40 داروی جدید در دهه فجر رونمایی می‌شود/ با کمبود 21 قلم دارو مواجه هستیم


40 داروی جدید در دهه فجر رونمایی می‌شود/ با کمبود 21 قلم دارو مواجه هستیم

پیر صالحی گفت: با کمبود 21 قلم دارو مواجه هستیم اما تلاش می‌کنیم کمترین اختلاف ایجاد شود.

40 داروی جدید در دهه فجر رونمایی می‌شود/ با کمبود 21 قلم دارو مواجه هستیمبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو در مورد دارو‌های جدید بیماران گفت: در زمینه‌های مختلف دارویی اعم از داروی بیماران خاص و عمومی در دهه فجر، ۴۰ داروی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین در بحث مواد اولیه نیز اقداماتی در دست انجام است؛ به طوری که در بخش‌های مختلف دارویی، با این اقدام سعی خواهیم کرد در بحث دارو‌های خارجی که در بازار بوده، کاهش قیمتی محسوس ایجاد شود.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در دارو‌های عمومی تا ۳۰ درصد و دارو‌های بیماران خاص حداقل ۴۰ درصد کاهش قیمت خواهیم داشت که البته در برخی موارد، این کاهش قیمت به ۶۰ درصد نیز می‌رسد.

سعی می‌کنیم هم دارو باشد، هم با قیمت مناسب عرضه شود

پیرصالحی درباره کمبود‌های دارویی اظهار داشت: قطعا تحریم‌ها مشکلاتی ایجاد می‌کند به طوری که در حال حاضر با کمبود ۲۱ قلم دارو مواجه هستیم، اما تمام دست اندرکاران صنعت دارویی کشور تلاش می‌کنند تا کمترین اختلاف ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کمترین کمبود دارویی را در کشور داشته باشیم، گفت: سعی می‌کنیم تا هم دارو باشد و هم با قیمت مناسب عرضه شود، اما در برخی شرایط ترجیح می‌دهیم مقداری قیمت را اصلاح کنیم تا بتوانیم آن دارو را در بازار عرضه کنیم. در چنین شرایطی شاید کمی قیمت‌ها تغییرکند، اما قطعا به قیمت خارجی نخواهیم رسید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج