10 فایده شگفت‌انگیز پیاده روی عصرانه برای سلامتی جسم و روح


10 فایده شگفت‌انگیز پیاده روی عصرانه برای سلامتی جسم و روح

آیا به یاد می‌آورید آخرین باری که برای پیاده روی عصرانه از خانه بیرون رفته‌اید چه زمانی بوده است؟ به یاد آوردن آن کمی برایتان سخت شد؟ بسیار خوب! شما تنها کسی نیستید که یادش نمی‌آید آخرین بار کی برای پیاده روی عصرانه از خانه بیرون رفته است. در دنیای امروز تعداد افرادی که به اهمیت تمرین ساده‌ای مثل پیاده روی توجه می‌کنند چندان هم زیاد نیست. مردم...

آیا به یاد می‌آورید آخرین باری که برای پیاده روی عصرانه از خانه بیرون رفته‌اید چه زمانی بوده است؟ به یاد آوردن آن کمی برایتان سخت شد؟ بسیار خوب! شما تنها کسی نیستید که یادش نمی‌آید آخرین بار کی برای پیاده روی عصرانه از خانه بیرون رفته است. در دنیای امروز تعداد افرادی که به اهمیت تمرین ساده‌ای مثل پیاده روی توجه می‌کنند چندان هم زیاد نیست. مردم تنبل شده‌اند و جای تعجب وجود ندارد که هم جوان ترها و هم میانسال‌ها شاهد مشکلات بسیاری در سلامت خود هستند و با بیماری‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

10 فایده شگفت‌انگیز پیاده روی عصرانه برای سلامتی جسم و روح

آیا از فواید پیاده روی عصرانه برای سلامتی جسم و روح اطلاع دارید؟ پیاده روی و بویژه پیاده روی سریع می‌توانند تاثیرات مثبتی را بر سلامت شما به همراه داشته باشد. دوست دارید با این تاثیرات مثبت آشنا شوید؟ پس به خواندن این مقاله ادامه دهید.

فواید پیاده روی عصرانه

۱.پیاده روی عصرانه نوعی تمرین ورزشی به شمار می‌رود

پیاده روی یک نوع تمرین ورزشی و در واقع یکی از سالم‌ترین تمرینات ورزشی به شمار می‌رود. ممکن است شما خسته باشید اما پیاده روی عصرانه دقیقا همان تمرین ورزشی است که با کمک آن می‌توانید سلامت و تناسب اندام را به بدن خود هدیه بدهید. با انجام پیاده روی روزانه سطح انرژی شما نیز تقویت می‌شود. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که هر روز عصر بین ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت پیاده روی کنید و به این ترتیب تمرینی پرانرژی را وارد برنامه روزانه خود کنید و همزمان ذهن خودتان را از افکار مزاحم پاکسازی کنید.

۲. پیاده روی عصرانه به شما آرامش می‌دهد

بعد از یک روز طولانی و خسته‌کننده هیچ چیز بهتر از یک پیاده روی عصرانه نمی‌تواند ذهن شما را پاکسازی کند و به شما آرامش بدهد. پیاده روی عصرانه به شما اجازه می‌دهد تا از ماهیچه هایی که در طول روز استفاده نکرده‌اید هم کار بکشید. به این ترتیب بدن و ذهن شما در حالتی از آرامش قرار خواهد گرفت. بعد از یک پیاده روی ۳۰ دقیقه‌ای شما احساس آرامش و آسودگی را تجربه خواهید کرد.

۳. پیاده روی عصرانه خواب شما را بهتر می‌کند

بدن شما به استراحت نیاز دارد و به همین دلیل خواب خوب و کافی برای بدن بسیار مهم است. خواب خوب یا خواب کافی تاثیری منفی بر بدن شما نمی‌گذارد. پیاده روی عصرانه و روزانه به شما احساس آرامش می‌دهد، شما را از هر گونه استرس یا فشاری رها می‌کند و به این ترتیب در داشتن خواب بهتر به شما کمک می‌کند.

۴. پیاده روی به هضم و گوارش شما کمک می‌کند

پیاده روی بعد از شام به هضم صحیح غذا کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که باید پیاده روی خود را ۳۰ دقیقه پس از غذا خوردن شروع کنید. به این ترتیب غذا در بدن شما به درستی هضم می‌شود، شما خسته می‌شوید و احساس بهتری در شب خواهید داشت.

۵. پیاده روی عصرانه درد پشت و کمر را تسکین می‌دهد

پیاده روی عصرانه می‌تواند درد ناحیه پشت و کمرتان را کاهش دهد. بعد از یک روز کاری سخت یا نشستن در اداره، فشار زیادی بر پشت و کمرتان وارد می‌شود. پیاده روی در پایان روز می‌تواند به کاهش گرفتگی‌های این نواحی کمک کند و کمردرد شما را کاهش دهد.

۶. پیاده روی فشار خون بالا را کاهش می‌دهد

یکی از بهترین فواید پیاده روی عصرانه این است که این تمرین فشار خون بالای شما را کاهش می‌دهد. بدن و ذهن شما آرام می‌شود و فشار خون شما در سطح ثابتی باقی می‌ماند.

۷. پیاده روی عصرانه سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند

پیاده روی به تمامی اندام‌ها و قسمت‌های مختلف بدن شما کمک می‌کند. در نتیجه پیاده روی عصرانه سیستم ایمنی بدن شما فواید بسیاری را دریافت می‌کند. به عبارت دیگر سلامت عمومی بدن شما هم بهبود می‌یابد. پیاده روی به بدن شما کمک می‌کند تا توان لازم برای مبارزه با مشکلات جسمی و بیماری‌ها را به‌دست آورد.

۸. پیاده روی عصرانه قدرت عضلانی شما را افزایش می‌دهد

پیاده روی سریع می‌تواند به تقویت و تحکیم ماهیچه هایتان کمک کند. به این ترتیب قادر خواهید بود همه کارهای خود چه در خانه و چه در محل کار را به خوبی انجام بدهید. شما به ماهیچه‌های خود تمرین لازم را می‌دهید و آنها را قوی تر می‌کنید.

۹. پیاده روی به کاهش وزن شما کمک می‌کند

پیاده روی سریع در هنگام عصر روشی موثر و مفید برای کاهش وزن است. برای کاهش وزن به تمرین‌ها یا رژیم‌های سخت نیازی ندارید. پیاده روی روزانه به شما کمک می‌کند که لاغر شوید و وزن سالم خود را حفظ کنید.

۱۰. پیاده روی عصرانه در از بین رفتن افسردگی موثر است

همانطور که پیش از این هم گفته شد، پیاده روی به شما کمک می‌کند تا بعد از گذراندن یک روز طولانی آرامش خود را به‌دست آورید. ذهن شما با پیاده روی آرام می‌شود و شما فرصتی به‌دست می‌آورید تا از شر تمامی نیروها، انرژی‌ها و افکار منفی آن روز رها شوید. به این ترتیب خطر افسردگی در شما هم کاهش خواهد یافت. همانطور که ذهن شما به آرامش می‌رسد، شما سرزندگی و احساسی مثبت را تجربه خواهید کرد.

پیاده روی عصرانه به شما کمک می‌کند تا سلامت عمومی خود را بهبود دهید و می‌تواند تاثیری مثبت برای ذهن شما هم به همراه داشته باشد. هیچ چیز به اندازه پیاده روی سریع عصرانه نمی‌تواند تناسب اندام شما را نگه دارد و استرس روزتان را از شما دور کند.

آیا شما از آن گروه افرادی هستید که بطور مرتب هرروز پیاده روی می‌کنید؟ آیا شما هم از تاثیرات مثبت پیاده روی عصرانه بر سلامت خود برخوردار شده اید؟ نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- فاطمه یحیی

منبع:stylecraze

۱۰ فایده شگفت‌انگیز پیاده روی عصرانه برای سلامتی جسم و روح

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش