برت مک گورک، دونالد ترامپ را به احیای داعش متهم کرد


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (/fa/component/roojanews/frame.html?href=http://www.iribnews.ir/)؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه از...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، برت مک گورک فرستاده سابق رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف به فرماندهی آمریکا ضد گروه تروریستی داعش روز جمعه دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را به احیای گروه داعش متهم کرد.

برت مک گورک، دونالد ترامپ را متهم کرد وی با تصمیم خود درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه گروه داعش را دوباره احیا می کند. مک گورک در تاریخ 22 دسامبر گذشته ( یکم دی ) و پس از بیانیه دونالد ترامپ درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه از مقام خود استعفا کرد . ماموریت مک گورک به عنوان فرستاده ویژه دولت آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش یکم فوریه به پایان می رسید اما قبل از اتمام ماموریتش از مقام خود کناره گیری کرد.
مک گورک در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد ، نوشت تصمیم دونالد ترامپ برای خروج آمریکا از سوریه بدون ارزیابی و مشورت با متحدان ما و بدون اینکه در کنگره مطرح شود ، اتخاذ شد.
وی افزود این تصمیم همچنین بدون ارزیابی مخاطرات و یا تجزیه و تحلیل واقعیت ها گرفته شد.
مک گورک در این مقاله اشاره کرد تصمیمات اخیر دونالد ترامپ موجب احیا و بازگشت گروه داعش و دیگر دشمنان آمریکا می شود.
وی افزود: « در تاریخ 18 دسامبر ( 26 آذر ) و زمانی که در عراق بودم ، مایک پمپئو وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با من تغییر ناگهانی راهبرد واشنگتن را خبر داد و تاکید کرد دونالد ترامپ پس از گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیروزی ارتش آمریکا علیه گروه داعش را اعلام و دستور خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را صادر خواهد کرد.»
وی خاطرنشان کرد دلایل ترامپ برای اعلام خروج آمریکا از سوریه شامل دستیابی به پیروزی علیه گروه داعش و مشارکت مالی عربستان در بازسازی ویرانی ها در سوریه نادرست و بی اساس است.
این مقام آمریکایی با اشاره به اینکه ترکیه شریک مورد اعتمادی در سوریه نیست ، افزود مناطق تحت کنترل ترکیه در ادلب و شمال شرق سوریه به تدریج تحت سیطره گروه القاعده قرار می گیرد.
از سوی دیگر؛ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واکنش به اظهارات برت مک گورک گفت او حق دارد هر چه بخواهد، بگوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی