فرار مالیاتی پزشکان اصلا درست نیست/ مجلس پیش از اجرای هر طرح تبعات آن را بررسی کند


فرار مالیاتی پزشکان اصلا درست نیست/ مجلس پیش از اجرای هر طرح تبعات آن را بررسی کند

جهانگیری گفت: مسئله فرار مالیاتی اصلا درست نبوده و سازمان نظام پزشکی همکاری همه جانبه با سازمان مالیات می‌کند.

فرار مالیاتی پزشکان اصلا درست نیست/ مجلس پیش از اجرای هر طرح تبعات آن را بررسی کندمحمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: به تازگی بحثی در صحن مجلس مبنی بر اخذ ۱۰ درصد از درآمد پزشکان تحت عنوان مالیات علی الحساب مطرح شده است که این مسئله در هیچ کجای دنیا اجرایی نشده است.
وی ادامه داد: من مسئله فرار مالیاتی پزشکان را اصلا قبول ندارم زیرا در راستای شفاف سازی درآمد پزشکان، جلساتی متعدد با سازمان امور مالیاتی کشور انجام شده است و این سازمان به درآمد پزشکان و حساب‌های آن‌ها آگاهی و اشراف کامل دارد.
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: جامعه پزشکان بر اساس خدمات تعهدی فعالیت می‌کنند و نمی‌شود که برای این افراد قواعدی جداگانه اجرا کرد و در زمینه اخذ مالیات گفتمانی متفاوت با سایر اصناف کشور داشته باشیم.

جهانگیری اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی مسئله فرار مالیاتی پزشکان را قبول ندارد؛ البته در این میان شاید عده‌ای از مالیات فرار کنند اما نباید این مسئله را به تمام جامعه پزشکی نسبت داد.

آمادگی نظام پزشکی برای همکاری با سازمان مالیاتی کشور

وی افزود: همه حساب‌ها بر اساس قوانین و قواعد شفاف است و سازمان مالیاتی اطلاعات کافی از تمام رفتار‌های جامعه پزشکی دارد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: طی سالیان گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان مالیات انجام شده است و سازمان نظام پزشکی آمادگی خود را در زمینه هر نوع همکاری و شفاف‌سازی اعلام کرده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: جامعه پزشکان مطالباتی فراوان دارند و برای حفظ سلامتی مردم زحمات زیادی را می‌کشند و معتقدم که هر طرح و لایحه‌ای که به مجلس می‌رود در ابتدا باید کار‌های کارشناسی آن انجام شود.

وی ادامه داد: پیش از تصویب هر طرح باید بررسی شود که آیا این موضوع به نفع مردم و جامعه است و یا با اجرای آن مشکلاتی مختلف گریبان‌گیر حوزه سلامت می شود و این که نمایندگان فی‌البداهه مسئله‌ای در مجلس مطرح و اجرا کنند اصلا درست نیست.

جهانگیری تاکید کرد: من معتقدم اخذ ۱۰ درصد تحت عنوان مالیات و به صورت علی‌الحساب اشکال دارد و این‌گونه مسائل در هیچ کجای دنیا دیده نشده است زیرا باید پیش از انجام هر کاری زیرساخت‌های آن فراهم شود.

وی اضافه کرد: من معتقدم که در پایان سال با وجود مطالبات عقب افتاده جامعه پزشکان همه افراد به دنبال پرداخت پول کارکنان خود هستند و طرح چنین مسائلی جز تنش مسئله‌ای دیگر را به دنبال نخواهد داشت.

فرار مالیاتی پزشکان اصلا درست نیست/ مجلس پیش از اجرای هر طرح تبعات آن را بررسی کند
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها