محورخطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر


محورخطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- خطیبان نماز جمعه این هفته شهرهای استان بوشهر برضرورت اجرای خط راه آهن، استفاده از پستها در راستای خدمت رسانی به مردم و سوء استفاده نکردن از موقعیت خود، ضرورت بازگو کردن خدمت چهل ساله نظام را مورد تاکید و بازداشت خبرنگار شبکه انگلیسی پرس تی را محکوم کردند.

*بوشهر
بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اتصال به خط ریلی از مطالبه های جدی مردم استان است که با آغاز عملیات اجرایی این پروژه باید در زمان مقرر به بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه با تقدیر از مسئولان و دولتمردان برای تحقق این مطالبه به حق مردم افزود: با توجه به اینکه اتصال به خط ریلی از مطالبه های جدی مردم استان است اگر کسی بخواهد مانعی در اجرای این پروژه مهم ایجاد کند با مردم طرف است.
وی بیان کرد: برهمین اساس پروژه راه آهن بوشهر- شیراز باید با تامین اعتبار با سرعت و شتاب در استان اجرا شود.
صفایی بوشهری اضافه کرد: با وجود اینکه بیشتر استانهای همجوار مجهز به خط ریلی هستند ولی استان بوشهر با وجود کرانه ای بودن و اهمیت وجود راه آهن در این خصوص مورد بی توجهی قرار گرفته بود.
عملیات اجرایی راه آهن بوشهر- شیراز پنجشنبه شب با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان بوشهر آغاز شد.
امام جمعه بوشهر گفت: مردم سالاری دینی موجب پیشرفت، توسعه و رسیدن به اوج استقلال و حاکمیت، معنویت و اخلاق می شود که این ویژگی نظام جمهوری اسلامی با نظام فکری و وجودی جهان استکبار که به دنبال حاکمیت ابتذال، چپاول و سلطه گری است در تضاد قرار دارد.
صفایی بوشهری ادامه داد: امروز دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی تهاجم اقتصادی را بعنوان آخرین حربه برعلیه نظام جمهوری اسلامی به کار گرفته است.
امام جمعه بوشهر گفت: مسئولان قدر مسئولیت خود را بدانند و خود را در مقابل مردم مسئول بدانند چون این پستها مسئولیت و فرصتی برای خدمت رسانی به مردم به شمار می روند نه موقعیت و فرصتی برای رشد آنهاست.
6047/6045

* گناوه
گناوه-ایرنا- امام جمعه گناوه گفت: مردم ایران باحضور مستمر خود در همه عرصه های انقلاب تمام ترفندها و توطئه های دشمن را خنثی کردند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ملت ایران نقش بی بدیل و بی نظیری در تحقق آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی، حمایت علنی از نظام، سازندگی کشور، کمک به مسئولان وتصمیم گیری های سیاسی دارند و کارگزاران نظام باید همواره قدردان و خادم ولی نعمتان انقلاب باشند.
وی با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه اول اظهارداشت: الگوگیری از سیره و منش حضرت فاطمه (س) موجب سعادت، کامیابی و کمرنگ شدن آسیب های اجتماعی جامعه می شود.
امام جمعه گناوه گفت: آسیب های اجتماعی، تجملات زندگی، طلاق و چشم بر چشمی ها در عروسی و عزاداری ها به دلیل فاصله گرفتن از سیره فاطمی است.
رکنی حسینی خاطرنشان کرد: اگر خانواده ها از حضرت فاطمه (س) الگوگیری کنند خیلی از آسیب های اجتماع کمرنگ می شود.
وی افزود: حرمت ایام فاطمه اول و دوم باید در جامعه حفظ شود و از بر پا کردن مجالس شادی پرهیز شود.
امام حمعه گناوه با محکوم کردن بازداشت مجری و خبرنگار شبکه انگلیسی پرس تی وی از سوی دولت آمریکا گفت: این حرکت سخیف و زشت آمریکا بیانگر نقض آشکار حقوق بین الملل، زیرپاگذاشتن آزادی بیان و فعالیت رسانه ای است.
وی افزود: آمریکای جنایتکار بداند با سفر وزیرخارجه آن کشور به کشورهای منطقه و برپایی کنفرانس ضدایرانی در ورشو لهستان راه به جایی نمی برد و ملت را از مسیری که انتخاب کرده اند باز نمی دارد.
6164

*کنگان
بوشهر - ایرنا- امام جمعه کنگان گفت: ریشه انقلاب اسلامی فاطمی است و همانگونه که حضرت زهرا (س) اولین شهید راه ولایت بود، ملت بزرگ ایران نیز از پاسدداران حریم ولایت اند.
وی بیان کرد: دهه فجر فرصتی برای بازگویی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که مسئولان باید به این امر بپردازند.
محمودی اظهار داشت: در شرایطی که دشمن با بزرگنمایی مشکلات به جنگ با نظام کارآمد دینی آمده است بیان دستاوردها و خدمات نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته یک ضرورت است که باید نخبگان و دلسوزان نظام در سراسر کشور این رسالت سنگین را به خوبی انجام دهند.
امام جمعه کنگان افزود: برنامه های دهه فجر باید مردمی برگزار و از ظرفیت مردم استفاده شود.
محمودی گفت: بازداشت خبرنگار و مجری زن ایرانی شبکه انگلیسی پرس تی وی بار دیگر ماهیت خبیث مدعی دروغین حقوق بشر را برملا کرد.
وی ادامه داد: آمریکا عامل بی ثباتی در منطقه است و سفر وزیر خارجه این کشور و دوره گردی او نشان از شکست این جرثومه فساد دارد.
7208/6047/6045

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی