کانون‌های مساجد، پرچمدار بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند


کانون‌های مساجد، پرچمدار بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند

حجت‌الاسلام ربیعی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج، شورای فرهنگی و سایر فعالان مسجدی باید پرچمدار بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن باشند.

حجت‌الاسلام «سعیدرضا ربیعی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری طی 26 سال فعالیت، دستاوردهای ارزشمندی داشته‌اند، گفت: این کانون‌ها امروزه به یکی از مهم‌ترین نهادهای مردمی و مسجدی تبدیل شده‌اند و در هر جا حضور یافته‌اند موثر و کارآمد بوده‌اند.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری قدمی نو در فضای فرهنگی کشور برداشته اند و مسئولان نظام را به علمکرد سازنده و مطلوب خود امیدوار کرده اند، و ما امیدواریم این وضعیت، هر روز تقویت شود.

این استاد درس خارج فقه خاطرنشان کرد: ائمه جماعات و سایر کارگزاران مساجد به عملکرد کانون‌های فرهنگی هنری امیدوار هستند و این نهاد انقلابی به خوبی و به دور از هیچ حاشیه ای در مساجد، فعالیت دارند.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه جدی مقام معظم رهبری در حوزه آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری به دلیل پیوند مستمر با نسل جوان و هنرمندان انقلابی و مردمی می توانند گام موثری در این زمینه بردارند.

ربیعی خاطرنشان کرد: جذب جوانان به مسجد، یک هنر است و کانون‌های فرهنگی هنری به خوبی این رسالت مهم را انجام می دهند و طبق آمارهای رسمی، حدود دو میلیون نفر که بیشتر آنان کودک، نوجوان و جوان هستند، به عضویت این نهاد انقلابی درآمده اند.

کانون‌های مساجد، پرچمدار بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دستاوردهای خوبی داشته اند اما در زمینه اطلاع رسانی این خدمات کم کاری شده است، البته این موضوع به دلیل اخلاص و تدین مدیران این کانون‌ها است، اما در عصر تبلیغات، بیان خدمات و دستاوردهای ارزشمند کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ضروری است.

این استاد درس خارج فقه اضافه کرد: جذب مستمر نسل جوان به کانون‌های فرهنگی هنری، نشان دهنده زنده بودن و پویایی این کانون‌ها است بنابراین مسئولان باید برای ماندگاری این وضعیت تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه همه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی باید دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی را در برگزاری برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، لحاظ کنند، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری، پایگاه های بسیج، شورای فرهنگی و سایر فعالان مسجدی باید پرچمدار بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن باشند.

کانون‌های مساجد، پرچمدار بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند

ربیعی خاطرنشان کرد: اگر خدمات کانون‌های فرهنگی هنری برای مردم بیان شود آنگاه این نهاد انقلابی می تواند درصد بیشتری از گروه های مختلف مردم به ویژه نسل جوان و اقشار فرهیخته را جذب کند.

وی افزود: حرکت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مسیر فرهنگی ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری، مهم ترین شرط استمرار موفقیت این نهاد موثر مسجدی و مردمی است، البته مسئولان مربوطه باید حمایت های مادی و معنوی خود از کانون‌های فرهنگی هنری را افزایش دهند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟