جامعه به سوی علوم وحیانی برود


جامعه  به سوی علوم وحیانی برود

حجت الاسلام نصوری با اشاره به دیدار دست اندرکاران اجلاس ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» با آیات عظام جوادی آملی و علوی گرگانی، گفت: هر جا علما و اندیشمندان نسبت به مباحث کلامی و اعتقادی جدی ورود کرده اند، عرصه بر جریان های انحرافی تنگ شده است.

حجت الاسلام «محمدرضا نصوری» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان و در تشریح آنچه در دیدار دست اندرکاران اجلاس ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» با آیات عظام جوادی آملی و علوی گرگانی مطرح شد، اظهار کرد: آیت الله العظمی جوادی آملی در کنار تقدیر از فعالیت های مهدوی و تصریح بر اینکه مهدویت عامل حیات و پویایی جامعه است، بر حرکت جامعه به سوی علوم دینی تاکید کرد.

معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت ادامه کرد: این مرجع عالیقدر تاکید کرد که دنیا جنگ های بسیاری را تجربه کرده و این نشان می دهد که جامعه جهانی با مسائل قرآنی و علوم وحیانی آشنا نیست و از برکات آن بهره نمی برد.

وی تصریح کرد: آیت الله العظمی جوادی آملی تاکید کرد که خداوند قرآن را نازل کرده تا همه امور و مسائل زندگی انسان زیر سایه آن باشد. لذا انسان هرگز با مرگ دچار نیستی نمی شود بلکه مگر حیات تازه ای است.

حجت الاسلام نصوری در ادامه بیان کرد: به اعتقاد ایشان جامعه مهدوی باید از اصالت دفاع کند. همانطور که وقتی پیامبر(ص) آمدند، نسخه جعلی ایشان با «مسیلمه کذّاب» ظهور کرد، وقتی امامت مطرح شد، عده ای با سقیفه امامت را انکار کردند، در زمان غیبت امام عصر(عج)، علما به عنوان نایب عام آمدند و عده ای با ساخت علمای درباری درصدد انحراف این جریان برآمدند.

معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت ابراز کرد: در مقابل مومنان هم جریان منافقان شکل می گیرد و امروز هم جمهوری اسلامی به عنوان مدعی زمینه سازی برای ظهور امام مهدی(عج) طبیعی است که با دشمنی ها مواجه است.

وی درباره دیگر محورهای سخنان آیت الله العظمی جوادی آملی، تصریح کرد: به اعتقاد ایشان، مهدویت و امامت ضرورت جامعه است و مردم باید به ضرورت اصل وجود امام معصوم برسند تا معرفت شان قطعی و یقینی شود و ارتقاء یابد.

حجت الاسلام نصوری اضافه کرد: این مرجع تقلید با ذکر مثال هایی تاکید کرد که جامعه باید رویکردهای وحیانی را جدی بگیرد تا دچار بدعت، انحراف و خرافه نشود و مهدویت و نایبان عام امام عصر(عج) می توانند این نقش را ایفا کنند.

وی درباره حمایت های فکری معنوی مراجع و علما از فعالیت های مهدوی در رشد و ارتقای این عرصه، گفت: شخصاً اعتقاد دارم هر جا علما و اندیشمندان نسبت به مباحث کلامی و اعتقادی جدی ورود کرده اند، عرصه بر جریان های انحرافی تنگ شده است. در طول تاریخ این نقش پررنگ بوده و در 40 ساله عمر انقلاب هم زحمات بسیاری کشیده شده که نشان از روند رو به رشد دارد چنان که حوزه علمیه قم امروزه با دروس و مراکز تخصصی و گرایش های مختلف در حال درخشش است.

حجت الاسلام نصوری درباره مباحث مطرح شده در دیدار با آیت العظمی علوی گرگانی، بیان کرد: در دیدار با ایشان گزارشی از روند برگزاری اجلاس ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» ارائه شد و این مرجع تقلید هم با اشاره به وعده الهی در حوزه مهدویت، بر تلاش در این زمینه توصیه کرد.

معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت درباره تاثیر حمایت مراجع از فعالیت های مهدوی بر گرایش مقلدان آنها به این سحات مقدس، خاطرنشان کرد: قطعاً پویایی و به روز بودن مراجع در شرایطی که ما همه روزه در معرض شبهات قرار داریم، بسیار کمک کننده است چون سکان داری مقابله با شبهات آخرالزمان با مراجع است و این بر مقلدین آنها تاثیری شگرف دارد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط