خروج غیرقانونی کودک 6ساله را قربانی کرد


خروج غیرقانونی کودک 6ساله را قربانی کرد

ارومیه - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر ماکو گفت: جسد کودک 6ساله ای که در حال خروج غیرمجاز از کشور به همراه مادرش از دست مرزبانان فرار کرده و مفقود شده بود، بعد از پنج ساعت تلاش عوامل مرزبانی و هلال احمر کشف شد.

سجاد اسماعیل زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مادر این کودک به همراه یکی دیگر از فرزندانش که سه ساله بوده، شب گذشته در حال خروج غیرمجاز از پشت کوه های گمرک بازرگان شناسایی و دستگیر شده بود.
وی اضافه کرد: مفقود شدن کودک 6 ساله توسط هنگ مرزی به مرکز کنترل عملیات آذربایجان غربی اعلام شده بود و نیروهای جعیت هلال احمر برای جستجوی وی به کمک مرزبانان آمده بودند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در 2 دهه اخیر به دلیل وضعیت توپوگرافی خاص و قرار گرفتن در امتداد مرزهای ایران با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان با معضل قاچاق انسان و تردد غیرمجاز روبرو بوده اما در سال جاری عرصه برای این افراد تنگ تر شده است.
گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه و با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
این گمرک در سال 1305 شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین المللی بین 2 کشور ایران و ترکیه به شمار می رود که به صورت 24 ساعته در حال فعالیت است.
7132/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !