شهید نواب صفوی همواره در فکر عظمت اسلام و تشیع بود


شهید نواب صفوی همواره در فکر عظمت اسلام و تشیع بود

شهید نواب صفوی مجاهد خستگی ناپذیر و آگاه به مسایل زمان بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، شهید نواب صفوی مجاهد خستگی ناپذیر و آگاه به مسایل زمان بود که وجودش را سر تا پا عشق به جهاد و شهادت پر کرده بود و از مبارزه با ظالمان و ستمگران و اجرای احکام اسلام باکی نداشت.

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در پیامی به مراسم سالگرد شهادتشهید نواب صفوی همواره در فکر عظمت اسلام و تشیع بود سید مجتبی نواب صفوی در مشهد گفت: شهید نواب صفوی پیوسته در فکر عظمت اسلام و تشیع و معتقد به تشکیل حکومت اسلامی بود و برای همین منظور جمعیتی به نام فدائیان اسلام را تاسیس کرد.

وی اظهار داشت: شهید نواب صفوی عمر کوتاه اما بسیار با کیفیت و پر بار داشت و در چهار سالی که در حوزه علمیه نجف اشرف بود از محضر مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی مرجع اعلای وقت و همچنین علامه امینی صاحب کتاب گرانقدر الغدیر کسب فیض نمود.

وی ادامه داد: شهید نواب صفوی روحیه جهادی داشت و برای امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با طاغوت سر از پا نمی‏شناخت ، او با اینکه یک طلبه‏ جوان بود ولی از صلابت و ابهتی برخوردار بود که دشمنان پیوسته از او در هراس بودند.

آیت الله نوری همدانی در پیام خود آورده است: سخن در فضائل مرحوم شهید سید مجتبی نواب صفوی بسیار است و رهبر معظم انقلاب نیز در توصیف ایشان مطالب ارزشمندی فرموده‏ ‌اند و مرحوم نواب صفوی را به عنوان پیشاهنگ جهاد و شهادت نام برده اند.

وی افزود: هنوز این مجاهد عظیم الشان را آن ‏طور که باید نشناختند و حق وی را ادا نکردند، او بی محابا به مقابله‏ شاه و اذنابش می ‏پرداخت و در این مبارزه و حذف چهره‏ های پلید ستمشاهی که آلت دست دشمنان اسلام بودند، هیچ خوف و هراسی نداشت تا اینکه بالاخره در سحرگاهی خونین شربت شهادت نوشید، اما شهید نواب نمرده است و همچنان زنده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر