شکارچیان غیرمجاز در فیروزکوه دستگیر شدند


شکارچیان غیرمجاز در فیروزکوه دستگیر شدند

تهران- ایرنا- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه گفت: شکارچیان غیرمجاز حیات وحش بعد از درگیری با ماموران محیط زیست در این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فرشاد فیروزنیا در این خصوص گفت: ماموران مستقر در محیط بانی ارجمند و تنگه واشی حین گشت و کنترل منطقه آزاد ارجمند که مسیر آن به سمت تنگه واشی منتهی می شود به چند نفر متخلف غیر مجاز برخورد کردند.
وی با اشاره به اینکه متخلفان به محض مشاهده مامورین اجرائی اقدام به فرار کردند، افزود: ماموران با سعی و تلاش فراوان که در نهایت منجر به درگیری تن به تن شد، موفق به دستگیری متهم اصلی شدند.
فیروزنیا ادامه داد: از متهم لاشه یک راس قوچ وحشی، دو راس میش وحشی، یک قبضه سلاح گلوله زنی با چهار تیر فشنگ ساچمه زنی و دو تیر چهارپاره کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه متهم اصلی پرونده از متهمان سابقه دار بوده و هر بار به همراه تعدادی از شکارچیان وارد منطقه شده و با بی رحمی تمام اقدام به شکار حیات وحش می کرد، اظهار داشت: خوشبختانه محیط بانان با هوشیاری و تلاش بسیار زیاد موفق به دستگیری وی شدند.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه تصریح کرد: بعد از هماهنگی با دادستان شهرستان فیروزکوه، متخلف به کلانتری شهرستان اعزام شد و اسامی بقیه متخلفان را نیز اعلام کرده و در اولین فرصت حکم جلب آنها صادر و برای تکمیل پرونده به دادستانی شهرستان ارجاع می شود.

**پلمب 3 واحد کوره غیر مجاز تولید زغال با حکم قضایی در ملارد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد در این خصوص بیان داشت: طی گشت و پایش کارشناسان این اداره درشهرستان ملارد سه واحد کوره زغال غیر مجاز شناسایی شد که موجبات آلودگی شدید هوا و همچنین تهدید علیه بهداشت و سلامت شهروندان را فراهم آورده بودند.
شعبان خسروی افزود: طی پیگیری های این اداره بعد از صدور اخطاریه های زیست محیطی طی هماهنگی با مراجع قضایی شهرستان این واحدها پلمپ شدند.
وی با اشاره به ساماندهی وضعیت کوره های زغال غیر مجاز در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: شهروندان هرگونه تخلف زیست محیطی درسطح شهرستان را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد با شماره 65421260 اطلاع دهند.

**جلوگیری از فعالیت یک واحد کارخانه شن و ماسه در قدس
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس از توقف فعالیت یک کارخانه شن و ماسه در منطقه معادن این شهرستان خبر داد و گفت: این واحد ساعات کاری را رعایت نمی کند.
ولی اله محمدی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه استانداری تهران و شورای معادن باید کلیه واحد های شن و ماسه روزانه 8 ساعت کار و روزهای پنج شنبه و جمعه تعطیل باشند، افزود: یک واحد کارخانه شن و ماسه در شهرستان ضمن اینکه ساعات کاری را رعایت نمی کرد نسبت به انتشار ذرات گرد و غبار و آلودگی هوا نقش بسزایی داشت و این اداره به استناد ماده 12 قانون هوای پاک بخش های آلاینده واحد مذکور را تعطیل و پلمپ کرد.
تهرام/8138//1348

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)