معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در سال تحصیلی 98 _ 97 جایگاه جذب نوآموزان پیش دبستانی استان گیلان از رتبه 18 در سال گذشته به رتبه 13 کشوری ارتقا یافته است.

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، نرگس دستیار با اعلام این خبر گفت: میزان نرخ پوشش جذب نوآموزان پیش دبستانی در سال تحصیلی 98 _97 از 69 درصد به عدد 76 درصد رسیده که با توجه به نتایج مذکور رتبه جذب نوآموزان پیش دبستانی استان گیلان از رتبه 18 در سال تحصیلی گذشته به رتبه 13 کشوری در سال جاری ارتقا یافته است.

وی افزود: برابر آمار و داده های استخراج شده از سامانه سناد وزارت آموزش و پرورش میزان درصد تحقق جذب نوآموزان دوره پیش دبستانی از عدد 95/92 در سال گذشته امسال به 102 درصد ارتقا یافته است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اهمیت دوره آموزش پیش دبستانی در شکل گیری شخصیت انسان ها گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان بر اساس برنامه های راهبردی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و در راستای تحقق سند تحول بنیادین برنامه متعددی را در دست اجرا دارد که برنامه های هویت بخشی به کودکان ایران اسلامی، اجرای طرح زیست محیطی « ما یک زمین داریم »، تعمیق آموزه های دینی و برنامه استقبال از بهار از مهم ترین آنهاست.