مدل پرده سلطنتی، کجا و چگونه استفاده کنیم؟!


مدل پرده سلطنتی، کجا و چگونه استفاده کنیم؟!

امروزه انواع مختلف پرده برای فضا¬های مختلف دکوراسیون را با توجه به سبک¬های متفاوت و سلیقه¬های گوناگون را در بازار می¬توان یافت. تنوع رنگ، جنس، مدل و... باعث شده تا تنوع جذابی در دکوراسیون منازل مختلف به وجود بیاید و مدل پرده سلطنتی نیز در این میان پرطرفدارتر شود.

مدل پرده سلطنتی، کجا و چگونه استفاده کنیم؟!

ستاره | سرویس دکوراسیون - در پذیرایی منازل مختلف، پرده­‌های مختلفی به چشم می­‌خورد که سبک‌­های گوناگونی را در برگرفته است. در نظر داشته باشید که پرده فقط برای جلوگیری از ورود نور زیاد خورشید نیست! بلکه برای ایجاد فضایی محدود و امنیت بالای فضای داخل منزل از فضای خارج و همچنین برای زیباتر و دلنشین‌­تر شدن دکوراسیون استفاده می­‌شود. پرده­‌ها را با توجه به سبک دکوراسیون منزل و همچنین سلیقه خود انتخاب و استفاده کنید. یکی از با کلاس­‌ترین و خاص‌­ترین مدل پرده مخصوصا برای پذیرایی پرده سلطنتی است.

پرده سلطنتی را بیشتر در دکوراسیون مدرن و سلطنتی می‌توان دید. این پرده‌­ها جایگاهی ویژه در انتخاب­‌های پرده برای اتاق خواب سلطنتی نیز دارند و تنها به فضای پذیرایی محدود نمی‌­شود. پوشاندن پنجره با پرده­‌های پر زرق و برق یکی از ویژگی­‌های این سبک از پرده است. پر زرق و برق بودن و همچنین بلند و دنباله­‌دار بودن از مهم‌ترین ویژگی پرده‌های سلطنتی است.

مدل پرده سلطنتی، کجا و چگونه استفاده کنیم؟!


ویژگی‌های پرده سلطنتی

همان­طور که گفته شد دو ویژگی مهم و ثابت در پرده‌های سلطنتی وجود دنباله پارچه بر روی زمین و دیگری وجود تجملات ظاهری پرده است. در ادامه بقیه ویژگی‌های شناختی پرده سلطنتی، عنوان خواهد شد.

مدل پرده سلطنتی، کجا و چگونه استفاده کنیم؟!


اکسسوری

یکی از متریال­‌های مناسب برای این سبک پرده استفاده از اکسسوری‌های متفاوت است. چوب پرده یکی از اکسسوری‌­های چشمگیر است، امروزه تنوع چوب پرده بسیار زیاد است و دست شما برای هماهنگ کردن چوب پرده با سایر مبلمان چوبی منزل باز است. در انتخاب و تهیه چوب پرده کاملا خلاقانه عمل کنید. حتی اگر یک مدل چوب پرده برای پرده سلطنتی منزل خود در اینترنت یا مجله‌های معماری و دکوراسیون پسندیده­اید، می­‌توانید که از نجار محله خود بخواهید تا آن را برایتان بسازد.

همین جزئیات به ظاهر کوچک تاثیر بسیار در سبک دکوراسیون و مدل پرده شما خواهد داشت. رنگ طلایی جزو بهترین رنگ برای چوب پرده با مدل پرده سلطنتی است. بست‌ها و سر میله‌های پرده ممکن است جزیی به نظر برسند، اما وقتی روی میله قرار می‌گیرند، جلوه پرده را کامل می‌کنند.

مدل پرده سلطنتی، کجا و چگونه استفاده کنیم؟!


جنس پارچه

مدل پرده‌های سلطنتی که امروزه در بازار یا حتی عکس‌های موجود در فضا‌های مجازی می­‌بینید، همگی دارای پارچه‌های شیک و گران­قیمت هستند. جنس پارچه‌های انتخابی برای پرده سلطنتی تاثیر زیادی بر مدل انتخابی شما دارد، پس زمان خرید دقت کنید. بهترین پارچه‌ها برای پرده سلطنتی پارچه ابریشم، مخمل، ساتن براق است و ترکیب آن­ها با پارچه حریر باعث نتیجه بسیار چشمگیری می­‌شود. اگر مبلمان منزل شما داری پارچه طرح‌دار است بهتر است پارچه پرده سلطنتی منزل شما ساده و بدون طرح انتخاب شود تا فضا دچار شلوغی طرح‌ها نشود.
مدل پرده سلطنتی، کجا و چگونه استفاده کنیم؟!


والان

پرده‌­های والان­دار یکی از بهترین و قدیمی‌ترین مدل پرده سلطنتی به حساب می­‌آید. اگر به دنبال یک سبک راحت و زیبا برای پرده فضای پذیرایی خود به سبک سلطنتی هستید، کافیست پرده‌ای با والان انتخاب و تهیه کنید. اگر از پرده ساده و بدون طرح استفاده می­‌کنید حتما پرده را از قد بلند‌تر در نظر بگیرد و یا آن را با کتیبه، والان و یا آویز تکمیل کنید.

مدل پرده سلطنتی، کجا و چگونه استفاده کنیم؟!


رنگ‌های مناسب

نکته مهم در مدل پرده سلطنتی رنگ آن هاست. برای انتخاب رنگ پرده سلطنتی کافی است از ترکیب رنگ آبی فیروزه‌­ای با قهوه‌ای استفاده کنید. این رنگ­‌ها را می‌توانید با کمک پارچه­‌های طرح­دار، در پرده سلطنتی خود استفاده کنید و یا پارچه ساده انتخاب کنید و ترکیب رنگ را به دست خیاط پرده بسپارید.
از دیگر رنگ‌های مناسب مدل پرده سلطنتی می‌توان به رنگ‌های طلایی، قهوه‌ای تیره و زرشکی اشاره کرد. در نظر داشته باشید که این رنگ‌­ها را می‌توانید با رنگ‌­های دیگر که گفته شد ترکیب کنید و از سادگی مدل پرده خود بکاهید. به این نکته توجه کنید که ترکیب رنگ پرده سلطنتی با مبلمان و دکوراسیون شما اهمیت ویژه‌ای دارد و باید همخوانی کافی را داشته باشد.
بهتر است برای فضا‌های کوچک از پرده‌های رنگی استفاده نشود تا فضا کوچک بنظر نیاید، پس با کمک از پرده سلطنتی با رنگ روشن می‌توانید فضا را بزرگ‌تر جلوه دهید.

مدل پرده سلطنتی، کجا و چگونه استفاده کنیم؟!


اندازه مناسب

ابعاد و اندازه‌ی پرده‌­ها علاوه بر مدل و رنگ آن تاثیر ویژه­ای بر جلوه­‌ی دکوراسیون داخلی منزل شما دارد، پس همان طور که گفته شده بود، به سادگی می‌توانید طول پرده‌ی خود را بلند‌تر در نظر بگیرید با این روش وقتی پرده تا لبه‌ی کف قرار می‌گیرد جلوه‌ی خاصی به فضای شما خواهد بخشید.

در مورد مقدار پارچه باید سخاتمندانه عمل کنید، زیرا زیبایی پرده با جمع کردن و چین‌ها بهتر معنی پیدا می‌کند. متراژ پرده باید حداقل دو برابر عرض پنجره در نظر گرفته شود. به یاد داشته باشید پرده‌های کوتاه ناقض و معیوب به نظر می‌رسند. بهتر است پارچه را بلندتر انتخاب کنید و برای کوتاه‌تر شدن پایین پرده را به سمت داخل بگذارید. در فضا‌های کوچک برای پنجر­های قدی بهتر است پرده­‌های حریر ساده ترجیحا سفید و بلند در نظر بگیرید تا فضا را عمیق‌تر نشان دهید.


آستری زیر پرده

به چند دلیل استفاده از آستری به در زیر پرده مهم و واجب تلقی می‌شود:
۱- از رنگ پریده شدن پارچه اصلی پرده بر اثر شدت نور آفتاب جلوگیری کند.
۲- جلوگیری از اشراف همسایه‌ها‌ی روبه‌رویی به فضای داخل خانه
۳- برای بهتر قرار گرفتن پرده و جلوه مناسب و زیبایی بیشتر استفاده از آستری در زیر پرده ضروری به حساب می‌­آید.

اگر شما هم ایده و نظری درباره مدل پرده سلطنتی دارید که باعث می‌­شود اطلاعات ما در این زمینه تکمیل شود، می‌­توانید از طریق دیدگاه‌­های پایین همین مطلب آن را با ما و سایر مخاطبان وبسایت ستاره در میان بگذارید، بیش از پیش منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟