ظرفیت اردوگاه ساماندهی آسیب‌دیدگان شیراز پاسخگوی نیاز شهر نیست


ظرفیت اردوگاه ساماندهی آسیب‌دیدگان شیراز پاسخگوی نیاز شهر نیست

‌عضو شورای اسلامی شهر شیراز، از ضرورت تلاش برای افزایش ظرفیت اردوگاه ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی خبر داد و گفت: مراکز موجود پاسخگوی نیاز شیراز نیست.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شورای شیراز، لیلا دودمان با بیان اینکه مراکز ماده 16 ایجاد شده توسط شهرداری شیراز، پاسخگوی جمعیت آسیب‌دیدگان اجتماعی این کلانشهر نیست، خاطر‌نشان کرد‌: ظرفیت کمپ ماده 16 شهر شیراز هم اکنون تنها 240 نفر است که ‌پاسخگوی جمعیت حدود هزار معتاد متجاهر و بی‌خانمان موجود در شیراز نیست‌.

دودمان، کمبود اعتبارات را از مشکلات سد راه ساماندهی معتادان متجاهر و آسیب دیدگان اجتماعی دانست و گفت: در جلسه‌ای در حضور مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در تهران مقرر شد ظرفیت کمپ ماده 16 از 240 نفر به 700 نفر افقزایش یافته و کمپ 100 نفره‌ای نیز برای زنان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه امسال 5 هزار و 331 آسیب دیده اجتماعی به شکل تدریجی جذب مراکز ماده 16 شده‌اند، گفت: بیش از 3500 آسیب دیده اجتماعی توسط شهرداری شیراز به مراکز ماده 16 و سایر مراکز ایجاد شده هدایت شده‌اند که 480 نفر آنان کودک کار بوده‌اند.

او خاطرنشان کرد: اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهرداری شیراز موظف است با همراهی سایر دستگاه‌های متولی نظیر نیروی انتظامی نسبت به شناسایی و جمع آوری و تحویل آسیب دیدگان اجتماعی به مراکز ماده 16 اقدام کند‌.

دودمان در عین حال گفت: وظیفه شناسایی، هدایت و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی تنها بر عهده شهرداری‌ها نیست بلکه دیگر دستگاههای اجرایی و انتظامی و مددکاری هم وظایف مشخصی دارند‌‌.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با وجود ایجاد زیرساخت‌های لازم توسط شهرداری، سازمان بهزیستی از پذیرش مسئولیت در این حوزه به دلیل نبود اعتبار شانه خالی کرده است‌.

دودمان با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت این کمپ، افزود: با تلاش شورای شهر و شهرداری شیراز دو گرمخانه با ظرفیت حدود 150 نفر راه‌اندازی شده و به مرحله بهره‌برداری رسیده‌ و امکان استقرار افراد بی‌خانمان متناسب با ظرفیت آنها فراهم شده است‌.

این عضو شورای شهر شیراز معتقد است اعتیاد یک مقوله کاملا تخصصی است که متولی آن بدون شک نمی‌تواند شهرداری و شورای شهر به تنهایی باشد‌.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه اعتیاد معلول فاکتورهای متعدد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روانشناختی است، خاطرنشان کرد: این نهادها اساساً فاقد تخصص لازم در این امور هستند و نیاز به ورود سایر دستگاهها به این حوزه است‌.

دودمان دامه داد: به طور مشخص بهزیستی، علوم پزشکی و ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان متولیان اصلی این حوزه باید گزارشی از عملکرد خود در سالیان گذشته ارائه کنند‌.

دبیر: زهرا حبیب پور
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور