رهبر کره شمالی به کره جنوبی دعوت شد


رهبر کره شمالی به کره جنوبی دعوت شد

پکن- ایرنا- در شرایطی که آمریکا و کره شمالی درگیر ارتباطی تنگاتنگ برای برگزاری دومین نشست سران دو کشور هستند 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی از 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی برای سفر به کشورش دعوت کرده است.

به گزارش ایرنا روزنامه سئول چاپ کره جنوبی روز شنبه گزارش کرد کاخ آبی می خواهد که رهبر کره شمالی یک سفر تاریخی به این کشور در روز اول مارس (10 اسفند 97) انجام دهد.
اول مارس برای دو کره از اهمیت زیادی برخوردار است این روز مصادف با یکصدمین سالگرد یک رویداد مهم است که بر اساس آن در سال 1919 میلادی کره که زیر یوغ استعمار ژاپن بود، اعتراضات بزرگ مدنی را تجربه کرد که در آن مردم یکصدا خواستار استقلال بودند.
این اعتراضات هرچند توسط ماموران استعماری ژاپن سرکوب شد اما پس از پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 میلادی کره از این یوغ رهایی یافت.
به همین دلیل این روز از لحاظ تاریخی یک واقعه مهم برای دو کره محسوب می شود و دعوت از رهبر کره شمالی در یکصدمین سالگرد آن اعتراضات، اقدامی بسیار نمادین و با معنا به حساب می آید.
روزنامه کره جنوبی نوشته است باید دید برون رفت و برآیند دیدار سران آمریکا و کره شمالی چه خواهد بود و پس از آن است که دو کره می توانند برای انجام دیدار رهبر کره شمالی از کره جنوبی در چنین روزی به توافق برسند.
شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه کیم ایل سونگ پدر بزرگ رهبر کره شمالی و بنیانگذار این کشور در ماه های اول نبرد دو کره در سال های 1950 تا 1953 میلادی از کره جنوبی دیدار کرده است خبری که هرگز مورد تایید قرار نگرفت.
آساق**231**1904**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است