مشکلات معیشتی با تکیه بر ظرفیت داخلی قابل حل است


مشکلات معیشتی با تکیه بر ظرفیت داخلی قابل حل است

خبرگزاری آریا - امام جمعه موقت تهران، وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را ناشی از تحریم ها دانست و گفت: با تکیه بر ظرفیت های بزرگ کشور و اعتماد به مردم، مشکلات و نارسایی های کشور برطرف شده و پیروز می شویم.

مشکلات معیشتی با تکیه بر ظرفیت داخلی قابل حل است
خبرگزاری آریا-امام جمعه موقت تهران، وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را ناشی از تحریم ها دانست و گفت: با تکیه بر ظرفیت های بزرگ کشور و اعتماد به مردم، مشکلات و نارسایی های کشور برطرف شده و پیروز می شویم.

به گزارش خبرگزاری آریا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران در جمع نمازگزاران تاکید کرد: هر جا رویکرد مسئولان نظام تکیه بر ظرفیت های درونی کشور در عرصه های مختلف و اعتماد به مردم و به ویژه قشر جوان بود، شاهد موفقیت و پیروزی بوده ایم و هر جا نیز که با رویکرد اعتماد به بیرون از کشور و وعده های کشورهای غربی عمل کرده ایم فرصت را از دست داده و جز ضرر و خسران چیزی نصیب ما نشده است.
امام جمعه موقت تهران افزود: آنچه تاکنون نظام اسلامی را حفظ کرده و در مسیر پیش برده است حرکت در چهارچوب گفتمان انقلاب اسلامی، تکیه بر ظرفیت های داخلی، تلاش در استحکام درونی نظام و میدان دادن به جوانان پر شور و انقلابی و در یک کلمه پیروی از رهبر معظم انقلاب بوده و راه تداوم انقلاب و حل مشکلات کشور همین است.
موحدی کرمانی با یادآوری چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی تفکری نو در عرصه حکومت با تکیه بر معنویت و اسلام و مردم سالاری به مردم عرضه کرد؛ در طول این 40 سال، نظام سلطه به سرکردگی آمریکا همه تلاش و توان خود را برای شکست و مهار انقلاب بکار گرفت و از هیچ اقدامی فرو گذار نکرده است.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: «ایران وابسته، ضعیف و برده آمریکا» اکنون پس از 40 سال به اذعان و اعتراف خود غربی ها و آمریکایی ها جز 15 کشور قدرتمند دنیاست؛ حتی 2 موسسه معتبر آمریکایی، ایران را هفتمین کشور قدرتمند جهان در رتبه بندی خود قرار داده اند؛ این سخن را دشمن ما می گوید.
موحدی همچنین به تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه به دستور رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این شورا از نظرات اقتصاددان دلسوز استفاده، پول ملی را تقویت و تلاش کند فشار بر طبقات ضعیف و زحمتکش کاهش یابد.
وی با تاکید بر حمایت از بخش تولید در بخش کشاورزی تاکید کرد: در این شرایط باید اقتصاد دانش بنیان تقویت شده، موانع کسب و کار رفع و مواد اولیه کارخانجات تامین شود؛ همچنین شبکه بانکی به تولیدکنندگان و امور ازدواج جوان تسهیلات پرداخت کنند.
موحدی کرمانی تاکید کرد: باید با مفسدان و اخلال گران اقتصادی برخورد جدی و شیوه قیمت گذاری کالاها به صورت مستمر پایش شود؛ جان مردم از گرانی های لجام گیسخته که هر روز و هر ساعت اتفاق می افتد به لب رسیده است.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: باید بر عملکرد گمرکات نیز نظارت دقیق شود و روند ترخیص کالاها تسهیل و با قاچاق نیز بی امان مبارزه شود.
وی همچنین افزود: از وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی انتظار می رود به طور فعال برای ساماندهی این فضا و مقابله ابتذال اخلاقی و جنگ روانی دشمن چاره اندیشی کنند و برای بومی سازی آن، تقویت شبکه ملی اطلاعات و رصد و مقابله با شبکه های معاند و غیراخلاقی گامی اساسی بردارند.
موحدی کرمانی تاکید کرد: دولت نیز در همین چهارجوب باید از پیام رسان های داخلی به میزان حمایت از پروژه ملی حمایت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید