زنان یمنی بازیچه اماراتی ها


زنان یمنی بازیچه اماراتی ها

تهران-ایرنا- منابع مطلع یمنی فاش کردند که امارات برای نفوذ بیشتر در منطقه سقطری یمن و تحقق اهدافش، این بار زنان یمنی را به کار گرفته و درصدد آن است که بیش از 100 تن زن یمنی را برای آموزش مسائل امنیتی به امارت بفرستد.

روزنامه الشرق روز جمعه در مطلبی نوشت: امارات همچنان به تلاش های خود برای محکم کردن جای پایش در منطقه سقطری یمن ادامه می دهد. تسلط بر سقطری یکی از مهمترین اهداف امارات در یمن به شمار می رود. در همین راستا منابع مطلع یمنی اعلام کردند که امارات با سوء استفاده از زنان در این منطقه، قصد دارد از آن ها در پیشبرد اهدافش استفاده کند. به همین جهت شماری از زنان یمنی برای شرکت در دوره های آموزشی به امارات منتقل شدند.
امارات کارنامه سیاهی در بهره برداری از سقطری یمن دارد به نحوی که نظامیان این کشور اردیبهشت 97 نیز در عملیاتی، در فرودگاه جزیره سقطری در آبهای جنوبی یمن پیاده شدند و نظامیان 'عبدربه منصور هادی' رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را از فرودگاه فراری دادند.
در کنار اهداف سیاسی ابوظبی، امارات با اشغال بخش هایی از خاک یمن برای تقویت حضور خود در این کشور تلاش می کند.
اقدامات امارات در سقطری به این جا ختم نمی شود و به گفته منابع مطلع یمنی که نامشان فاش نشده است، 20 دختر یمنی روز دوشنبه برای شرکت در دوره های آموزش مسائل امنیتی راهی امارات شدند.
به گفته این منابع، دومین گروه از این دختران روز گذشته (پنجشنبه) به امارات رفتند و بیش از 100 دختر یمنی طی روزهای آتی در چند گروه وارد امارات خواهد شد.
این منابع یمنی گفتند که انتظار می رود که اقامت این زنان در امارات بیش از چهار ماه به طول بینجامد.
اهالی سقطری، این اقدام ابوظبی را سوء استفاده از جامعه زنان یمنی و بهره برداری از آنها در فعالیت های نظامی به نفع طرح ها و برنامه های ابوظبی می دانند.
طبق این گزارش، با وجود هشدارهای دولت مستعفی یمن به امارات، اما ابوظبی همچنان با اغوای زنان و مردان یمنی از آنها برای اعزام به جبهه های نبرد بهره برداری می کند.
روزنامه 'الموقع پوست' نیز در اکتبر گذشته در مطلبی نوشت که امارات آموزش نیروهای موسوم به نیروهای کمربند امنیتی را در جزیزه سقطری یمن آغاز کرده و در این راستا دو گروه یمنی را برای آموزش به ابوظبی فرستاده است.
اسناد و اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که امارات ده ها کودک کم سن و سال امارات در ارخبیل سقطری را به خدمت گرفته است.
امارات متحده عربی که عضو ائتلاف عربستان در جنگ علیه یمن است در حالی از شهروندان یمنی در سقطری سوءاستفاده می کند که و دست به چپاول مناطق یمنی می زند که به همراه عربستان از فرودین ماه 94 در تجاوز به یمن مدعی شده اند این جنگ برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن به قدرت است.
این در حالی است که جنگ در یمن نتیجه جز کشته یا زخمی شدن هزاران غیرنظامی و نابودی زیرساخت های این کشور نداشته است.
خاورم**9329**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد