به گزارش افکارنیوز،

خودروی بسترن b30 ازجمله خودروهای ساخت کشور چین و جز تولیدات کارخانه فاو (FAW) است. این محصول در کشور ایران توسط گروه بهمن مونتاژ می‌شود.

اگر قصد خرید بسترن B30 را دارید، بد نیست ادامه این مقاله را دنبال کنید. در این مقاله قصد داریم به بیان برخی ویژگی‌های ظاهری بسترنb30 بپردازیم و تعیین کنیم با توجه به خصوصیات نام‌برده آیا خرید این محصول مقرون‌به‌صرفه هست یا خیر؟

ویژگی‌های فنی

موتور بسترنb30 1.6 لیتر و 4سیلندر می‌باشد. همچنین حداکثر گشتاور آن نیز 155 نیوتون در 3600 دور در دقیقه هست. این نکته فراموش نشود که حجم باک بنزین 50 لیتر گنجایش دارد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی در هر صد کیلومتر 6.7 لیتر می‌باشد.

سیستم فرمان خودرو الکتریکی است و یک پله بهتر از فرمان هیدرولیک محسوب می‌شود زیرا در صرفه‌جویی سوخت کمک می‌کند و توان موتور را بالا می‌برد. گفتنی است که فرمان خودرو در هنگام تصادف جمع می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های فنی بسترنb30 می‌توان به جعبه‌دنده‌ خودکار آن اشاره کرد که 6 سرعته می‌باشد . در نظر داشته باشید که این ماشین با گیربکس 5 دنده‌ای (دستی) هم موجود است. البته ناگفته نماند محصولات صادرشده به ایران به‌صورت گیربکس اتوماتیک می‌باشد.

سیستم فنربندی این خودرو در قسمت جلوی ماشین مک فرسون و در عقب نیز از تعلیق نیمه‌مستقل با فنرهای پیچشی و میل موج گیر تشکیل‌شده است.

لازم به ذکر است که در ساخت بدنه این خودرو از فولاد بسیار مستحکم و بادوام استفاده‌شده است.

ازلحاظ ایمنی، می‌توان به ترمزEBD، کمک ترمزBA، ترمزABS اشاره کرد. همچنین دو کیسه هوا برای صندلی‌های جلو تعبیه‌شده است. کمربندهای ایمنی به‌صورت جلو پیش کشاننده طراحی‌شده‌اند که بعد از تصادف باز می‌شوند.

امکانات داخلی

امکانات داخلی بسترن b30، شامل شیشه‌برقی، حس‌گر برای پارک ماشین، سانروف برقی، نمایشگر چندرسانه‌ای 7اینچی، فرمان تلسکوپی، کروز کنترل و.... می‌باشد.

مواردی که قبل از خرید بسترنb30  باید بدانید

نکته دیگری که باید به آن اشاره‌کنیم و از ضعف‌های بسترنb30 محسوب می‌شود تفاوت و ناهمخوانی طراحی جلو و عقب خودرو است.

ازلحاظ فضای داخلی و جادار بودن بسترنb30 می‌توان خیالی آسوده داشت، زیرا هم در قسمت جلویی ماشین و هم در قسمت عقب فضای کافی وجود دارد. طراحی صندلی‌های عقب به‌گونه‌ای است که یک فرد با قد نرمال می‌تواند به‌راحتی و بدون اینکه زانویش با صندلی جلو برخورد داشته باشد، بنشیند. همچنین صندلی‌های عقب، به دلیل فضای جادار صندوق، قابلیت خواباندن دارند که این ویژگی در نمونه‌های داخلی وجود ندارد.

مواردی که قبل از خرید بسترنb30  باید بدانید

از رقبای این خودرو می‌توان به جک J4 ، ام جی 360 و جیلی GC6 اکسلنت اشاره کرد که بسترنb30 در رقابت با این خودروها (با توجه به کیفیت و قیمت) برنده شده و آن‌ها را پشت سر گذاشته است. این موضوع باعث شده است فروش این محصول نسبت به رقبا در سطح بالاتری قرار گیرد.

قیمت

قیمت این مدل بسترن، نسبت به دو مدل دیگر یعنی بسترن b50 و b70 ارزان‌تر می‌باشد. در حال حاضر قیمت بسترن B30 صفر در بازه 120 تا 130 میلیون تومان است. درحالی‌که مدل سال 96 این خودرو نسبت به 97 (با توجه به کارکرد) 10 تا 20 میلیون اختلاف قیمت دارد. البته در ماه‌های گذشته با توجه به نوسانات ارز قیمت این محصول تا 150 میلیون تومان نیز افزایش داشته است. در نظر داشته باشید که قیمت بسترن b30 نسبت به قبل از گرانی‌ها 20 تا 30 میلیون افزایش قیمت داشته است. به‌عنوان‌مثال ماشینی که قبل از افزایش قیمت ارز حدود 80 میلیون تومان بوده است به 106 تا 110 میلیون رسیده است.

در پایان نتیجه گیری برای خرید بسترن B30 صفر یا کارکرده و یا عدم خرید آن با توجه به مسائلی که مطرح شد گزینه‌ای قابل تامل می‌باشد و بد نیست اگر بودجه‌ای معادل با 80 تا 120 میلیون تومان برای خرید خودرو جدید درنظر دارید به این مدل از بسترن نیز فکر کنید.

رپورتاژ آگهی ویرلن