راه و رمز تقویت معده با روش های طبیعی


با تقویت و پاکسازی معده می توان از بروز بسیاری از مشکلات معده همچون رفلاکس معده، خونریزی معده، معده درد عصبی، سو هاضمه، ضعیف شدن معده، سرطان معده و …. پیشگیری کرد. از این رو در این نوشتار می توانید، با روش های موثر برای تقویت معده آشنا شوید. روش های خانگی تقویت معده علائمی همچون نفخ معده، سوء هاضمه، ترش کردن، حالت تهوع و بزرگی شکم ناشی از ضعیف...

با تقویت و پاکسازی معده می توان از بروز بسیاری از مشکلات معده همچون رفلاکس معده، خونریزی معده، معده درد عصبی، سو هاضمه، ضعیف شدن معده، سرطان معده و …. پیشگیری کرد. از این رو در این نوشتار می توانید، با روش های موثر برای تقویت معده آشنا شوید.

راه و رمز تقویت معده با روش های طبیعی

روش های خانگی تقویت معده

علائمی همچون نفخ معده، سوء هاضمه، ترش کردن، حالت تهوع و بزرگی شکم ناشی از ضعیف شدن معده می باشد و علت آن نیز به دلیل سردی طبع معده می باشد، بنابراین برای تقویت معده و درمان سردی معده بهتر از خوردن آب سرد و مواد غذایی نظیر گوجه، خیار، دوغ و … خودداری کنید و با مشورت با پزشک متخصص از مواد غذایی با طبع گرم و همچنین غذاهای زود هضم استفاده نمایید.

مزه کردن مقدار خیلی کمی نمک در ابتدا و انتهای غذا، باعث گرمی معده و هضم بهتر غذا می گردد. مصرف سیب، انار و به نیز برای تقویت معده مفید می باشد.

استفاده از میوه ها و سبزیجات فیبردار و همچنین آب سبزیجات و میوه ها نیز برای هضم راحت تر غذا و تقویت سیستم گوارشی موثر می باشد.

راه و رمز تقویت معده با روش های طبیعی

بیشتر لبنیات طبعی سرد و تر دارند، بنابراین افرادی که طبع معده آنها سرد می باشد، بهتر است دوغ و ماست را به همراه پونه، نعناع و یا آویشن مصرف کنند. پنیر را به همراه مغز گردو و همچنین شیر را با عسل و یا گلاب میل نمایند. علاوه بر لبنیات، مرکباتی که طبع سردی دارند را نیز می توانند، با مقداری گلپر مصرف کنند.

رب یا شربت انار، رب سیب، شربت زرشک و گیاه دارویی اسفرزه در طب سنتی برای تقویت و پاکسازی معده، مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین مصرف رازیانه، زردچوبه، زنجبیل، برگ بو، هل، آویشن و زیره سیاه برای درمان سوء هاضمه و نفخ معده مفید است.

راه و رمز تقویت معده با روش های طبیعی

علاوه بر موارد ذکر شده مصرف انواع دمنوش ها یا چای گیاهی همچون دمنوش زیرفون-به لیمو، دمنوش بابونه، چای میوه گل نسترن، دمنوش روزماری، چای مرزنجوش و چای نعناع برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها به خصوص بیماری های گوارشی اثر بخش می باشند. در نتیجه با مصرف هریک از آن ها می توان به تقویت معده کمک کرد، البته نباید در مصرف آن ها زیاده روی کنید و بهتر است پیش از مصرف با پزشک و یا متخصص طب سنتی مشورت نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاکید وزیر خارجه سوریه بر حق دفاع مشروع ایران در برابر رژیم صهیونیستی