مهدیشهر ، تولید کننده پوتین های سربازی 


مهدیشهر ، تولید کننده پوتین های سربازی 

فعالیت کارخانه تولید کفش های نظامی در مهدیشهر ، علاوه بر تولید کفش هایی راحت برای سربازان جوان ، برای گروه زیادی از مردم این شهرستان هم اشتغالزایی ایجاد کرده است .

مهدیشهر ، تولید کننده پوتین های سربازی به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شرکت کفش نوید بهمن در سال 1381 فعالیت خود را در زمینه تامین و فروش مواد اولیه و محصولات مرتبط با صنعت پایپوش آغاز کرد. فعالیت اصلی شرکت عبارت است از تامین مواد اولیه ، ابزارآلات ، قطعات مصرفی مورد نیاز و بازاریابی ، تولید انواع پوتین های نظامی، کفش و نیم پوتین های ایمنی، کفش و نیم پوتین های شخصی و ورزشی.
این کارخانه متشکل است از سه واحد صنعتی تولید کفش، تولید لاستیک، تولید چسب و قدک و یک آزمایشگاه تخصصی کفش که در زمینی به مساحت 10 هکتار در مهدیشهر فعال است .

پوتین ، خاطره همه سربازها
مهدیشهر ، تولید کننده پوتین های سربازی پسران جوانی که به سربازی رفته اند دردسرهای که برای پوتین نامناسب کشیده اند یادشان هست. آن هم در همان اول خدمت سربازی و دوره آموزشی .
یک سرباز بخش زیادی از شبانه روز را باید با پوتین باشد ، برای تمرین رژه پا به زمین بکوبد یا در کوه و بیابان در مانور باشد.
پوتین های نامناسب جدا از دوام پایین و نداشتن راحتی، بسیار سنگین هستند و همین به شدت به پاهای یک سرباز آسیب می زند بنابراین تولید این کفش های نظامی در اولویت کاری واحد صنعتی کفش نوید بهمن است.

تولید 25 درصد کفش نظامی کشور در مهدیشهر
مهدیشهر ، تولید کننده پوتین های سربازی این شرکت توانسته در 16 سال اخیر به عنوان تولید کننده اصلی کفش های نظامی در کشور فعال باشد و بیش از 25 درصد نیاز کشور به این پایپوش ها را تامین کند.
آقای آزمایشی مدیرعامل شرکت کفش نوید بهمن می گوید : نسبت به سه سال و نیم پیش تولید این مجموعه بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است .
به گفته وی ، این واحد تولیدی صنعتی هم اکنون سالانه یک میلیون و 500 هزار جفت کفش تولید می کند.
این واحد تولیدی صنعتی همچنین توانسته مهر استاندارد زیره لاستیکی پوتین سربازان را کسب و عنوان تنها دارنده نشان استاندارد کفش های نظامی کشور را از آن خود کند .
دستیابی به تکنولوژی تزریق مستقیم زیره های سه جزئی کفش با استفاده از چسب با قابلیت تحمل دمای 180 درجه سانتیگراد دما ، دیگر نمونه کیفیت کفش های تولید شده در مهدیشهر است.

اشتغال زایی خانگی با توسعه تولید کفش
مهدیشهر ، تولید کننده پوتین های سربازی با توسعه فعالیت مجموعه تولیدی صنعتی کفش نوید بهمن ، تولید کفش های غیر نظامی هم در دستور کار این واحد قرار گرفت و به تبع آن طرح جدیدی در ایجاد اشتغال در این واحد آغاز شد .
هم اکنون بیش از 300 نفر از اهالی مهدیشهر بدون حضور در این کارخانه ، در آن شاغل هستند و در کارگاه های خانگی بیش از پنج هزار نوع کفش مردانه و زنانه را تولید می کنند.
آقای آزمایشی مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه توانمند سازی کارگاه های خانگی با راه اندازی خط جدید تولید افزایش پیدا می کند می گوید : تمرکز ما توسعه کارگاه های خانگی است که دست دوزی ها و کارهای اولیه تولید کفش در آن صورت گیرد و فقط بخشی از کار نهایی با استفاده از ماشین آلات تخصصی دوخت کفش انجام شود.

از خانه تا مرزهای صادراتی
مهدیشهر ، تولید کننده پوتین های سربازی کفش تولیدی خانه های مهدیشهر علاوه بر بازارهای داخلی مشتریانی هم از کشورهای همسایه دارد و به سوریه ، لبنان عراق و آذربایجان صادرمی شود.
اخذ گواهینامه‌های ISO 9001-2008 و ISO 17025 از مؤسسه TUV NORD آلمان و نشان استاندارد ملی ایران در زمینه‌ی تولید زیره‌های تزریق مستقیم لاستیک از دیگر دستاوردهای تولید کفش در مهدیشهر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403