اورژانس باید به بالگردهای دید در شب مجهز شود/ تعداد بالگردهای اورژانس به 54 فروند افزایش پیدا می کند


اورژانس باید به بالگردهای دید در شب مجهز شود/ تعداد بالگردهای اورژانس به 54 فروند افزایش پیدا می کند

سرپرست سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اینکه اورژانس باید به بالگردهای دید در شب مجهز شود ابراز امیدواری کرد بودجه لازم برای خرید اینگونه بالگردها تخصیص یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت: پیرحسین کولیوند در سفر خود به استان همدان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اورژانس هوایی کشور تاکنون ۲۴ هزار مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرده که ۶۵ درصد از مصدومان بلافاصله به اتاق عمل منتقل و درصد بالایی از آنها از مرگ حتمی نجات یافتند.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه اورژانس هوایی می تواند خدمات ویژه و اساسی به مردم ارائه دهد اظهار داشت: در حال حاضر ۴۱ پایگاه هوایی در کشور فعال است که مالکیت ۱۰ فروند از بالگردهای اورژانس متعلق به این سازمان است و مابقی متعلق به هوانیروز، سپاه پاسداران و بخش خصوصی است.

کولیوند با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز اورژانس هوایی هزینه شده است، اضافه کرد: مرحله اول تجهیز استان ها به بالگرد هوایی اورژانس به اتمام رسیده و در مرحله دوم تعداد بالگردهای اورژانس به ۵۴ فروند افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: برای استان های برفگیر و یخبندان از خودروهای آمبولانس ۲ دیفرانسیل استفاده کردیم و با کمک وزارت بهداشت ۴۰۰ دستگاه آمبولانس ۲ دیفرانسیل خریداری و به استان ها تخصیص یافت.

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: اگر قانون سال ۸۶ مربوط به اورژانس اجرایی شود، تعداد زیادی از پایگاه های شهری و جاده ای به پایگاه های موجود اضافه می شود. در حال حاضر 3 هزار پایگاه امداد شهری و جاده ای در کشور وجود دارد و نیازمند 3 هزار پایگاه دیگر هستیم.

کولیوند در سفر یک روزه خود به استان همدان علاوه بر افتتاح پایگاه اورژانس هوایی و پد بالگرد اورژانس همدان و نیز افتتاح ساختمان مرکز اورژانس شهرستان تویسرکان، با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی همدان و مسئولان شهرستان تویسرکان دیدار و از پایگاه های اورژانس استان همدان، بیمارستان در حال ساخت و بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) تویسرکان بازدید کرد. همچنین در این سفر، عملیات ساخت ساختمان ستاد مرکز اورژانس همدان آغاز شد.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بمباران شدید محله شجاعیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی