پناه بی‌خانمان ها و پنهان کردن آمار آنها +عکس


پناه بی‌خانمان ها و پنهان کردن آمار آنها +عکس

مدیر اجرایی باشگاه کریستال پالاس گفته است با در اختیار دادن فضایی از باشگاه می‌خواهد به بی‌خانمانانی که در هوای سرد جایی برای خواب ندارند، کمک کند.

به گزارش جام نیوز، بی بی سی فارسی در خبری کوتاه از اختصاص بخشی از ورزشگاه سلهارست پارک در لندن به فضایی برای خوابیدن ده بی‌خانمان خبر داد.

سایت بی بی سی فارسی، در خبری درباره بی خانمان ها گزارش داد: باشگاه کریستال پالاس از لیگ برتر انگلستان گفته است بخشی از ورزشگاه خود را به بی‌خانمانان اختصاص داده است.

بنابراظهارات مسئولان باشگاه کریستال پالاس؛ همچنین به بی‌خانمانان صبحانه و غذای گرم داده خواهد شد و امکان شست‌و‌شو هم وجود خواهد داشت.

فیل آلکساندر، مدیر اجرایی باشگاه کریستال پالاس گفته است با در اختیار دادن فضایی از باشگاه می‌خواهد به بی‌خانمانانی که در هوای سرد جایی برای خواب ندارند، کمک کند.

به دنبال این اقدام کریستال پالاس درخواست‌های مشابهی هم از سایر باشگاه‌ها شده و به آنها گفته شده از اقدام کریستال پالاس پیروی کنند.

این اقدام بشردوستانه در حالی است که هوای لندن به شدت سرد شده و انتظار می‌رود دمای هوا طی روزهای آینده به زیر صفر درجه برسد.

انتشار اخبار مربوط به بی خانمان ها و فقر در انگلیس در بی بی سی فارسی چندان پررنگ نیست و این رسانه تنها تلاش می کند اخبار گزینش شده و مثبت در این زمینه را منتشر کند، بطور مثال در همین خبر آماری از تعداد بی خانمان ها و روند افزایش جمعیت آنها خبری نیست. برخلاف این جریان اخبار مربوط به فقر در ایران گاهی با یک سوژه از سوی این رسانه جنجالی می شود.

بجای بی بی سی این دیگر رسانه ها هستند که این مسئولیت و تعهد رسانه ای را بدوش می کشند.

"ان بی سی نیوز" آمریکا طی گزارشی تکان دهنده از فقر در انگلیس نوشت: از هر ۳ کودک در بریتانیا یک نفر در فقر بزرگ می‌شود و وضع بدتر خواهد شد.

نماینده سازمان ملل در گزارشی مفصل گفته شرم‌آور است که در قرن ۲۱ در بریتانیا این تعداد کودک در فقر بزرگ شوند. بریتانیا پنجمین اقتصاد بزرگ دنیاست.

در ادامه گزارش"ان بی سی نیوز" آمده است: در بریتانیا دو هزار مرکز توزیع غذای رایگان برای اقشار کم درآمد فعالیت می‌کنند. در شش سال گذشته مراجعه به این مراکز ۴ برابر شده است.

پناه بی‌خانمان ها و پنهان کردن آمار آنها +عکس

در یک سال گذشته به طور متوسط روزی ۳۶ نفر در بریتانیا بی‌خانمان شده‌اند.

گزارش سازمان ملل گفته دولت بریتانیا معیاری رسمی برای سنجش فقر ندارد.

گزارش با داستان لارا باتروورت شروع می‌شود. مادری ۲۹ ساله که گفته شش روز در هفته کار می‌کرد و گاهی خودش غذا نمی‌خورد تا پسر ۶ ساله‌اش غذای کافی داشته باشد. بالاخره هم ناچار شده برگردد و در خانه مادرش زندگی کند.

پناه بی‌خانمان ها و پنهان کردن آمار آنها +عکس

یک هفته قبل نیز مدیر یک مدرسه در مورکم در لانکاشر در شمال غربی انگلستان افشا کرد که دانش‌آموزان مدرسه او به حدی گرسنه هستند که پس از ورود به مدرسه در سطل آشغال‌ها دنبال غذا می‌گردند.

پناه بی‌خانمان ها و پنهان کردن آمار آنها +عکس

مدیر مدرسه می‌گوید ما بچه‌هایی داریم که مطلقا چیزی برای خوردن ندارند

شیوون کالینگوود مدیر مدرسه مورکم در لانکاشر می‌گوید از هر ده دانش‌آموز این مدرسه، یکی از آنها از خانواده‌ای است که نیازهای غذایی خود را از بانک غذایی (جایی که به نیازمندان کمک می‌کند) تامین می‌کند.

به اعتقاد او آمار بیش از آن چیزی است که برای او معلوم است.

او می افزاید:"ما بچه‌هایی داریم که چیزی برای خوردن ندارند و بچه‌هایی هستند که تنها فکر و ذکرشان غذا است."

مدیر این مدرسه گفته است "از این که پدر و مادر این بچه‌ها وقتی به مدرسه می‌روند و با گفتن این که چیزی برای تامین غذای بچه‌هایشان ندارند به گریه می‌افتند، دچار اندوه می‌شود."

او می‌گوید خانواده‌هایی هستند که مرتب به همدیگر مواد غذایی قرض می‌دهند و این مشکلی است که رو به افزایش است.

صلیب سرخ بریتانیا برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم، از مردم خواسته است تا کمک‌های غذایی خود را به این نهاد بفرستند تا میان نیازمندان توزیع شود.

اکتبر امسال، بنیاد تراسل که چهارصد مرکز خیریه دریافت غذا را اداره می‌کند، گفت که تعداد افرادی که سال گذشته به آنها کمک کرده، سه برابر شده و به ۳۵۰ هزار نفر رسیده است.

در نامه ارسالی به بریتیش مدیکال جورنال گفته شده که بر اساس تحقیقات انجام شده، مقدار پولی که خانواده‌ها برای تهیه غذا خرج می‌کنند، طی پنج سال، هشت درصد کاهش یافته است.

خانواده‌هایی که دارای بچه هستند، با بیشترین مشکل رو به رو هستند.

یونیسف، صندوق کودکان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ در گزارشی گفته بود: ۱۹ درصد کودکان زیر ۱۵ سال بریتانیا در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که با مشکل تامین غذا مواجه هستند.

با این حال دولت محافظه‌کار بریتانیا ادعا می کند تعداد کودکانی که در خانوارهای بیکار زندگی می‌کنند، در پایین‌ترین سطح خود است.

یک سخنگوی وزارت کار و تامین اجتماعی در شکلی دیگر به طرح این ادعا پرداخته و می گوید: از سال ۲۰۱۰ به این سو یک میلیون نفر از جمله سیصد هزار کودک از فقر مطلق خارج شده‌اند.

برخلاف این گفته ها، گروهی از متخصصان بهداشتی گفته‌اند که فقر غذایی در بریتانیا به مشکلی جدی تبدیل شده که باید به آن به عنوان یک وضعیت اضطراری در زمینه سلامت همگانی نگریست.

شش چهره شاخص در زمینه بهداشت و سلامت عمومی بریتانیا در نامه‌ای به هفته نامه پزشکی بی ام جی (بریتیش مدیکال جورنال) هشدار داده‌اند که تغذیه نامناسب می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات بهداشتی جدی شود.

115

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید