اجرای مقررات جدید استاندارد حلال در استان قم


اجرای مقررات جدید استاندارد حلال در استان قم

به منظور نظارت بر اجرای مقررات جدید اعطای نشان حلال برای محصولات غذایی غیر دامی، آیت الله احمد مبلغی، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و فقیه ناظر بر امور حلال، غلامرضا امینی، مدیر کل نظارت بر صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال و منصور فرزانه، مدیر کل استاندارد استان از واحد تولیدی راما مهر آریا بازدید کردند.

اجرای مقررات جدید استاندارد حلال در استان قم

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان قم؛ به منظور نظارت بر اجرای مقررات جدید اعطای نشان حلال برای محصولات غذایی غیر دامی، آیت الله احمد مبلغی، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و فقیه ناظر بر امور حلال، غلامرضا امینی، مدیر کل نظارت بر صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال و منصور فرزانه، مدیر کل استاندارد استان از واحد تولیدی راما مهر آریا بازدید کردند.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در این بازدید، با اشاره به اینکه توجه به نشان حلال در خودکفایی و سلامت سفره های مردم نقش دارد، گفت: این مهم در افزایش صادرات و پویایی اقتصاد ایران به عنوان یک کشور اسلامی موثر است.

وی با تقدیر از فعالیت فنی و تخصصی واحد تولیدی راما مهر آریا، افزود : با گسترده تر شدن خدمات این واحد تولیدی در حوزه حلال و برطرف شدن موانع ، توسعه بیشتری در این حوزه حاصل می شود.

آیت الله مبلغی با بیان اینکه استاندارد شاخصه سلامت یک کشور است، تاکید کرد: حضور استاندارد در جامعه نیازمند قانون است و ذات قوانین باید از فقه گرفته شود و مباحث فقهی اگر دقیق و درست پیاده سازی شود به تحقق موضوع حلال در جامعه کمک خواهد کرد .

بر اساس این گزارش، در این بازدید که در راستای تکمیل مراحل فرآیند اعطای نشان حلال به 5 محصول غیر دامی در استان به عنوان نخستین واحد تولیدی در کشور انجام شد، بر لزوم ایجاد مرکز حلال در سازمان ملی استاندارد ایران، تجمیع نظرات مختلف موجود در کشور در این خصوص و نقش استان قم به عنوان خاستگاه فقه اسلامی در تبیین موضوع حلال در جامعه تاکید شد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)