موافقت‌نامه ساخت راه‌آهن رشت-آستارا صادرشد


موافقت‌نامه ساخت راه‌آهن رشت-آستارا صادرشد

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن از صدور و ابلاغ موافقت‌نامه پروژه ساخت راه‌آهن 160 کیلومتری رشت - آستارا توسط سازمان برنامه و بودجه خبر داد.


موافقت‌نامه ساخت راه‌آهن رشت-آستارا صادرشد

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «مازیار یزدانی» افزود: پس از صدور و ابلاغ موافقت‌نامه پروژه احداث راه‌آهن رشت-آستارا مشاور مربوطه از سوی شرکت راه‌آهن برای بررسی و اصلاح کریدور مربوطه عازم محل پروژه شد تا نتایج حاصل از بررسی‌ها در هفته آینده تسلیم وزیر راه و شهرسازی شود.
وی افزود: با توجه به اینکه پروژه راه‌آهن رشت-آستارا هم اکنون در مرحله مطالعاتی و بررسی از سوی مشاور قرار دارد، پیگیری امور اجرایی این خط از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.
معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن در ادامه بیان داشت: پیشنهاداتی از سوی استانداری گیلان به منظور احداث این خط آهن مطرح شده که این پیشنهادات مورد بررسی قرار دارد.
یزدانی با بیان اینکه راه‌آهن رشت ‌-‌ آستارا به طول 160 کیلومتر موجب کاهش 20 کیلومتری مسافت 180 کیلومتری دو شهر می‌شود، گفت: تاکنون چند شرکت داخلی برای اجرای کامل این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند و بزرگ‌ترین مساله که از سوی راه‌آهن پیگیری می‌شود، نخست شیوه ساخت و دوم تأمین بقیه منابع مورد نیاز برای ساخت این پروژه ریلی است.
راه آهن رشت ‌- آستارا بخشی از شاخه ریلی کریدور ترانزیتی شمال - جنوب است که با تکمیل آن تمام این مسیر بین المللی در ایران ریلی می شود و تکمیل این قطعه، جریان ترانزیت کالا بین کشورهای هند، ایران، جمهوری آذربایجان، روسیه و اروپا از طریق خاک ایرانی سرعت بیشتری می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط