز بخاطر خدا باشد در روز قیامت هر چند گناهها به اندازه ریگ بیابان ها باشد و محبت مان در طول محبت به خدا باشد آنها بخشیده می شود.

وی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا (س) درباره اینکه شیعه واقعی کیست؟ گفت: حضرت زهرا (س) فرمودند: شیعه واقعی کسی است که آنچه ما امر می کنیم عمل می کند و آنچه نهی می کنیم از آن دوری می کند علاوه بر اینکه شیعه واقعی محبت خود به اهل بیت را آشکار می کند و دیگران را نیز به این سمت و سو سوق می دهند. حلال و حرام خداوند را تمکین و در کنار آن دیگران را تشویق به این مسیر می کنند و همه را عاشق اهل بیت و خدا می کنند.
وی ادامه داد: محبت مبنایش طریق الله است آنچه که در طریق نفس و خواسته دنیوی باشد مسیر خدا نیست.
وی افزود: الان کسانی را داریم که می گویند من محب اهل بیت هستم اما در طریق خدا نیستند چون تبری ندارند، آنها شیعه انگلیسی می شوند.
وی که درباره راه و مسیر و سبک زندگی حضرت زهرا (س) سخن می گفت خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) می فرمایند کسی که به سمت ولایت و امامت برود سبب می شود نظم و نظام اجتماعی ایجاد شود، وحدت ایجاد شود و از تفرقه دور شوند پس امروز شیعه ای که باعث تفرقه بین مسلمانان می شود شیعه انگلیسی است که عامل فتنه است.
حجت الاسلام شرفخانی در پایان سخنانش با تأکید بر ولایتمداری حضرت زهرا (س) گفت: مثال امامت و ولایت مثل کعبه است ما باید به سمت آن برویم و طواف کنیم نه منتظر باشیم آن بیاید.
وی افزود: حیای حضرت زهرا (س) نمونه ای است واقعی برای زن و مرد، زندگی حضرت زهرا (س) از حجاب تا برخورد ایشان با دیگران همسرداری و ولایت مداری شان الگویی کامل برای هر زن و مرد است فرقی ندارد چرا که حضرت زهرا (س) معصوم بود امام نبود و خداوند در عالم تنها یک زن را خلق کرد که معصوم باشد اما پیامبر نباشد.
این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه زنان امروز باید در حجاب نیز الگوی شان حضرت زهرا (س) باشد افزود: روایات مختلف داریم که حضرت زهرا (س) مقنعه ای تا روی دستان و چادری داشتند که حجم بدنشان پیدا نبود اما در روایات نداریم که روپوش بر چهره داشته باشند پس زنان امروز که محب حضرت زهرا (س) هم هستند نباید به گونه ای لباس بپوشند که جلوه نمایی داشته باشد و در زندگی حیا و ولایت مداری و همسرداری ایشان را سرفصل رفتار خود قرار دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)