سوئدی‌ها به سیاستمداران خود اعتماد ندارند


سوئدی‌ها به سیاستمداران خود اعتماد ندارند

در حالی که ضعیف ترین دولت سوئد طی دهه‌های اخیر تشکیل شده است، نتایج نظرسنجی نشانگر کاهش شدید اعتماد شهروندان سوئدی به سیاستمداران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسپوتنیک، بحران سیاسی سوئد سرانجام پس از 131 روز رسما به پایان رسیده و یک دولت اقلیت ائتلافی که ضعیف ترین دولت این کشور در دهه های اخیر به شمار می رود، تشکیل شده است.

بحران سیاسی سوئد که از سپتامبر گذشته آغاز شده بود، در نهایت به پایان رسیده است. ولی کشمکش های سیاسی بین احزاب مختلف بر سر تشکیل دولت جدید موجب شده است تا اعتماد شهروندان سوئدی نسبت به سیاستمداران این کشور با کاهش شدیدی روبرو شود. این واقعیت در نظرسنجی شبکه تلویزیونی "اس وی تی" سوئد کاملا مشهور است.
روز جمعه استفان لوفون نخست وزیر موقت سوئد توانست مجددا به قدرت بازگشته و حزب سوسیال دموکرات وی نیز علی رغم ثبت ضعیف ترین عملکرد در انتخابات در قرن گذشته توانست زمام امور را در دست بگیرد. این حزب تنها 28.3 درصد کل آرا را کسب کرده است.
این نظرسنجی نشان می دهد که 70 درصد سوئدی ها اعتماد خود را نسبت به سیاستمداران از دست داده اند یا اعتماد آنها به شدت کاهش یافته است.
تنها 39 درصد سوئدی ها تشکیل دولت ائتلافی جدید را برای کشور خوب ارزیابی کرده اند و بیش از 47 درصد سوئدی تاکید کرده اند که تشکیل این دولت برای کشور بد خواهد بود.
این گزارش افزود: 44 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز بر این باورند که دولت ائتلافی سوئد نخواهد توانست تا انتخابات سراسری بعدی دوام داشته باشد.
طرفداران حزب راستگرای دموکراتهای سوئد و حزب میانه روها ناامیدترین افراد در این خصوص بوده اند و به ترتیب 93 و 81 درصد آنها نسبت به دوام دولت ائتلافی تا انتخابات بعدی ابراز تردید کرده اند.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...