پردیس تئاتر سپند افتتاح می‌شود/ آغاز نمایش «شوبیل» همراه رونمایی کتاب ایوب آقاخانی


پردیس تئاتر سپند افتتاح می‌شود/ آغاز نمایش «شوبیل» همراه رونمایی کتاب ایوب آقاخانی

پردیس تئاتر «سپند» با مدیریت جواد افشین‌نژاد به زودی آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، محمد حبیبی مالک و سرمایه‌گذار، جواد افشین‌نژاد مدیر و فرشاد حبیبی مدیر اجرایی این تماشاخانه هستند که از امروز (دوشنبه ۱ بهمن) فعالیت خود را آغاز می‌کند.

پردیس تئاتر سپند دارای سه سالن با مجموع ظرفیت ۵۲۰ نفر است که سالن‌های یک و دو به اجراهای حرفه‌ای تئاتر اختصاص داشته و پلتفرم این مجموعه با هدف حمایت از کارگردان‌های جوان در اختیار اجراهای دانشجویی قرار می‌گیرد.

جواد افشین‌نژاد که مدیریت تماشاخانه سپند را به عهده گرفته، با چهل سال سابقه مدیریت تئاتر پیش از این مدیریت مجموعه تئاتر شهر، سنگلج، وحدت، مدیریت اجرایی تماشاخانه ایرانشهر و ریاست فرهنگسرای نیاوران را به‌عهده داشته است.

نمایش‌های «ضن» به کارگردانی مهیار احمدی، «لوله» به کارگردانی علیرضا اجلی، «درس» به کارگردانی سینا میرشمسی و «صف» به کارگردانی هامون هوشیار نخستین آثاری هستند که در این مجموعه تئاتری روی صحنه می‌روند. پردیس تئاتر سپند در خیابان کریمخان، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک۶۹ واقع شده است.

*«شوبیل» امشب افتتاح می‌شود

نمایش «شوبیل» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا قلمبُر روز دوشنبه اول بهمن ماه طی مراسمی در عمارت نوفل لوشاتو افتتاح خواهد شد. برای نخستین شب اجرای این نمایش و آیین افتتاح٬همزمان رونمایی یکی از نمایشنامه‌های ایوب آقاخانی که در نمایش شوبیل به عنوان مشاور متن و اجرا و همچنین یکی از ۶بازیگر کار حضور دارد درنظر گرفته شده است.

نمایشنامه «نام همه مصلوبان عیسی است» که سال ۹۲ توسط ایوب آقاخانی در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفته بود توسط نشر نودا به چاپ رسیده که در آیین افتتاح نمایش شوبیل رونمایی و به بازار ارائه خواهد شد. این آیین با حضور همایون ارشادی و دکتر عبده تبریزی برگزار خواهد شد.

بازیگران نمایش شوبیل٬ایوب آقاخانی٬لیلا بلوکات٬الهام نامی٬وحید نفر٬بهرام سروری نژاد و محمدرضا قلمبُر هستند. این نمایش که برای نخستین بار در ایران به حوزه ی سرمایه گزاری٬اقتصاد و افراد درگیر با این فضا با رویکردی انسانی و عاشقانه میپردازد از دید برخی صاحب نظران در شباهت به آثار معادل جهانی می تواند نخستین تئاتر مالی ایران تلقی شود این تئاتر در نظایر جهانی خود می تواند به آثاری مثل Enron و The power of yes و در سینما به فیلم شهیر و اسکاری Big short یا گرگ وال استریت برسد.
نمایش شوبیل از اول بهمن ماه هرشب ساعت ۲۱ در سالن شماره ۱عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه خواهد رفت.
زنگ افتتاح این نمایش و رونمایی از نمایشنامه« نام همه مصلوبان عیسی است» توسط همایون ارشادی و دکتر عبده تبریزى نواخته خواهد شد. بلیط های این نمایش در سایت تیوال قابل خریداری است. لازم به ذکر است که بلیط های روز نخست و بخش زیادی از بلیط های۴روز اول پایان یافته است. مجری طرح این نمایش دو شرکت موسسه دانش شاخص بازار سرمایه و موسسه پوشه هنر پارس هستند.

*انتشار تیزر «در انتظار گودو»/ حضور ۲ ولگرد در اثر برگزیده تئاتر دانشگاهی

تیزر نمایش «در انتظار گودو» به کارگردانی حسام لک که این روزها در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است، منتشر شد. نمایش «در انتظار گودو» نوشته ساموئل بکت که توسط علی اکبر علیزاد ترجمه شده است، با کارگردانی حسام لک به عنوان اثر برگزیده بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران از ۱۸ دی در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته است.

در این نمایش که جایزه بهترین بازیگری مرد جشنواره بیست و یکم تئاتر دانشگاهی ایران را نیز از آن خود کرد، بازیگران به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: وحید آجرلو، سعید احمدی، میثم دامن زه، زایا دیوید، شاهو رستمی، دلارام فرهناک، مرتضا مظلومی.این نمایش که ساعت ۱۷:۳۰ به صحنه می‌رود، درباره ۲ ولگرد است که در برهوتی منتظر نشسته‌اند تا گودو بیاید و به آنها بگوید چه کنند، در این بین اتفاقاتی می‌افتد اما بعد ..

تیزر «در انتظار گودو» که توسط پویان پاکنژاد ساخته شده، به پیوست این خبر منتشر شده است.

*اوبو در دوشنبه‌های نقد تئاتر

کانون ملی منتقدان تئاتر در نشست دوشنبه های نقد تئاتر این هفته، نمایش اوبو به نویسندگی آلفرد ژاری و طراحی و کارگردانی علیرضا دریابیگی را روز دوشنبه یکم بهمن ماه در تالار حافظ بررسی می کند.

در این نشست رضا آشفته، نویسنده و منتقد و عرفان پهلوانی، بازیگرو منتقد به بررسی و نقد نمایش اوبو می پردازند که برداشت و دراماتورژیی از متن آلفرد ژاری به دست عرفان ناظری است و دریابیگی نیز این متن را با گروهی از جوانان ناشناخته آن را به مرحلۀ اجرا رسانیده است.

خلاصه: شاه اوبو خوانشِ پارودی‌گونه‌ای از شخصیت «مکبث» شکسپیر است. اوبو نیز چونان مکبث به وسوسه و اغوای همسرش شاه را می‌کشد، تخت شاهی را غصب می‌کند و به روال از پسران شاه مرده شکست خورده و کشته می‌شود. این نمایش ساعت ۱۹:۳۰ در تالار حافظ اجرا می شود.

*« ضَن » در تماشاخانه تازه تأسیس سپند

نمایش «ضن» به نویسندگی، طراح و کارگردانی مهیار احمدی از امشب هر شب ساعت 19:30 در سالن شماره یک تماشاخانه سپند به صحنه می‌رود. بازیگران این نمایش برکه بذر، مهساباوفا، آیدارزاق‌زاده، مهرانگیزطاهایی، شیرین کاشفی، نوشین کریمی، فرشته مرعشی و محیا نمازی هستند. فروش اینترنتی نمایش در سایت تیوال آغاز شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی