آرزویم داشتن یک سالن استاندارد در مشهد است


آرزویم داشتن یک سالن استاندارد در مشهد است

تماشای سرویس‌های پیچ‌دار ستاره‌های دنیای‌ تنیس‌روی‌میز آن‌قدر هیجان‌انگیز است که می‌توان به‌خاطر همین یک جاذبه، به این رشته ورزشی علاقه‌مند شد


شهرآرا آنلاین - بهنام اخوت | تماشای سرویس‌های پیچ‌دار ستاره‌های دنیای‌ تنیس‌روی‌میز آن‌قدر هیجان‌انگیز است که می‌توان به‌خاطر همین یک جاذبه، به این رشته ورزشی علاقه‌مند شد؛ رشته‌ای که خاستگاهش شرق آسیا و کشور چین است. در کشور ما هم نابغه‌هایی در رشته تنیس‌روی‌میز در سال‌های اخیر ظهور پیدا کرده‌اند که روی سکوی قهرمانی جهان نرفته‌اند، اما توانسته‌اند با عملکرد خود دنیای تنیس‌روی‌میز را شگفت‌زده کنند. نیما و نوشاد عالمیان نمایندگان نسلی هستند که به‌عنوان نوابغ تنیس‌روی‌میز ایران توانستند در بخش‌های بین‌المللی هم عملکرد خوبی داشته باشند. در استان خراسان رضوی هم مهشید اشتری در بخش بانوان در یکی‌دو سال اخیر به‌عنوان یک نابغه عملکرد خوبی داشته است. رئیس هیئت تنیس‌روی‌میز خراسان رضوی در «دوشنبه‌ها با هیئت‌های ورزشی» این هفته از وضعیت این رشته ورزشی در استان می‌گوید. کاظم مستحقی‌راد 46ساله که 16سال به‌عنوان بازیکن و سال‌ها به‌عنوان سرمربی تیم ملی فعالیت کرده است، حالا دوسالی است که سکان هدایت تنیس‌روی‌میز استان را به‌عنوان رئیس هیئت بر‌عهده گرفته است. مستحقی‌راد سال گذشته در قامت تیم ملی پیش‌کسوتان ایران در فرانسه به مقام قهرمانی پیش‌کسوتان جهان رسید. او مشاور مدیرکل شرکت برق است.

تیم‌ها در لیگ‌های کشور؟

متأسفانه نداشتن اسپانسر در این رشته مشکل بزرگی است که سبب شده است نتوانیم در لیگ‌های کشور حضور داشته باشیم. باوجود‌این، امسال برای اولین‌بار ما تیم نوجوانان و جوانان را به مسابقات لیگ کشور فرستادیم که تجربه خوبی بود. همچنین در لیگ باشگاه‌های پیش‌کسوتان کشور مقام دوم را به دست آوردیم.

وضعیت تنیس‌روی‌میز در رده‌های پایه؟

در رده‌های پایه فعالیت و وضعیت خوبی داریم. برای اولین‌بار در رده سنی خردسالان مقام سوم کشور را به دست آوردیم و مبین راعی‌مقدم، پرهام محمودی‌گلستانی، یکتا ادیبان، فاطمه مجد، حجت علیزاده، محمد ثانی، نگین و نگار وفایی، پرنیان ابراهیمیان و پوریا مستحقی‌راد از نونهالان، نوجوانان و جوانانی هستند که همگی جزو نفرات برتر در کشور هستند.

ملی‌پوشان در تیم‌های ملی؟

پرهام محمودی‌گلستانی و مبین راعی‌مقدم ملی‌پوش هستند و در بخش بزر‌گ‌سالان هم محمد اصل‌مند قبلا در اردوهای تیم ملی بود؛ اما دو بار مصدوم شده و درحاضر‌حاضر رنکینگش پایین آمده است. مطمئنم به‌زودی او را دوباره در جمع ملی‌پوشان و اردوهای تیم ملی خواهیم دید. مهشید اشتری هم در بخش بانوان ملی‌پوش ماست که بازیکن اصلی تیم ملی است.

رنکینگ استان در کشور؟

ارزیابی‌های امسال هنوز صورت نگرفته است، اما براساس محاسباتی که انجام دادیم، باید جزو هیئت‌های برتر کشور باشیم.

المپیاد استعدادهای برتر؟

در المپیاد ما رتبه ششم را به دست آوردیم و متأسفانه روی سکو نرفتیم.

مهم‌ترین رویداد پیش‌رو؟

دو رویداد خیلی مهم را در پیش داریم؛ نخست برگزاری مسابقات زیر 25سال اُپن که نفرات برتر به مسابقات قهرمانی استان راه پیدا می‌کنند. دومین رویداد هم مسابقات قهرمانی استان است که قرار است 25 و 26بهمن‌ماه به‌مناسبت گرامیداشت دهه فجر برگزار کنیم.

مشهورترین چهره؟

بدون تردید درحال‌حاضر مهشید اشتری شاخص‌ترین چهره تنیس‌روی‌میز استان است. اشتری قهرمان بزرگ‌سالان استان و نفر اول مسابقات کشورهای اسلامی و آسیای میانه است و در این سال‌ها به‌عنوان یک نخبه در این رشته ورزشی عملکرد خوبی داشته است.

عملکرد در بخش بانوان؟

در بخش بانوان عملکرد بهتری نسبت به آقایان داشتیم. امروز بسیاری از بانوان ما استعدادها و چهره‌های آینده این رشته ورزشی در کشور هستند.

سخن پایانی؟

سال‌هاست آرزو دارم یک سالن استاندارد تنیس‌روی‌میز در مشهد داشته باشیم. قول‌های مساعدی را مدیرکل ورزش و جوانان به ما داده است و امیدواریم روزی این اتفاق بیفتد. درحال‌حاضر سالن بهشتی را داریم که خب استانداردهای لازم را ندارد، اما با مساعدت دوستان در شرکت برق در هفته‌ای سه جلسه در سالن بین‌المللی شرکت برق تمرین می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد