علیرضا بیرانوند عاشق این دروازه بان است+عکس


علیرضا بیرانوند عاشق این دروازه بان است+عکس

«علیرضا بیرانوند» دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران، گفت:‌ همیشه در دوران حرفه ای فوتبال خود عملکرد دروازه بان های بزرگ دنیا را برای بهبود کارم دنبال می کردم و عاشق نحوه بازی «ادوین فن درسار» دروازه بان اسبق تیم ملی هلند و...

شب گذشته تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی هفدهمین دوره جام ملت های آسیا در مصاف با عمان موفق شد با 2 گل «علیرضا جهانبخش» و «اشکان دژاگه» به برتری برسد تا حریف چین در مرحله یک چهارم نهایی شود.
این نتیجه در حالی رقم خورد که «سیدمجید حسینی» در همان دقیقه نخست مرتکب خطا شد تا داور مکزیکی نقطه پنالتی را به سود عمان نشان دهد.
«احمد مبارک المهاجری» کاپیتان تیم ملی فوتبال عمان پشت ضربه ایستاد و بیرانوند با تشخیص درست، توپ او را مهار کرد تا یوزهای ایرانی به بازی برگشته و شب به یادماندنی را بسازند.


بیرانوند در خصوص عملکرد خوبش در این دیدار، گفت: همه بازی های لیگ های اروپایی و تیم های معتبر دنیا را دنبال و از عملکرد دروازه بان ها الگو برداری می کنم تا کار خود را بهبود بخشم. همیشه از نوع کار «فن درسار» دروازه بان اسبق تیم ملی هلند و باشگاه منچستریونایتد لذت بردم و او همیشه برای من دوست داشتنی بوده است.

علیرضا بیرانوند عاشق این دروازه بان است+عکس

علیرضا بیرانوند عاشق این دروازه بان است+عکس
فن در سار دروازبان به یاد ماندنی منچستر یونایند از سال های 2005 تا 2012 درون دروازه ایستاد. وی سابقه بازی در تیم های بزرگ یوونتوس، آژاکس و فولام را داشته است.
گلر افسانه ای تیم ملی فوتبال هلند در سال های 1995 با تیم آژاکس آمستردام و در سال 2008 با تیم منچستر یونایند نیز به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید. او همچنین رکورددار بیشترین مدت بسته نگه داشتن دروازه با هزار و 311 دقیقه است.

علیرضا بیرانوند عاشق این دروازه بان است+عکس
دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران درباره مهار پنالتی در دیدار مقابل عمان گفت: این پنالتی دقیقا زمانی رخ داد که کاملا آماده نبودم و هنوز توپی را لمس نکرده بودم. آنالیزی که از تیم عمان و بازیکنانی که در این تیم پنالتی می زنند انجام داده بودیم، برای تشخیص جهت پنالتی خیلی کمک کرد و آخرین پنالتی المهاجری را نیز دیده بودم تا سبب شود ضربه او را مهار کنم.
دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران درباره دیدار بعدی مقابل چین در مرحله یک چهارم نهایی اظهار داشت: قطعا کادرفنی نقاط ضعف و قوت حریف را در آنالیزهایی که انجام می دهیم به ما گوشزد می کنند تا با دعای خیر مردم و تلاش همه اعضای تیم پس از 43 سال دل مردم را شاد کنیم.

علیرضا بیرانوند عاشق این دروازه بان است+عکس
بیرانوند در خصوص حواشی که پیرامون سرمربی تیم ملی و وزارت ورزش در چند روز گذشته رخ داده، بیان کرد: هیچ کدام از بازیکنان این مسائل را دنبال نمی کنند و تمام تمرکز ما برای موفقیت در رقابت های جام ملت های آسیا است. هر چند که آنچه از مردم شنیده می شود نیز تعریف و تمجید از کادر فنی و بازیکنان تیم ملی است که به ما روحیه می دهد و ما نیز امیدوارم با عملکرد خود در امارات پاسخ خوبی به پیام های روحیه بخش آنها بدهیم.
بیرانوند در 4 بازی گذشته تیم ملی در جام ملت های آسیا مقابل تیم های یمن، ویتنام، عراق و عمان موفق شده 360 دقیقه دروازه خود را بسته نگه دارد. گلرهای تیم های ملی فوتبال قطر و کره جنوبی نیز در مرحله گروهی موفق به این مهم شدند، ولی هنوز دیدارهای این دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی انجام نشده است.
تیم ملی فوتبال ایران پس از حذف عمان قرار است در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات روز پنجشنبه در ورزشگاه «زاید اسپورت سیتی» شهر ابوظبی به مصاف چین برود.

نقل از ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تهران رکورددار چند قلوزایی