به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، فرزانه جوادی با بیان اینکه ظرفیت مراکز نگهداری از زنان معتاد اغلب بین ۴۰ تا ۶۰ نفر است، گفت: تعداد افرادی که در هر مرکز نگهداری می‌شوند براساس دستورالعمل به متراژ ساختمان بستگی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶ مرکز نگهداری در استان تهران ویژه نگهداری و درمان زنان معتاد موجود است، افزود: در مورد تاسیس این مراکز و صدور پروانه از سوی بهزیستی -در صورت رعایت شرایط و دستورالعمل‌ها- مانعی وجود ندارد. افراد متقاضی تاسیس مرکز نگهداری از زنان معتاد برای گرفتن مجوز باید به سازمان بهزیستی مراجعه کنند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران اظهار کرد: به این ترتیب افرادی که مکانی را در اختیار دارند و متقاضی تاسیس مرکز درمان اعتیاد هستند، می‌توانند با مراجعه به سازمان بهزیستی درباره پروتکل‌ها و شرایط مورد نیاز مراکز مطلع شوند و سپس برای این موضوع اقدام کنند. این افراد گاهی هم می‌توانند براساس تفاهم نامه‌ها مکانی را از شهرداری بگیرند. البته این موارد خیلی کم است و شهرداری تا کنون مکانی را برای نگهداری از زنان معتاد اختصاص نداده است.

جوادی در ادامه تاکید کرد: البته شهرداری تهران خودش دو “سامان‌سرا” ویژه زنان معتاد دارد که یکی از آنها در لویزان واقع شده است. کسانیکه معمولا در این مراکز کار می‌کنند، NGO هایی هستند که از سازمان بهزیستی مجوز دارند.

به گفته وی در حال حاضر یک مرکز درمان زنان معتاد در شهر تهران و در منطقه «چیتگر» مشغول فعالیت است و مابقی این مراکز در شهرستان‌های اطراف تهران هستند.