قطع روابط ریاض و واشنگتن تا زمان روشن شدن تکلیف «بن سلمان»


قطع روابط ریاض و واشنگتن تا زمان روشن شدن تکلیف «بن سلمان»

سناتور جمهوری خواه آمریکایی گفت که روابط میان آمریکا و عربستات سعودی تا زمانی که تکلیف «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی روشن نشود،نمی تواند بیشتر از این جلو برود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «رویترز»،«لیندسی گراهام»،سناتور جمهوری خواه آمریکایی امروز (شنبه 29 دی) گفت که روابط میان آمریکا و عربستات سعودی تا زمانی که تکلیف «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی روشن نشود،نمی تواند بیشتر از این جلو برود.

گراهام جزئایت بیشتری را در مورد اظهارات امروز خود ارائه نداد اما این گفته ها ان هم از سوی جمهوری خواهان می تواند برای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گران تمام شود.

این سناتور جمهوری خواه در سخنانش در آنکارا یک روز پس از دیدار با «رجب طیب اردوغان» ،رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت که کنگره تحریم های جدیدی را علیه آنهایی که در قتل «جمال خاشقجی»،روزنامه نگار منتقد سعودی دست داشته اند،اعمال خواهد کرد.

در ماه دسامبر 2018،مجلس سنای آمریکا قطعنامه ای را برای محکومیت ولیعهد سعودی به خاطر دست داشتن در قتل خاشقجی،صادر کرد.

در این قطعنامه آمده بود که مجلس سنا،محمد بن سلمان را مسئول قتل روزنامه نگار منتقد سعودی می داند و اینکه ریاض باید عدالت را در مورد همه افرادی که مسئول قتل خاشقجی هستند،اجرایی کند.

این در حالی است که ترامپ بارها نظریه مشارکت ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقجی را رد کرده است.

در اولین بیانیه ای که کاخ سفید در این زمینه صادر کرد،ترامپ عربستان سعودی را یک «شریک پایدار» توصیف کرد و گفت که ممکن است هرگز حقایق قتل خاشقجی روشن نشود.

رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده است که هر گونه اقدام تنبیهی علیه عربستان سعودی یا آل سعود،ریاض را وادار به امضای توافق های تسلیحاتی با روسیه و چین به جای واشنگتن می کند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد