حضور 35 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10 بالگرد در اربعین امسال/ تأمین دارو و فر‌آورده‌های خونی در سازمان اورژانس


نوری گفت: در مراسم پیاده روی اربعین تعداد 10 بالگرد و 35 دستگاه اتوبوس آمبولانس به زائرات خدمات بهداشتی درمانی مناسب ارائه می‌دهند.

حضور 35 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10 بالگرد در اربعین امسال/ تأمین دارو و فر‌آورده‌های خونی در سازمان اورژانسبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نوری معاون فنی و عملیات اورژانس کشور امروز در مراسم دومین همایش روسای سازمان اورژانس کشور که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد اظهار کرد: توسعه درمان و بهداشت، مدیریت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، ارتقای سلامت محیط کار و سلامت روان از جمله اقدامات انجام شده در زمان پیاده‌روی اربعین بوده است که اورژانس کشور ترویج فرهنگ اربعین وارد سنت و ارزش‌های دولت و ملت عراق و رعایت اصول سیاست های مصوب اربعین را سازمان اورژانس کشور در دستور کار خود در هنگام اجرای مراسم پیاده روی اربعین قرار داده است.

نوری بیان کرد: در این بین کاهش مرگ و میر و معلولیت ناشی از حوادث مختلف و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب از اهداف سازمان اورژانس کشور در اربعین امسال بوده است.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور ادامه داد: همچنین تامین فرآورده‌های خونی، دارو و دپوی تجهیزات پزشکی راه‌اندازی درمانگاه‌ها مختلف از دیگر کارهای انجام شده در زمان اجرای مراسم پیاده‌روی اربعین است و خوشبختانه امکانات نسبت به سال گذشته در حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در مراسم اربعین امسال تعداد ۹ هزار نیروی درمانی، ۶۶۰ نیروی بهداشت و سه هزار نیروی اعزامی در مرز به وسیله سازمان اورژانس کشور به کار گرفته شده است.

نوری با اشاره به اینکه در مراسم اربعین امسال تعداد ۳۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ بالگرد و چهار تعمیرگاه سیار به همراه ۹۰۰ دستگاه آمبولانس، ۸۹ مرکز درمانی مشغول به ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران بوده‌اند.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور اضافه کرد: یک بیمارستان ۵۰ تخت خوابی در مرز مهران، به همراه یک بیمارستان ۳۰ تخت خوابی در مرز چزابه به همراه یک بیمارستان ۳۰ تخت خوابی در مرز شلمچه و افراد آسیب دیده و بیماران در زمان پیاده‌روی اربعین خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی را ارائه داده‌اند.

وی گفت: ۴۳ نیروی متخصص بهداشت به وسیله سازمان اورژانس کشور به عراق در زمان پیاده‌روی اربعین اعزام شده‌اند تا سلامت زائران در این ایام با مشکل روبه‌رو نشود.

نوری یادآوری کرد: آزمایشگاه PCR در چهار مرز جهت شناسایی عوامل خطر زیستی در زمان مراسم پیاده‌روی اربعین مستقر شده بودند. همچنین کلاس‌های آموزشی در سطح مدارس به همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار شده است.

انتهای پیام /

اظهارات نوری در دومین همایش روسای سازمان اورژانس کشور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند