نبش قبر بی بی سی و به حاشیه راندن مرضیه هاشمی +عکس


نبش قبر بی بی سی و به حاشیه راندن مرضیه هاشمی +عکس

بی بی سی فارسی این روزها بجای پرداختن به حقوق خبرنگاری که توسط آمریکا بازداشت، زندانی و شکنجه شده، تیتر اصلی خود را به سمت جوانی که یک سال قبل خودکشی کرده منحرف کرد.

به گزارش جام نیوز، در روزهایی که بیشتر رسانه های ایرانی و برخی رسانه های خارجی و آمریکایی تلاش می کنند تا از وضعیت مرضیه هاشمی، خبرنگار زن ایرانی در زندان های آمریکا با خبر شوند و دست کم برای آزادی او به دولت آمریکا فشار بیاورند، بی بی سی فارسی، تیتر صفحه اصلی وبسایت خود را به جریان خودکشی یک جوان ایرانی در یک سال قبل اختصاص داد.

در حالی که به لحاظ صنفی هم که شده این رسانه مانند سایر رسانه ها باید پیگیر بازداشت و شکنجه مرضیه هاشمی باشد و اخبار مهمتری را در خصوص اقدام مغایر با ارزش های دموکراسی دولت آمریکا منتشر کند، خبری درباره جوانی که یک سال قبل در جریان اعتراضات دی ماه بازداشت و در زندان خودکشی کرده، را منتشر کرد، پرونده ای که حالا مختومه است.

حالا با گذشت یک سال، سروکله یک نفر ناشناس پیدا شده و درباره آن خودکشی به بی بی سی حرف هایی گفته،"به ما یک پتو دادند و گفتند جلوی در دستشویی تا صبح باشید تا کسانی آزاد شوند و بروید داخل اتاق‌ها."

"ما جلوی در دستشویی نشستیم و با دوستان صحبت می‌کردیم. ساعت پنج یا شش صبح صدای فریاد از داخل دستشویی آمد اما به ما اجازه ندادند وارد دستشویی شویم."

"یکی از خدمه زندان در دستشویی را باز کرده و جنازه سینا را دیده بود. یکی از دوستانی که همراه ما بود گفت سابقه امداد پزشکی دارد و افسر نگهبان اجازه داد وارد دستشویی شود."

"او رفت داخل دستشویی و چند دقیقه بعد برگشت و گفت سینا قنبری دو ساعت پیش با پلاستیک خفه شده است اما توضیح بیشتری نداد که آیا او خود را دار زده یا کس دیگری باعث خفگی او شده است."

همین روایت انگیزه می شود تا بی بی سی فارسی، اتهام تازه ای را متوجه جمهوری اسلامی کند. بنابر نقل این راوی ناشناس، تعداد بازداشتی ها 400 نفر بوده است.

اما فردی که خودکشی کرده یک فرد عادی بوده نه کسی که اعتراضات را هدایت کند. بنابرانی هیچ مزیتی نسبت به بقیه نداشته تا انگیزه ای برای قتل و از میان برداشتن او وجود داشته باشد.

ناگفته پیداست این رسانه با این کار چندین مساله را دنبال می کند، مهم ترین آنها اینکه اذهان ایرانی ها را از بازداشت خبرنگار زن دور کند. این اتفاق در حالی است که یک سال قبل و در چنین روزهایی دهها گزارش و تحلیل های ضدایرانی در خصوص این مرگ منتشر کرده بود.

مرضیه هاشمی خبرنگار زن ایرانی شاغل در پرس تی وی، بدون هیچ جرمی و تنها برای شهادت دادن در دادگاه مانند جنایتکاران بازداشت و شکنجه شده است.

در حالی که رویه ارائه شهادت در دادگاه و سیستم قضایی کشورها مشخص است، اما رویه ای که دستگاه قضایی آمریکا برای دریافت شهادت از مرضیه هاشمی اتخاذ کرده، بی شک شبیه دادگاه های صحرایی و جوامع بدوی و قبیله ای است.

115

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!