دادگاهی درمسکو اتهامات زن بلاروسی علیه روسیه را بررسی می کند


دادگاهی درمسکو اتهامات زن بلاروسی علیه روسیه را بررسی می کند

مسکو - ایرنا - یک زن اهل بلاروس و همدستش که به تازگی توسط تایلند به روسیه تحویل داده شدند در انتظار تصمیم دادگاه برای مشخص شدن اتهاماتی هستند که به مقامات روسیه در خصوص دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زده اند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، آناستازیا واشوکویچ معروف به ناستیا ریبکا (تبعه بلاروس) و آلکسی کیریلوف معروف به آلکس لسلی پس از 9 ماه حبس در تایلند به جرم اقدامات غیر اخلافی دیروز به روسیه تحویل داده شدند.
خبرگزاری اینترفاکس در خبری اعلام کرد که این دو متهم دیروز پس از ورود به فرودگاه شرموتووای مسکو تحویل پلیس مسکو شدند و انتظار می رود امروز دادگاه ناحیه ناگاتینسکی مسکو، درباره سرنوشت آنها تصمیم گیری کند.
این دو نفر ششم اسفند ماه 96 در یکی از هتل های شهر پاتایا توسط پلیس تایلند دستگیر شدند.
آنچه این زن روس و همدستش را بر سر زبان ها انداخت، ادعای آنان مبنی بر داشتن اطلاعاتی از زندگی شخصی اولگا دریپاسکا میلیاردر مشهور روس و نزدیکی چند نماینده دوما با مقامات فعلی آمریکا بوده است.
آنها مدعی شدند که اطلاعاتی حاوی روابط دونالد ترامپ با تنی چند از نمایندگان دومای روسیه دارند و مدارک آنها توسط بنیاد مبارزه با فساد تحت ریاست آلکسی ناوالنی یکی از رهبران مخالفان دولت روسیه منتشر شد.
کیریلوف و واشکویچ در تایلند هم ادعا کردند که می توانند اطلاعاتی درباره ارتباط چند تن از نمایندگان دومای روسیه با ترامپ و افراد نزدیک وی ارایه دهند.
رسانه های روسیه مدعی شده اند که ماموران پلیس آمریکا (اف.بی.آی) با این دو متهم در زندان تایلند نیز دیدار کردند.
بسیاری در روسیه معتقدند که دو متهم برای رهایی از زندان در تایلند و مهاجرت به آمریکا چنین اتهاماتی را به یکی از ثروتمندان روس و دیگر مقامات روسیه وارد کرده اند تا شاید بتوانند از استرداد خود به روسیه جلوگیری کنند.
این زن بلاروسی و همدستش اکنون با مشکل دیگری هم مواجه هستند چرا که دریپاسکا میلیاردر روس به دلیلی اتهاماتی که به وی وارد کرده اند از آنها شکایت کرده و دادگاه حکم به پرداخت 500 هزار روبل جریمه داده است.
اروپام*391*1346**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند