انهدام باند جعل اسناد دولتی و مسافرتی + تصاویر


انهدام باند جعل اسناد دولتی و مسافرتی + تصاویر

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از انهدام باند جعل اسناد دولتی و مسافرتی خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: سردار علی ذوالقدر با اعلام خبر انهدام باند جعل اسناد دولتی و مسافرتی درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: مدتی قبل یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس امنیت اعلام کرد توسط افرادی به بهانه گرفتن روادید یکی از کشور‌های اروپایی مورد کلاهبرداری قرار گرفته که موضوع در دستور کار مأموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با تحقیقات گسترده و اقدامات انتظامی، مشخص شد که چند جاعل و کلاهبردار، با تشکیل باند جعل، اقدام به جعل اسناد، مدارک و مهر‌های دولتی کرده و به وسیله آن از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: با مشخص شدن این موضوع، دایره تحقیقات محدودتر شد تا اینکه مخفیگاه و محل اقدامات متهمان در محدوده‌های یوسف‌آباد و میدان جهاد، شناسایی و در ادامه معلوم شد که در این باند هفت نفره با دریافت وجه نقد از متقاضیان، اقدام به جعل اسناد و مدارک جعلی می‌کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت، تصریح کرد: پرونده اولیه تشکیل و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت که متعاقباً دستور قضایی مبنی بر دستگیری متهمان صادر و مأموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه، تمام متهمان پرونده را دستگیر کرده و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها تعداد زیادی از اقلام و تجهیزات مربوط به جعل کشف و ضبط شد.

وی متذکر شد: از اعضای این باند ۳۲۰ مهر ژلاتینی، یک هزار سربرگ خام، ۲۰ هزار هولوگرام، دستگاه‌های تولید مهر، پرینتر، اسکنر حرفه‌ای، رایانه، دستگاه‌های پوز بانکی و تبلت کشف شد.

ذوالقدر با بیان اینکه متهمان از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به جذب مشتری کرده و پس از دریافت مبالغ هنگفت و جعل، اسناد را به متقاضیان ارایه می‌کردند، یادآور شد: از شهروندان تهرانی درخواست می‌شود درباره تبلیغات افراد سودجو در زمینه‌هایی مانند تسهیل در اخذ روادید، مدارک تحصیلی، تحت تاثیر فضای مجاز قرار نگیرد و هر گونه اخبار و اطلاعات درباره فعالیت جاعلان را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد