بیماری «مرد درختی» بازگشت + تصاویر


بیماری «مرد درختی» بازگشت + تصاویر

یک مرد بنگلادشی که از بیماری ژنتیکی «مرد درختی» رنج می‌برد، بار دیگر برای انجام عمل جراحی روانه بیمارستان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، یک مرد بنگلادشی که از نوعی بیماری ژنتیکی نادر به نام سندرم «مرد درختی» رنج می‌برد، بار دیگر برای درمان بیماری خود روانه بیمارستان شد. وی که از ۱۰ سالگی از مشکل رویش زگیل‌های چوب مانند بر روی دست و پاهایش رنج می‌برد، در سال ۲۰۱۶ هم چندین جراحی انجام داده بود؛ اما به دلیل ادامه ندادن روند درمان خود، این زگیل‌ها دوباره بر روی بدن او رشد کرده است.

«ابول باجاندار» ۲۸ ساله اهل بنگلادش از سه سال پیش که تحت چندین جراحی مختلف برای حذف زگیل‌هایی شبیه به شاخه‌های درخت از روی بدنش قرار گرفت، مشهور شد.

بیماری «مرد درختی» بازگشت + تصاویر

بیماری «مرد درختی» بازگشت + تصاویر

وی دو دهه است که با این بیماری به نام «اپیدرمودیسپلیژا وروسفورمیس» یا همان «مرد درختی» زندگی می‌کند. پزشکان در گفتگو با سی ان ان اعلام کرده اند که او از سال ۲۰۱۶ تاکنون بیش از ۲۵ جراحی انجام داده است.

مرد بنگلادشی پس از جراحی در سال 2016

بیماری «مرد درختی» بازگشت + تصاویر

یکی از این پزشکان اعلام کرد: «این یک بیماری پیچیده است و ما در حال دستیابی به پیشرفت‌هایی بودیم؛ اما او دیگر نخواست درمان را ادامه دهد. او روز یکشنبه به بیمارستان بازگشت. باید شش ماه پیش می‌آمد و الان خیلی دیر است. وضعیت او هم اکنون بدتر شده است و این ضایعات بر روی دستانش رشد کرده اند. این زگیل‌های چوب مانند حتی روی پا‌ها و دیگر بخش‌های بدنش هم رشد کرده است.»

«ابول باجاندار» پیش از انجام جراحی نمی‌توانست به تنهایی غذا بخورد، مسواک بزند و یا حمام کند. دولت بنگلادش در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود که هزینه درمان او را می‌پردازد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا