رشد اقتصاد هند در سال 2019 از انگلیس پیشی می گیرد


رشد اقتصاد هند در سال 2019 از انگلیس پیشی می گیرد

تهران- ایرنا- شرکت بین المللی مشاوره اقتصادی موسوم به 'پی دبلیو سی' اعلام کرد، احتمالا هند در سال جاری میلادی، در فهرست بزرگ ترین اقتصادهای جهان، از انگلیس پیشی می گیرد.

اکونومیک تایمز هند به نقل از 'پی دبلیو سی' نوشت، رشد تولید ناخالص داخلی سال 2019 انگلیس، فرانسه و هند، به ترتیب 1.6، 1.7 و 7.6 خواهد بود.
در گزارش این دیده بان اقتصاد جهانی آمده است، هند و فرانسه احتمالا در فهرست بزرگ ترین اقتصادهای جهان، از انگلیس سبقت خواهند گرفت و این کشور را به جایگاه پنجم تا هفتم جهان عقب خواهند راند.
طبق اعلام 'پی دبلیو سی'، چنانچه اقتصاد جهانی در سال 2019 شاهد تحولات چالش برانگیزی مانند افزایش تنش های تجاری و یا شوک های بازار نفت نباشد، هند باید نرخ رشد 7.6 درصدی را تجربه کند.
'مایک جکمن'، اقتصاددان ارشد 'پی دبلیو سی' گفت، هند سریع ترین رشد اقتصادی را در جهان دارد. با توجه به شرایط اقتصاد انگلیس در سال 2018 و نیز 2019، احتمالا کفه ترازوی رشد اقتصاد فرانسه در سال جاری میلادی سنگین تر خواهد بود.
طبق اعلام بانک جهانی، هند در سال 2017 با تولید ناخالص داخلی 2.59 تریلیون دلاری، با پشت سرگذاشتن فرانسه، رتبه ششم در میان اقتصادهای بزرگ جهان به خود اختصاص داد.
آمریکا و چین در سال 2017، به ترتیب رتبه اول و دوم فهرست اقتصادهای بزرگ جهان را از آن خود کردند.
شرکت چندملیتی خدمات مالی و بانکی 'استاندارد چارترد' نیز چندی پیش اعلام کرد، هفت اقتصاد از 10 اقتصاد برتر جهان در سال 2030، از میان بازارهای نوظهور فعلی است.
طبق اعلام استاندارد چارترد، چین بر پایه برابری قدرت خرید و تولید ناخالص داخلی(ارزش کالا و خدماتی که در یک سال از سوی ایجاد می شود)، در سال 2030 به بزرگ ترین اقتصاد جهان تبدیل می شود.
هند نیز با پیشی گرفتن از آمریکا، رتبه دوم و اندونزی نیز رتبه پنجم را در میان اقتصادهای برتر جهان به خود اختصاص می دهند.
طبق پیش بینی این اقتصاددانان، در حالی که روند رشد اقتصاد هند در دهه 2020 تا 7.8 خواهد رسید، چین رشدی تا 5 درصد را تجربه خواهد کرد.
سهم آسیا در تولید ناخالص داخلی در سطح جهان که در سال 2018 به 28 درصد رسید، احتمالا در سال 2030 به 35 درصد می رسد که این برابر با سهم منطقه یورو و آمریکا خواهد بود.
آساق**1088**1600

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!