مشهورترین دروازه‌بان عرب، غایب بزرگ مقابل ایران


مشهورترین دروازه‌بان عرب با دسیسه عربستانی ها جام ملت های آسیا را از دست داد و غایب بزرگ برابر ایران خواهد بود.

بازی ایران و عمان در مرحله یک هششتم نهایی جام ملت های آسیا یک غایب بزرگ دارد. علی الحبسی دروازه بان کهنه کار و قدیمی عمان و مهمترین و مشهورترین فوتبالیست تاریخ فوتبال عمان بی تردید غایب بزرگ تیمش در این بازی خواهد بود. الحبسی، مشهورترین و بهترین دروازه‌بان عرب در این چند سال اخیر بوده که سابقه حضور در لیگ برتر انگلیس را در کارنامه دارد و این نخستین دروازه‌بان عرب زبان تاریخ است که چنین افتخاری را به دست آورده است.

الحبسی برای فوتبال ایران یک چهره نام آشناست؛ مردی که بارها و بارها برابر فوتبال ایران بازی کرده و خوش درخشیده و البته یک فصل مشترک جذاب با فوتبال ایران دارد. او چند فصلی با آندو تیموریان در لیگ برتر جزیره و در بولتون هم تیمی بوده و همین سبب شده تا او برای فوتبال ایران از هر ستاره ای آشناتر باشد. غیبت او در جام هفدهم یک حسرت بزرگ برای فوتبال و البته وربیک است که برای مقابله با ستاره های ایران سخت نیاز به تجربه و راهبری الحبسی داشت.

اگرچه الحبسی به دلیل مصدومیت از لیست نهایی عمان برای جام ملت های آسیا خط خورد اما این اتفاق ظاهرا یک دسیسه عجیب از سوی باشگاه الهلال بوده تا الحبسی در رقابت های لیگ عربستان که همزمان با جام ملت ها جریان دارد، در ترکیب تیمش بازی کند.

هفته پیش و در کوران برگزای رقابت های جام ملت ها، رسانه های سعودی با اشاره به بازگشت دروازه بان سرشناس عمانی به تمرینات الهلال از جنجال جدید پیرامون این گلر مشهور پرده برداشتند. دو هفته قبل باشگاه الهلال اعلام کرد علی الحبسی با مصدومیتی که گریبانگیرش شده است نمی تواند در اردوی نهایی عمان برای حضور در جام ملت های آسیا حاضر باشد به همین خاطر فدراسیون فوتبال این کشور روی نام کاپیتان اول خود قلم قرمز کشید تا شوک بزرگی به طرفداران وارد شود.

در شرایطی که انتظار می رفت روند درمانی علی الحبسی حداقل تا اواسط بازی های جام ملت های آسیا به طول بیانجامد، این بازیکن از هفته گذشته و درست در میانه رقابت های گروهی جام ملت ها به تمرینات الهلال اضافه شد تا خود را برای بازی های لیگ عربستان که در خلال جام ملت ها ادامه دارد، آماده کند. الحبسی در گفتگو با سایت باشگاه مدعی شد مشکلی برای همراهی الهلال در بازی این هفته ندارد که همین امر باعث جنجال های فراوانی شده است.

با بازگشت الحبسی شایعات پیرامون این که گلر سرشناس حاشیه خلیج فارس با همکاری الهلال، روسای فدراسیون عمان همین طور کادر فنی تیم ملی این کشور را فریب داده تا به جای جام ملت ها برای قهرمان عربستان در بازی های مهم داخلی به میدان برود، را تقویت کرد. شایعه ای که می تواند واکنش تند عمانی ها را در پی داشته باشد و پرونده ای جنجالی برای دو طرف رقم بزند.

در آستانه بازی بزرگ و سرنوشت ساز عمان برابر ایران در مرحله یک هشتم جام، حالا غیبت مشکوک الحبسی بیشتر بولد شده و به چشم می آید. سنگربان سرشناس عمانی قبل از دیدار برابر ایران گفت‌ که بسیار دوست داشت در این دیدار تیم‌ ‌ملی کشورش را همراهی کند. علی الحبسی قبل از دیدار برابر ایران تاکید کرد که باز هم برای حمایت از تیم‌ ‌ملی فوتبال کشورش به ورزشگاه می‌رود. این سنگربان سرشناس عمانی در پایان گفت‌ که آرزوی او این بود که توان بازی کردن در جام ملت‌های آسیا را داشت نه این که از روی سکوها تیم را حمایت کند.

مشهورترین دروازه‌بان عرب، غایب بزرگ مقابل ایران---

Zoom

بیرانوند؛ ابرقهرمان واقعی در دنیای قهرمانان خیالی

درخشش علیرضا بیرانوند در ترکیب ایران در جام ملت های آسیا مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفته. آنچنانکه بی‌بی‌سی اسپورت او را یک قهرمان واقعی فراتر از قهرمانان دنیای خیالی می داند. «بی‌بی‌سی اسپورت» در گزارشی به معرفی چهره‌های ورزشی پرداخت که با لباس‌های مبدل قهرمانان فیلم‌های هالیوودی در میادین ورزشی مختلف حضور یافته‌اند. در این گزارش می خوانیم: چند روز پیش جیمی واردی با لباس اسپایدرمن در تمرینات لسترسیتی حضور یافت و نظرها را به خود جلب کرد. اتفاقی که البته جدید نیست. حضور تایسون فیوری بوکسور سنگین‌وزن بریتانیایی با لباس بت‌من در کنفرانس خبری پیش از یکی از مبارزاتش، استفاده پیرامریک اوبامیانگ از ماسک‌های اسپایدرمن و بت‌من در شادی گل‌هایش، حضور ویکتور اولادیپو گارد تیم بسکتبال ایندیانا پِیسر با ماسک بلک پنتر در زمین مسابقه و پائولو فونسکا سرمربی شاختار دونتسک با لباس و ماسک زورو در کنفرانس خبری نمونه های پررنگی از وورد قهرمانان خیالی در دنیای ورزش هستند. ماسک و شنل‌ها به کنار، بیایید نگاهی به فوق‌قهرمان زندگی واقعی یعنی علیرضا بیرانوند بیندازیم، دورازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران که در تساوی بدون گل چهارشنبه شب این تیم مقابل ایران با دست توپ را 73 متر پرتاب کرد. ایران به عنوان صدرنشین گروه D به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد و روز یکشنبه در این مرحله باید به مصاف عمان برود و این پرتاب ها می تواند به ایران کمک کند.

12

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط