دستگیری مرضیه هاشمی دروغ بودن ادعای حقوق بشر آمریکایی را اثبات کرد


یک فعال اصولگرا ضمن محکوم کردن دستگیری مرضیه هاشمی، آن را اثبات دروغ بودن ادعای حقوق بشر آمریکایی‎ دانست.

دستگیری مرضیه هاشمی دروغ بودن ادعای حقوق بشر آمریکایی را اثبات کردلاله افتخارى، یک فعال اصولگرا در گفت‎وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌هاى گروه سیاسى باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن محکوم کردن دستگیرى مرضیه هاشمى گفت: آمریکا در مورد حقوق بشر هم مثل بقیه ادعاهایش خوب شعار مى دهد ولى عملى در پشت آن نیست.

وی با بیان اینکه این اولین بارى نیست که آمریکا این چنین رفتارهایى را از خودش نشان می‎دهد، اظهار کرد: سال‌ها قبل هم وقتی حسینی شاهرودی، نماینده مجلس و رئیس کمیسیون اقتصادی کشور با جمعى از اقتصاددان‌ها در بانک جهانى به طور رسمى حضور پیدا کردند، توسط آمریکا دستگیر و مورد اهانت قرار گرفتند.

این فعال اصولگرا با اشاره به اینکه رفتار ضدحقوق بشری آمریکا کاملا واضح است، تصریح کرد: رفتار آمریکایی‌ها همیشه اینگونه بوده است همانند قول پوچ و توخالى که به ما در برجام داد و عملا این رفتار جدیدی نیست.

افتخاری ادامه داد: مرضیه هاشمى با بصیرتی که پیدا کرد، اسلام آورد و پایبند به حجاب شد، همانند هزاران زن آمریکایی دیگرى که شاید صدای آن‌ها به گوش جهانیان نرسید، به تعالی اسلام پی برد و فهمید راه رهایی و رستگاری او از این طریق صورت مى‌گیرد.

وی با انتقاد از اینکه سازمان ملل در کشوری مانند آمریکا واقع شده است، خاطرنشان کرد: سختی‌ها و اهانت‌هایى که مرضیه هاشمی تحمل می‌کند، نمونه‎ای براى اثبات دروغین و غیرواقعی ادعا‌های آمریکا در بحث حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی است و باید بازنگری در تغییر مکان سازمان ملل صورت گیرد.

افتخاری در پایان اظهار کرد: دفاع از حقوق زنان در کشوری که خود آن ناقض این حقوق است، جای سوال و ابهام دارد چراکه این کشور هیچ گونه جایگاه و حرمتى براى زنان شهروندان خودش هم قائل نمى‌شوند، بنابراین باید نسبت به این‌ موارد بازنگری صورت بگیرد و امیدواریم که دنیا هم نسبت به این مسئله بیدار شود.

انتهاى پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت