هتل هلیا مشهد؛ هتلی زیبا در بافت قدیمی مشهد


مطلب هتل هلیا مشهد؛ هتلی زیبا در بافت قدیمی مشهد برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ هتل هلیا مشهد در منطقه جدید مشهد در زمان قدیم قرار دارد اما در حال حاضر این منطقه امام رضا 8 نام دارد. در حال حاضر این کوچه مملو از مسافر و هتل و سوپرمارکت و فروشگاه است....

هتل هلیا مشهد در منطقه جدید مشهد در زمان قدیم قرار دارد اما در حال حاضر این منطقه امام رضا ۸ نام دارد. در حال حاضر این کوچه مملو از مسافر و هتل و سوپرمارکت و فروشگاه است.

هتل مشهد در بافت دایره وار یا قدیم شهر قرار دارد. در واقع وقتی وارد امام رضا ۸ می شوید با یک کوچه مواجه نیستید و حیرت زده ناچار می شوید کوچه های زیادی را طی کنید چپ، راست، چپ، راست و احتمالا گیج می شوید اما چرا باید شهری مدرن این چنین کوچه هایی داشته باشد و هتل ها هم دقیقا در همین کوچه ها ساخته شوند؟

هتل هلیا مشهد در بافت دایره وار شهری قدیمی واقع است زیرا زمانی تمام شهر مشهد دایره وار به دور حرم امام رضا توسعه یافت و بعد از آن زائران زیادی برای عرض ادب به امام رضا به این شهر سفر میکردند و به مرور نیاز به واحدهای اقامتی بیشتر شد. سرعت این ساخت و سازها بیشتر از سرعت تصمیم گیری سران دولتی بود و از کنترل آنها خارج میشد.

هتل هلیا مشهد؛ هتلی زیبا در بافت قدیمی مشهد

این هتل نیز همانند صدها هتل دیگر که در بافت دایره وار شهر وجود دارند ساخته شد و زمانی خانه ای بود قدیمی متعلق به یکی از یهودیان شهر که در واقعه کشتار مسلمانان و یهودیان، از خانه هایشان به واسطه راههای زیرزمینی فرار کردند و این شهر را ترک گفتند.

هتل هلیا مشهد نیز اگر همچون ماشین زمان در تاریخ به عقب بازگردد، کمی قبل تر محل اسکان مسافرانی میشد که از تهران به این شهر می آمدند. در واقع این خیابان به دلیل وجود دروازه ای که به سمت شهر تهران بود خیابان تهران نام داشت. اگر کمی قبل را بنگریم این هتل محل اسکان روسها و آلمان ها میشد و کمی قبل تر نیز در باغی وسیع قرار می گرفت و مرکز اقامت تاجران هندی و پاکستانی بود.

هتل هلیا مشهد و اقامت در آن شاید در ابتدا تنها اقامتی باشد زیارتی اما اگر عاشق گشت و گذارهای تاریخی باشید می توانید در کوچه ها به دنبال افراد کهن و ساکنین قدیمی بگردید و اطلاعاتی که حتی در کمتر کتابی ثبت شده است را بیابید. بی شک اکتشاف در سفر مهیج ترین بخش یک سفر است.

هتل هلیا در مشهد با هتل های لوکس زیادی همجوار است به همین دلیل یافتن اشخاص محلی آن هم کهن کار بسیار دشواری است. دراین کوچه پس کوچه ها آنقدر لهجه های مختلف ایران را می شنوید که از یافتن یک فرد مشهدی کهن نا امید می شوید.

هتل هلیا مشهد؛ هتلی زیبا در بافت قدیمی مشهد

هتل هلیا مشهد در گروه هتلهای پرطرفدار قرار دارد این هتل به دلیل فاصله اندک تا حرم امام رضا، امنیت بالای کوچه ها در تمام ساعات شبانه روز برای پیاده روی، تجمع بازارها و اماکن تاریخی و زیارتی، سهولت دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی بسیار دوست داشتنی ارزیابی شده است.

هتل هلیا نزدیک به آثار دیدنی بی شماری همچون حمام یهودیان یا حمام اسلام، بازار تاریخی رضا، بازارهای لوکس هفده شهریور، خانه و کاروانسرای یهودیان، موزه ها و ساختمان های تاریخی نزدیک است که گردشگران زیادی آگاهی ندارند بنابراین با اقامت دراین هتل به راحتی ساعات خود را پر خواهید نمود.

هتل هلیا مشهد واحد اقامتی راحت و مقرون به صرفه در بافت تاریخی و تجاری و زیارتی شهر است.

جهت رزرو هتل های مشهد و یا تور مشهد با شماره تلفن ٢۵٩١٧٩۵۰-۰٢١ و یا ٣٨۰٩۵-۰۵١ و یا به سایت https://www.epersianhotel.com مراجعه فرمایید.

پایان رپورتاژ آگهی /.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج