موفقیت استانی شدن انتخابات مجلس در گرو اصلاح قوانین کشور


موفقیت استانی شدن انتخابات مجلس در گرو اصلاح قوانین کشور

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان گفت: اگر حضور احزاب در شهرستان‌ها تقویت و از بی‌تفاوتی خارج شوند، مردم شهرستان‌ها می‌توانند به سبب فعالیت احزاب نمایندگان مورد نظر خود را شناسایی و در آخر انتخاب کنند.

سید علی نکویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار کرد: اساس این طرح می‌تواند حل کننده بسیاری از مشکلات باشد، اما ابتدا باید شرایط حاکم در کشور اصلاح شود.

وی افزود: ساز و کارهای لازم در طرح استانی شدن انتخابات مجلس اقداماتی هستند که مسئولان باید در راستای بهبود این طرح انجام دهند، تا شهرستان‌ها بتوانند نسبت به انتخاب افراد مورد نظر خود آگاهی و تسلط لازم را به دست آورند.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان افزود: اگر حضور احزاب در شهرستان‌ها تقویت و از بی‌تفاوتی خارج شوند، مردم شهرستان‌ها می‌توانند به سبب فعالیت احزاب افراد مورد نظر خود را شناسایی و در آخر انتخاب کنند.

نکویی با اشاره به اینکه تغییرات در قوانین می‌توانند اثر گذاری لازم را در این طرح داشته باشند، گفت: اگر مقرراتی مبنی بر اطلاع رسانی‌های لازم و معرفی کاندیداها توسط صداوسیما و برخی از رسانه‌های جمعی مصوب شوند، طرح استانی شدن انتخابات مجلس اثرات به مراتب بهتری خواهد داشت.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: اگر پیش بینی شود کاندیداها از طریق رسانه‌های ملی به معرفی خود بپردازند، قطعاً میزان رأی و شرکت مردم در انتخابات بیشتر خواهد بود و آنها از اطلاعاتی که کسب کرده‌اند منتخبان خود را انتخاب می‌کنند.

به گزارش ایسنا،27 آبان ماه سال جاری بود که موضوع طرح استانی - شهرستانی شدن انتخابات در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به تصویب رسید و سپس گمانه‌زنی‌ها در محافل سیاسی در خصوص این موضوع آغاز شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان