معاون سیاسی استاندار هرمزگان از 50 ماه‌ خدمت در این حوزه گفت


معاون سیاسی استاندار هرمزگان از 50 ماه‌ خدمت در این حوزه گفت

‌معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: ‌من به‌عنوان معاون استاندار هم از لحاظ قانونی و هم اخلاقی وظیفه دارم که نظرات تخصصی خودم را ارائه دهم اما هر تصمیمی که استاندار بگیرد آن را با جان‌ودل اجرا می‌کنم حتی اگر بر خلاف نظرم باشد چراکه استاندار مسئول استان است و بنده موظف هستم نظر استاندار را به شایستگی اجرا کنم.

‌به گزارش ایسنا، ‌بهروز اکرمی در آخرین روز کاری خود در سمت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان پاسخگوی سؤالات خبرنگار ایسنا در خصوص فعالیت‌های 50 ماهه خود در ساختمان استانداری هرمزگان بود. در ادامه شما را به خواندن این گفت‌وگو دعوت می‌کنیم:

‌ارزیابی‌تان از چهار سال و دو ماه خدمت در سمت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان چیست؟

دوران خدمت بنده در استان هرمزگان برای خودم دوران خاطره‌انگیزی بود، بنده مراحل مدیریتی خود را از پایین به بالا طی کردم. ابتدا فرماندار شهرهای کوچک، شهرهای بزرگ‌تر، مرکز استان، مدیر دستگاه اجرایی استان و درنهایت به معاونت سیاسی استانداری آمدم.

با توجه به اینکه معاونت سیاسی فرد دوم استان به لحاظ اجرایی محسوب می‌شود، تمام تلاشم بر این بود که جو استان را به لحاظ سیاسی و امنیتی آرام نگه دارم. هرجایی که چالش باشد کار و تفکر و تدبر جایش را به جنگ‌ودعوا می‌دهد لذا یکی از محورهای اصلی بنده در حوزه معاونت سیاسی این بود که حوزه را دچار چالش نکرده و کارها را با گفت‌وگو و تدبیر اداره کنم.

بنده عمیقاً باور دارم که با تعامل می‌شود خیلی از کارها را پیش برد، چراکه وجه ممیزه انسان قدرت تفکر و بیان اوست، تلاشم بر این بود که این حوزه را با عقل و زبانم اداره کنم تا زور بازو، از طرفی همکاران خوبی داشتم و همیشه هرجایی مسئولیتی را قبول کردم با نیروهای موجود همان‌جا به کار خود ادامه دادم.

یک مدیر باید آن‌قدر هنرمند و توانمند باشد که بتواند با همان نیروهای موجود کار کند و هنر نیست که هرجایی می‌روم تیمی را با خودم ببرم.

من نگاه نمی‌کردم موضوع سیاسی اقتصادی یا چه حوزه دیگری است، هر کاری در هر حوزه از دستم برمی‌آمد انجام می‌دادم. الآن که دوران خدمت در استانداری هرمزگان تمام شده است.

معاون سیاسی استاندار هرمزگان از 50 ماه‌ خدمت در این حوزه گفت

‌از خاطرات خود در استانداری هرمزگان برایمان بگویید.

یکی از خاطره‌انگیزترین، زیباترین و ماندگارترین خاطرات من در روزهای سه‌شنبه رقم خورده است. روزهایی که مردم بی‌واسطه به دفترم آمده و صحبت می‌کردند.

برخی تقاضای اشتغال داشتند، مشکل درمان، مشکلات مالی و ... داشتند و افراد مختلفی با نیازها و موضوعات مختلف مراجعه می‌کردند و تلاش بنده بر این بود که هیچ‌کس را ناامید راهی نکنم و تا جایی که در توانم بود کار مردم را انجام می‌دادند و اگر در توانم نبود خیلی صادقانه موضوع را منتقل می‌کردم و آن‌ها هم می‌پذیرفتند.

‌آیا در طول خدمت برای انتصاب مدیران و فرمانداران تحت‌فشار و یا در معرض اختلاف‌نظر با استانداران وقت قرار گرفته‌اید؟

اختلاف‌نظر چیزی طبیعی است هیچ دو انسانی مثل هم فکر نمی‌کنند. نحوه مواجهه با اختلاف‌نظر شرط و مهم است، برخی نمی‌دانند چطور با اختلافات مواجه شوند و تا اختلاف‌نظری رخ می‌دهد کار به دعوا کشیده می‌شود.

بنده چه با آقای جادری و چه آقای همتی و چه استاندار مرکزی که جدیداً قرار است به آنجا بروم این نکته بدیهی را مطرح کرده‌ام که من به‌عنوان معاون استاندار هم از لحاظ قانونی و هم اخلاقی وظیفه دارم که نظرات تخصصی خودم را ارائه دهم اما هر تصمیمی که استاندار بگیرد آن را با جان‌ودل اجرا می‌کنم حتی اگر بر خلاف نظرم باشد چراکه استاندار مسئول استان است و بنده موظف هستم نظر استاندار را به شایستگی اجرا کنم.

‌یکی از مهم‌ترین کارهایی که در این چهار سال و دو ماه انجام داده‌اید و کاری که دوست داشته‌اید انجام دهید اما نتوانستید چه بوده است؟

یکی از مهم‌ترین کارهایی که انجام داده‌ام رابطه صمیمانه و کارشناسانه‌ای بوده که با فرمانداران استان داشته‌ام. بنده با فرمانداران هم دوست بودم هم به‌عنوان یک مقام مافوق نظرات کارشناسی و دقیق خود را ارائه می‌کردم و موظف می‌کردم که این نظرات کارشناسی را اعمال کنند.

یکی از کارهایی که دوست داشتم به شایستگی انجام شود در حوزه مسائل امنیتی استان بود؛ دوست داشتم شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که این اتهام نابجا که هرمزگانی‌ها در قاچاق کالا دخیل هستند را دور کنم اما هنوز نتوانسته‌ام این موضوع را به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد به سر منزل مقصود برسانم.

یکی دیگر از کارهایی که دوست داشتم انجام دهم اما متأسفانه شرایط آن مهیا نشد کمک به تیم فوتسال آذرخش در لیگ برتر بود؛ در سال گذشته کارهایی را در حد توانم یک‌تنه انجام دادم اما امسال به دلیل مشکلات اقتصادی مملکت آن‌طور که بایدوشاید نتوانستم از تیم آذرخش به‌خوبی دفاع و مشکلاتشان را حل کنم؛ آذرخش برند ورزش استان هرمزگان است و امیدوارم همیشه بدرخشد.

معاون سیاسی استاندار هرمزگان از 50 ماه‌ خدمت در این حوزه گفت

‌شایعه‌ای مبنی بر اینکه شما قصد دارید در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنید مطرح شده، آیا این موضوع صحت دارد؟

بنده در دولت اصلاحات زمانی که بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری سال 84 بود از فرمانداری بندرلنگه به فرمانداری بندرعباس منتقل شدم و تنها 10 ماه فرماندار بندرعباس بودم و با جابجایی دولت بنده هم جابجا شدم.

اما در همین 10 ماه تمام محلات بندرعباس و 70 درصد روستاهای شهرستان را بازدید کردم و همین موضوع این شایبه را ایجاد کرد که بنده می‌خواهم کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شوم.

رویه کاری بنده این‌گونه است، در هر سه شهرستانی که فرماندار بودم تمامی روستاها را بازدید کردم و رابطه بسیار حسنه‌ای با مردم داشتم در حوزه معاونت سیاسی هم همین رویه را پیش گرفتم.

دو سال پیش در نظرسنجی که از سطح رضایت مردم در خصوص پاسخگویی معاونین و مدیران استانداری گرفته شد تقریباً تمامی مراجعین بنده از کار بنده راضی بودم؛ با وجود اینکه کار همه را هم نمی‌توانستم انجام دهم.

مهربانی و احترام به مردم خصلت و تربیت خانوادگی بنده بوده و برای کسب رأی آن‌ها نیست، بنده در حال حاضر نیتی برای کاندیداتوری انتخابات مجلس ندارم و اگر در دورانی به این جمع‌بندی برسم که می‌خواهم مسیر خدمت خود را در مجلس ادامه دهم حتماً اعلام می‌کنم.

‌فکر می‌کنید ارتباطتان با آقای جادری بهتر بوده یا آقای همتی؟

ما هیچ دو انسانی را نباید مثل هم ببینیم، بنده هم با آقای جادری و هم آقای همتی رفیق بودم. رویه کاری این دو استاندار با هم متفاوت بود. با هر دو نفر رابطه حسنه‌ای داشتم و تلاشم بر این بود در جایگاهی که هستم برای استانم مثمر ثمر واقع شوم. از هر دو استاندار تجاربی را به دست آوردم و امیدوارم آن‌ها هم از بنده خاطرات خوشی داشته باشند.

‌ارتباطتان با نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی چطور بود؟

قبل از اینکه هرکدام از این دوستان نماینده شوند با آن‌ها دوست بودم و این برای من یک حسن و امتیاز بود. نمایندگان همیشه نظرات خود را اعلام می‌کردند اما هیچ‌گاه دخالتی در امور به‌خصوص در امر انتصابات نمی‌کردند.

معاون سیاسی استاندار هرمزگان از 50 ماه‌ خدمت در این حوزه گفت

‌اگر صحبت پایانی با مردم و رسانه‌های استان دارید بفرمایید.

از مردم هرمزگان به‌واسطه همه محبت‌ها و لطفی که نسبت به این فرزند کوچکشان داشتند سپاس گذار هستم، همه مردم و ساکنین هرمزگان به‌واسطه همسایگی با دریا، دریادل هستند و من ممنون آن‌ها هستم و خاطرات خوبی داشتم. از همه مردم هرمزگان حلالیت می‌طلبم و از آن‌ها می‌خواهم مطمئن باشند که بنده تمام تلاش خود را به کار بردم که خدمتگزار شایسته‌ای برای آن‌ها باشم. اگر کاستی در کارم بوده امیدوارم مردم به بزرگی خود بر من ببخشایند.

از همکارانم، مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، بخشداران و همه‌کسانی که در این 50 ماه به بنده کمک کردند تا بتوانم وظایف خود را به‌خوبی و شایستگی انجام دهم تشکر می‌کنم و امیدوارم دعای خیر همه بدرقه راه من باشد تا بتوانم در مسئولیت جدید هم موفق باشم.

بنده همچنین رابطه حسنه‌ای با رسانه‌ها داشتم و آدم شفافی بودم و همیشه غیر از مطالب طبقه‌بندی‌شده شورای تأمین در هر زمینه‌ای هر سؤالی از بنده شده را به‌راحتی پاسخ دادم.

بنده اعتقاد دارم دانستن حق مردم است و دانش باید از طریق رسانه‌ها به مردم منتقل شود، به همین سبب رسانه‌ها همیشه برای بنده قابل‌احترام بوده‌اند و همیشه برای آن‌ها وقت داشته و دارم.

خبرنگار: لیدا رضایی‌/ دبیر: زهرا حبیب پور

‌انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان