چکیده خطبه های این هفته نماز جمعه شهرهای استان یزد


چکیده خطبه های این هفته نماز جمعه شهرهای استان یزد

یزد- ایرنا- امام جمعه میبد گفت: انقلاب اسلامی، قدرت بزرگ مقاومت را درسطح فراملی و منطقه ای و همچنین دست آوردهای زیادی را در سطح ملی به وجود آورده است.

به گزارش ایرنا ، حجه الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت ایام فاطمیه و یادی از رشادت های شهید نواب صفوی افزود: درنگاه به دست آوردهای عظیم انقلاب در سطح کلان باید توجه داشت علی رغم اینکه باید با دیدی علمی و نگاهی کارشناسی از دست آوردها سخن گفت و دست آوردها و ضعفها را با هم دید وبرای بازسازی به تحلیل پرداخت ، اما باید متوجه هجمه سنگینی که قصد دارد دست آوردها انقلاب را نادیده بگیرد بود.
وی تصریح کرد: انقلاب بزرگ اسلامی در سطح فرا ملی ، منطقه ای و جهانی دست آوردهای بسیاری برای کشورداشته و ملت و جامعه را از قدرتی که ابزار دست دشمنان اسلام و آزادی و استقلال داشت به کشوری تبدیل کرد که در سطح جهانی نقش آفرین و دارای جایگاهی مهم در میان ملل جهان و مستضعفان جهان است.
اعرافی یاد آور شد : شاخص ها وضع بسیار خوبی را در همه حوزه ها و محورها به مدد انقلاب اسلامی نشان می دهد ، اگر چه کاستی و ضعف هایی هم وجود دارد که یا به مدیریت جامعه یا به هجمه ها و فشارهای دشمنان برمی گردد.
وی همچنین اظهار داشت : اگرعظمت و شکوه و دست آوردهای انقلاب را فراموش کنیم و نسل جوان به آنها آگاهی پیدا نکند خطر بسیار بزرگی است که انقلاب و تمام آن میراث عظیم را تهدید می کند.
9934
امام جمعه بهاباد گفت : مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی استقرار حاکمیت تشریعی خدا، ولایت الله، نفی حاکمیت‌های دروغین و طاغوتی و تحقق نظام ولایی است.
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه این هفته به بیان دستاوردهای چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت : انقلاب شکوهمند اسلامی، پس از چهار دهه درخشان و معجزه‌گونه که پشت‌سر گذاشت و علی‌رغم فشار جنگ جهانی نابرابر و ناعادلانه، با جنبه‌های غالب نظامی، فرهنگی و اقتصادی، امروز، استوار و محکم، به نقش‌آفرینی ممتاز در صحنه بین‌الملل و قدرتی با نفوذ و تعیین‌کننده در منطقه مبدل شده و یک تنه، خط مقدم جبهه مقاومت را در برابر استکبار جهانی و دولت‌های وابسته حفظ نموده است.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه چهل سال در تاریخ یک ملت، زمان زیادی نیست گفت : در چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، زمان آن رسیده است که در نظام امت و امامت، متن مردم را بر اقلیت‌های حزبی و مجموعه‌های جناحی ترجیح دهیم و ولی نعمتان انقلاب را صریح، صادقانه و صمیمانه مخاطب قرار دهیم و مدیریت تحولات جامعه و هدایت این تحولات به سمت ایجاد بسترهای پیشرفت مطلوب را به‌عنوان نهاد نماز جمعه در دست بگیریم.
9877/
امام‌جمعه ابرکوه با اشاره به چهل‌سالگی انقلاب گفت: امروز ایران و ایرانی به خود می‌بالد که در کشورش به برکت انقلاب، سرعت پیشرفت علم 11 برابر دنیا شده است.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه اظهار کرد: امام خمینی (ره) نظام الهی را در این ایران مستقر کرد و حاکمیت تشریعی الهی را با نابودی حاکمیت 2500 ساله ستم‌شاهی و طاغوتی محقق ساخت.
وی اظهار کرد: ما خدای متعال را شاکریم که به برکت انقلاب، دومین کشور دارنده فنّاوری بیو دیزل در جهان ، هشتمین کشور تولیدکننده اورانیوم 20 درصدی قدرت هسته‌ای ، دومین کشور تولیدکننده هواپیماهای استراتژیک خورشیدی در جهان هستیم .
حسینی بابیان اینکه همه آن‌ها دستاوردهای عظیم انقلاب است ادامه داد: تنها کشور تولیدکننده پرینتر سه‌ بعدی میکروسکوپی در خاورمیانه ، تولید کننده اینترنت چشمی ایمپلنت چشمی، نخستین تولیدکننده پودر استخوان در جهان ، سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق در جهان و یکی از هشت کشور فضایی دنیا و سومین کشور دارای فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در جهان هستیم .
7540/
امام جمعه مهریز گفت: مردم به شدن زیر فشار اقتصادی هستند و باید برای برون رفت از آن اقدام های اصولی و منطقی توسط دولتمردان انجام شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نمازجمعه امروز مهریز افزود: مردم در فشار معیشت هستند و باید همت همه مسئولان برای حل مشکلات باشد.
وی ادامه داد: فتنه اصلی دشمن، بدبین کردن مردم به انقلاب است، بنابراین باید با وحدت و انسجام مردم و مسئولان همه در صحنه باشیم و از مواضع انقلاب و امام و رهبری دفاع و دستاوردهای انقلاب را به رخ بکشیم.
امام جمعه مهریز خاطر نشان کرد: مردم باید برای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه در کنار مسئولان باشند که هرگونه اختلاف به سود دشمن و به ضرر مردم و نظام است.
محی الدینی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در طول 40سال گذشته نشان داده در کنار ارزش های الهی انسانی که رسالت اصلی انقلاب و حرکت امام (ره)بوده، توانمندی ها و پیشرفت های فراوانی داشته است.
وی خاطر نشان کرد: ایران در حوزه پزشکی، علوم پیشرفته، فناوری های جدید هسته ای، نظامی و صنعتی در زمره رتبه های نخست دنیاست و علت دشمنی آمریکا ناشی از همین پیشرفت هاست.
7541/ 6197

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !