مصوبه خصوصی سازی آموزش پزشکی اجرایی نمی‌شود/ تاکنون مجوزی برای هیچ مرکزی صادر نشده است


مصوبه خصوصی سازی آموزش پزشکی اجرایی نمی‌شود/ تاکنون مجوزی برای هیچ مرکزی صادر نشده است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مصوبه خصوصی سازی آموزش پزشکی با توافق سرپرست وزارت بهداشت اجرایی نخواهد شد.

مصوبه خصوصی سازی آموزش پزشکی اجرایی نمی‌شود/ تاکنون مجوزی برای هیچ مرکزی صادر نشده استحسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه‌ای که اعضای کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با سرپرست وزارت بهداشت درباره موضوع خصوصی سازی آموزش پزشکی داشتند، گفت: اکثریت اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مخالف مصوبه خصوصی سازی آموزش پزشکی هستند و وزارت بهداشت نیز اجرای این مصوبه را متوقف کرده است.

وی درباره راه‌اندازی یک موسسه بر اساس مصوبه خصوصی سازی آموزش پزشکی در شیراز گفت: سرپرست وزارت بهداشت این موضوع را رد کرد و تا به حال مجوزی برای مرکز آموزش پزشکی خصوصی صادر نشده است و قرار شد که اجرای مصوبه خصوصی سازی آموزش پزشکی متوقف شود.

تبعات منفی خصوصی سازی آموزش پزشکی

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به تبعات منفی خصوصی سازی آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: ما نباید به سمتی برویم که جامعه را به دو قطب غنی و فقیر تقسیم کنیم و هر کس که توان مالی دارد بتواند تحصیل کند و کسانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند از تحصیل باز بمانند.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز بسیاری با کلاس‌های تقویتی، تست‌زنی و پول‌های کلانی که برای کلاس‌های کنکور هزینه می‌کنند وارد دانشگاه می‌شوند و فاصله طبقاتی بین شرکت کنندگان در آزمون وجود دارد و ما از این مسئله ناراضی هستیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی که در مناطق محروم درس می‌خوانند نمی‌توانند رقابت عادلانه‌ای با ساکنان کلان‌شهرها که هزینه‌های آن چنانی برای کنکور می کنند، داشته باشند و به همین دلیل نباید آموزش‌ پزشکی خصوصی سازی شود زیرا در این صورت اجحاف در حق کسانی است که توان مالی مناسبی ندارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج