عوارض قرص فارماتون | بررسی مصرف قرص فارماتون


عوارض قرص فارماتون | بررسی مصرف قرص فارماتون

عوارض قرص فارماتون : فارماتون چه عوارضی برای بدن دارد ؟ مصرف فارماتون چه ضرری به بدن میرساند ؟ در اینجا با مقاله ای درباره داروها ، عوارض قرص فارماتون بر بدن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.   قرص فارماتون برای ریزش مو ، عوارض قرص فارماتون     قرص فارماتون؛ عوارض … نوشته عوارض قرص فارماتون | بررسی مصرف قرص فارماتون اولین بار در پورتال جامع...

داروها ، عوارض قرص فارماتون بر بدن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

عوارض قرص فارماتون | بررسی مصرف قرص فارماتون

قرص فارماتون برای ریزش مو ، عوارض قرص فارماتون

قرص فارماتون؛ عوارض و موارد منع مصرف آن

قرص فارماتون ( pharmaton ) یک مکمل ویتامین سوئیسی است که برای رفع خستگی روزانه و افزایش انرژی استفاده می شود. این کپسول کاملا طبیعی است و به عنوان یکی از پرمصرف ترین مولتی ویتامین ها در دنیا شناخته می شود. قرص فارماتون باعث بهبود توانایی های فیزیکی می شود چرا که این قرص حاوی مواد معدنی، ویتامین های D, E, C, B12, B6, B2, B1,A ، نیاسین، بیوتین، کلسیم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، نیکوتین آمید، سلنیوم، روی، اسید پانتوتنیک، اسید فولیک و عصاره ی جنسینگ می باشد.

در این مقاله قصد داریم اطلاعات نسبتا کاملی در مورد قرص فارماتون را با هم مرور کنیم.

قرص فارماتون از چه موادی تشکیل شده است؟

توجه داشته باشید که سازندگان این قرص ادعا می کنند که در قرص فارماتون ترکیبی متناسب و متعادل از تمام آنچه نیاز روزانه فرد را به ویتامین، املاح و عناصر کمیاب تشکیل می دهند، وجود دارد. البته قرص فارماتون هم همانند اغلب مولتی ویتامین ها از مواد زیادی تشکیل شده که با یک جستجوی ساده می توانید به آن دست پیدا کنید. در عوض در اینجا برخی از مهمترین مواد تشکیل دهنده این قرص را با هم مرور می کنیم:

• کولین، اینوزیتول، لینولئیک اسید و عناصر دیگری از این دست که عمده تاثیر آن بر بدن بهبود چربی سوزی در جهت کاهش چربی کبدی است.

• مواد معدنی ، ویتامین و عناصر نادر و اثرگذار بر متابولیسم

• دی متیل آمینو اتانول بی تارتارات

• عصاره جینسینگ غلیظ شده، جینسینگ می تواند بر سیستم عصبی تاثیر بگذارد که همین امر موجب کاهش و یا حتی رفع استرس خواهد شد.

مشخصه های قرص فارماتون چیست؟

بنا بر گفته های تولید کنندگان قرص فارماتون، به دلیل مکانیسم این قرص و توانایی آن در مقابله با خستگی، افرادی که به استرس بیش از اندازه دچار هستند بیشتر از این قرص استفاده می کنند. با هم مرور می کنیم که قرص فارماتون به چه کسانی و در چه زمینه هایی کمک می کند:

• افزایش کارایی بدن در تمرینات ورزشی و جلوگیری از خستگی سریع

• کمک به بهبود شرایط روحی ، روانی و افزایش تمرکز ذهنی

• کمک به بهبود علایم عمومی ناشی از افزایش سن

• جلوگیری از فقر ویتامین ها و مواد معدنی

• کمک به کاهش چربی خون

• کمک به حفظ توان بدن در طول رژیم های مختلف (مانند رژیم های لاغری، رژیم های پزشکی و…)

• کمک به بازیابی توان بدن در دوره نقاهت (پس از بیماری ها، عفونت ها، اعمال جراحی و …)

قرص فارماتون چه عوارضی دارد؟

هر قرص عوارض خاصی بر بدن مصرف کننده به جا می گذارد و پیامد های به خصوصی دارد. بدیهیست که قرص فارماتون هم از این قاعده کلی مستثنا نیست.
علاوه بر سرگیجه و استفراغ که از عوارض مشترک میان همه قرص هاست، مصرف فارماتون می تواند موجب اختلال در خواب و یا خارش های جزئی پوست شود. همچنین در نظر داشته باشید که در صورت مصرف نا درست یا بیش از اندازه قرص فارماتون ممکن است به درد در ناحیه شکم، حالت تهوع و استفراغ دچار شوید.

چه کسانی نباید فارماتون مصرف کنند؟

در زمان تولید هر قرصی ( حتی مولتی ویتامین ها ) عموما افرادی که به هر دلیلی مجاز به مصرف آن دارو نیستند اعلام می شود. مصرف قرص فارماتون هم با وجود اینکه حاوی ویتامین و مواد معدنی و طبیعیست، برای این افراد منع شده است:

• اگر مشکلات کبدی دارید و یا غلظت کلسیم در خون و ادرارتان بالاست.

• اگر به مشکلات کلیوی دچار هستید.

• بیماران هموکروماتوزیس که در جذب آهن مشکل دارند در لیست موارد منع مصرف فارماتون هستند.

• اگر در جذب گلوکز یا گالاکتوز مشکل دارید.

• با توجه به اینکه قرص فارماتون حاوی مقدار زیادی مس است، اگر مبتلا به بیماری ویلسون هستید قرص فارماتون را مصرف نکنید.

• همچنین در صورتی که به هریک از مواد تشکیل دهنده قرص فارماتون، سویا و یا بادام زمینی حساسیت دارید از مصرف این کپسول خودداری فرمایید.

کپسول فارماتون با چه داروهایی تداخل دارد؟

اگر پیش از شروع مصرف قرص فارماتون داروهای دیگری مصرف می کنید حتما بررسی کنید که با هم تداخل دارویی نداشته باشند. بنا بر گفته تولید کنندگان این کپسول، قرص فارماتون با این مواد تداخل دارویی دارد:

عوارض قرص فارماتون | بررسی مصرف قرص فارماتون

مصرف قرص فارماتون قبل از بارداری

• الکل

• داروی قلب آمیودارون

• داروی کنترل فشار آملودیپین

• داروی ضد سرطان آرسنیک تری اکسید

• ویتامین ث یا اسکوربیک اسید

• باربیتورات ها

مقدار و زمان مصرف فارماتون:

بنابر توصیه ای که سازندگان کپسول فارماتون بر روی جعبه این محصول درج کرده اند بهتر است ابتدا به مدت ۲ تا ۳ هفته روزی ۲ کپسول فارماتون، یکی همراه با صبحانه و دیگری همراه با ناهار مصرف شود. پس از گذشت این مدت روزی یک کپسول همراه با صبحانه مصرف شود. دوره های مصرف قرص فارماتون می تواند به چند ماه هم برسد و اثرات جانبی ندارد.

در مورد بهترین زمان برای مصرف قرص فارماتون باید گفت بهتر است مصرف این قرص هم همانند دیگر ویتامین ها و مکمل های معدنی همراه با صرف غذا مصرف شود.

آیا زنان باردار، زنان شیرده یا کودکان می توانند فارماتون مصرف کنند؟

کودکان زیر سن ۱۳ سال حتما با اجازه پزشک و پس از مشاوره با او این قرص را مصرف کنند.

در مورد زنان باردار هم به دلیل حساسیت زیاد بدن در دوران بارداری بهتر است پس از مشاوره با پزشک اقدام به مصرف فارماتون کنند. البته می دانیم مصرف مولتی ویتامین ها در ۳ ماه اول بارداری به طور معمول هیچ عارضه ای ایجاد نمی کند. اما در ماه های بعد به دلیل آسیب پذیری زیاد مادر و جنین بهتر است پزشکتان را پیش از مصرف هر دارویی ( حتی مولتی ویتامین ها ) در جریان بگذارید.

در نظر داشته باشید که هرچند مولتی ویتامین ها به ظاهر بی ضرر هستند اما مصرف آن ها در زمان بارداری ممکن است سطح ویتامین دی در بدن را بالا ببرد که این موضوع باعث ایجاد هیپرکلسمی و بالا رفتن میزان کلسیم خون جنین می گردد.

به زنان در زمان شیردهی هم توصیه می گردد بدون مشورت با پزشک قرص فارماتون مصرف نکنند.

کپسول و قرص فارماتون چه مزایا و چه عوارضی دارد؟

قرص و کپسول فارماتون مکمل های طبیعی برای رفع خستگی روزانه می باشد. همچین حاوی عصاره جینسینگ و به عنوان داروی حاوی فیتو شناخته شده است. این دارو برای درمان شرایط زیادی از جمله خستگی روزانه و استرس مورد استفاده قرار می گیرد در این مطلب به طور جامع اطلاعات قرص فارماتون را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فارماتون یک مکمل غذایی می باشد که حاوی ترکیباتی است که در رفع خستگی و کاهش استرس و پیشگیری از شرایط ذهنی و فیزیکی ایجاد شده در اثر سن، بیماری یا رژیم غذایی نامناسب موثر می باشد. این دارو برای تمام رده های سنی افراد میانسال، ورزشکاران، کودکان، زنان حامله و زنان تحت مراقبت های ویژه مورد استفاده قرار می گیرد. بدون مشورت با پزشک این دارو را به کودکان ندهید. تا پایان با بررسی موارد کاربرد و عوارض قرص فارماتون همراه ما باشید.

موارد کاربرد و منع مصرف قرص فارماتون

فارماتون برای بهبود توانایی های فیزیکی و کمک به بدن برای مقابله با خستگی و فرسودگی ایجاد شده بر اثر استرس مورد استفاده قرار می گیرد. عصاره جینسینگ بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر گذاشته و باعث به حداقل رسیدن استرس و فشار فیزیکی و ذهنی می گردد و همچنین تاثیرات مثبتی بر سیستم ایمنی فرد دارد. قرص فارماتون حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی از جمله ویتامین A ,B1, B2, B6, B12, C, C, E, D، نیاسین، اسید پانتوتنیک، اسید فولیک و عصاره جینسینگ می باشد که روزانه باید یک تا دو کپسول یا قرص قبل و یا بعد از غذا مصرف گردد.

موارد مصرف کپسول و قرص فارماتون

مواد اولیه موجود در مکمل فارماتون عصاره جینسینگ می باشد. جینسینگ از عملکرد سیستم ایمنی حمایت کرده و به افزایش سطح انرژی کمک می کند. این قرص همچنین حاوی ویتامین D، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، ویتامین A, E, B اسید فولیک، تیامین، ویتامین B6, B12 می باشد. برای رفع دوره های کوتاه مدت خستگی روزانه در یک زندگی شلوغ و گیج کننده مورد استفاده قرار می گیرند. علایم خستگی روانه شامل دوره های موقت فرسودگی، خستگی و احساس ضعف یا نبود سرزندگی و انرژی می باشند. در پیشگیری و درمان علایم ایجاد شده بر اثر رژیم غذایی نامتعادل موثر می باشد.

همچنین قرص های فارماتون عملکرد ذهنی، فیزیکی و فرآیند سوخت و ساز را با استفاده از ترکیب جینسینگ، ویتامین ها و مواد معدنی افزایش می دهد. با کاهش خستگی و افزایش عملکردهای ذهنی و فیزیکی در طول روز خستگی روزانه را درمان می کنند. در صورت مصرف منظم آن ها باید تاثیرات آن را در طی هفته های کمی مشاهده کنید. با کاهش خستگی و فرسودگی سطوح انرژی را حفظ و مدیریت می کند و در نتیجه باعث افزایش تمرکز ذهن و عملکردهای فیزیکی می شود. این قرص ها فواید زیادی در زمینه های شخصی و حرفه ای دارد.

نحوه مصرف دارو

برای کسب اطلاعات بیشتر برچسب روی بسته قرص را بخوانید. افراد بزرگسال هر روز یک کپسول فارماتون را قبل و یا بعد از غذا باید مصرف کنند. ابتدا از این قرص بری ۴ هفته استفاده کنید پس از درمان ۴ هفته ای اگر احساس کردید حال شما بهتر شده است می توانید به استفاده از قرص فارماتون برای بیشتر از ۱۲ هفته ادامه دهید. پس از ۱۲ هفته در صورت تمایل استفاده از این دارو با پزشک خود مشورت کنید. دکتر علایم شما را مورد بررسی قرار خواهد داد. این کپسول فارماتون را هرگز به کودکان ندهید و آن ها در ظروفی در بسته و محکم قرار داده و دمای محل نگاهداری از ۲۵ درجه بیشتر نباشد.

عوارض جانبی احتمالی فارماتون

استفاده از قرص های فارماتون می تواند عوارض جانبی مثل مشکلات در خواب، خارش پوست، سردرد، سرگیجه یا مشکلات گوارشی مثل اسهال، حالت تهوع، استفراغ و دردهای شکمی را به همراه داشته باشد. اگر به اختلالات کبدی، یا هر گونه مشکل گوارشی یا جذب گلوکز یا گالاکتوز، اختلالات ذخیره سازی آهن مثل هموکروماتوز، غلظت بالای کلسیم، ویتامین A,D در خون خود مبتلا هستید نباید از فارماتون استفاده کنید. از آنجا که فارماتون ممکن است حاوی روغن بادام یا سویا و لاکتوز باشد بنابراین اگر به هریک از این مواد حساسیت دارید نباید از فارماتون استفاده نمایید.

احتیاط در مصرف قرص های فارماتون

هرگز بیش از دوز مصرفی بیان شده در بالا استفاده نکنید زیرا ممکن است خطرناک باشد. این قرص ها حاوی ویتامین A می باشند. اگر حامله هستید یا قصد حاملگی دارید یا در حال شیردهی می باشید از این دارو استفاده نکنید. این دارو برای زنان و مردان مسن و بالغ مناسب می باشد هرگز به کودکان این دارو را ندهید. اگر شرایط پزشکی دارید یا از دیگر داروها یا درمان مکمل استفاده می کنید و یا اگر علایم شما مدت زمان بیشتری بطول انجامید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید. اگر دارای حساسیت ها می باشید پزشک خود را در جریان قرار دهید. تمام داروها را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. افراد زیر ۱۶ سال نباید از این دارو استفاده کنند. اگر از داروهای رقیق کننده خون مثل لودوپا، تتراسایکلین یا داکسی سایکلین یا ویتامین ها و مکمل های معدنی استفاده می کنید این دارو را مصرف نکنید.

این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما در رابطه با کپسول و قرص فارماتون جمع آوری و ترجمه گشته است. برای استفاده از این دارو قبل از آن حتما با پزشک مشورت نموده و برچسب روی جعبه دارو را بخوانید.

عوارض قرص فارماتون | بررسی مصرف قرص فارماتون

عوارض قرص فارماتون

عوارض قرص فارماتون | بررسی مصرف قرص فارماتون

منابع:آرگا / برترین ها
www.hidoctor.ir
www.rouzegar.ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دارو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی