ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) در حوزه فردی و اجتماعی


مسئولیت پذیری و ارتباط معنوی قوی با خداوند، سادگی و در عین حال آراستگی مبتنی بر حیا، توجه به آداب پوشاک و بهداشت فردی یکی از ویژگی‌های شخصیت فردی حضرت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر زهرا جامه بزرگ با بیان اینکه فرهنگ ما مبتنی بر تعالیم دین اسلام است، اظهار داشت: دین اسلام الگو‌های مطلوب اخلاقی و دینی را به ما معرفی کرده و هر یک از چهارده معصوم (ع) چراغ راه هدایت برای زندگی ما هستند.
وی در ادامه مطلب افزود: یکی از الگو‌های ارزشمند ما حضرت فاطمه (س) هستند. ایشان با اینکه دختر پیامبر اکرم (ص) بودند، اما با توجه به شرایط خود از هر بعد ویزگی‌هایی را از خود به عرصه ظهور گذاشتند که قابل تأمل و بهره برداری است.
جامه بزرگ با بیان اینکه تغییر بینش‌ها و منش‌ها در جهان در قالب گفتمان سازی هدایت می‌شود گفت: سازمان ها، نهاد‌ها و قوانین با تحقیق، تفحص و عملیاتی کردن ارزش‌های حضرت فاطمه (س) می‌توانند این فرهنگ را در جامعه تعمق ببخشند.
عضو شورای عالی نخبگان بسیج با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) گفت: سبک زندگی حضرت زهرا (س) دارای سه بعد مهم شخصیتی و برجسته است که عبارت اند از بعد فردی، خانوادگی و اجتماعی. مسئولیت پذیری و ارتباط معنوی قوی با خداوند، سادگی و در عین حال آراستگی مبتنی بر حیا، توجه به آداب پوشاک و بهداشت فردی یکی از ویژگی‌های شخصیت فردی حضرت است.
وی با اشاره به بعد شخصیتی حضرت فاطمه (س) در خانواده ادامه داد: حضرت زهرا (س) توجه ویژه‌ای به تربیت معنوی فرزندان خود داشتند، رعایت حریم خانوادگی و دفاع از جایگاه رسول خدا (س) برای ایشان بسیار مهم بود. علاوه بر این، گزینش همسر ایشان مبتنی بر معیار‌های معنوی و فضایل اخلاقی بوده است.
جامه بزرگ در رابطه با ابعاد شخصیتی حضرت در حوزه اجتماعی بیان داشت: حضرت فاطمه (س) همواره دیگران را بر خود ارجح می‌دانستند و از این نظر نیز شخصیت بسیار برجسته دارند.
عضو شورای عالی نخبگان بسیج در مصاحبه با رادیو گفتگو بیان کرد: پیام مهمی که ما از سیره خاندان پیامبر (ص) دریافت می‌کنیم آزادگی و جسارت است و چیزی نباید مانع این شعور و عقل و معرفت باشد.
وی در پایان این برنامه تأکید کرد: ما باید ساختار نهاد‌های موثر در این راستا را بسیج کنیم و به حرکت دربیاوریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا