شرایط جوی و سوخت یورو 4 از دلایل بهبود کیفیت هوای مشهد


 شرایط جوی و سوخت یورو 4  از دلایل بهبود کیفیت هوای مشهد

مدیریت محیط‌ زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری مشهد گفت: شرایط جوی و اقداماتی مثل توزیع سوخت یورو 4 به تمامی جایگاه‌ها را می‌توان از دلایل بهبود کیفیت هوا دانست.

به گزارش ایسنا، محمدپذیرا امروز در نشست تشریح برنامه‌های هفته پاک در خصوص کیفیت هوای‌ مشهد نسبت به سال گذشته اظهار کرد: در 305 روز گذشته از سال جاری تا امروز 33 روز هوا پاک، 231 روز هوا سالم، 38 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 3 روز هوای ناسالم را برای تمامی گروه‌ها داشته‌ایم.

وی ادامه داد: مدت مشابه آن در سال گذشته در 305 روز ابتدایی سال؛ 14 روز هوای پاک، 216 روزهوای سالم، 70 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 5 روز هوای‌ناسالم برای تمامی گروه‌ها داشته‌ایم.

مدیر مدیریت محیط‌زیست وتوسعه پایدارشهری شهرداری مشهد عنوان کرد: کیفیت هوای سال جاری نسبت به سال گذشته بهتر شده است که شرایط جوی و اقداماتی مثل توزیع سوخت یورو4 به تمامی جایگاه‌ها از دلایل بهبود کیفیت هوا است.

پذیرا با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی در سازمان خدمات شهری و محیط زیست در هفته هوای پارک در حوزه اجرایی در نظر گرفته شده است، تشریح کرد: امروز یک زنجیره انسانی با حدود 500 نفر از دانش‌آموزان استان در پارک کوهسنگی دورهم جمع شده و بیانیه‌ای در خصوص کیفیت و بهبود هوا برای امروز و آیندگان بیان می‌کنند.

وی افزود: تنظیم موتور رایگان در نمایندگی‌های سطح شهر در این هفته انجام می‌شود که شهروندان می‌توانند با مراجعه به این مکان‌ها نسبت به تست رایگان تنظیم موتور خود اقدام کنند. نیاز است شهروندان به صورت فصلی به تنظیم موتور خود اقدام کنند. برگزاری برنامه نقاشی با همکاری آموزش و پرورش در 500 مدارس و با اهدا جوایز برگزار خواهد شد.

پذیرا ابراز کرد: برنامه‌های آموزشی محیط زیست در سطح مدارس با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد در مدارس انجام می‌گیرد که با حضور همکاران ما برای آموزش‌های تخصصی صورت می‌گیرد. با هدف اطلاع‌رسانی بیلبوردهای شهری برای هفته هوای پاک نیز نصب شده است. معاینه فنی رایگان برای تاکسی‌های سطح شهر در مرکز معاینه فنی حافظ انجام می‌گیرد. برنامه‌هایی در فرهنگسراهای سطح شهر نیز با همکاری معاونت فرهنگی برای همه گروه‌های هدف در نظرگرفته شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان